Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Sosyal araştırmanın teoretik temelleri
|
|
2
|
Bir bilim olarak sosyal bilim
|
|
3
|
Araştırmanın aşamaları
|
|
4
|
Teori ile saha araştırması arasındaki ilişki
|
|
5
|
Teori ile saha araştırması arasındaki ilişki
|
|
6
|
Araştırma probleminin seçilmesi
|
|
7
|
Tarama kaynaklarını belirleme
|
|
8
|
Araştırma yöntemini belirleme
|
|
9
|
Araştırma yöntemini belirleme
|
|
10
|
Hipotezlerin oluşturulması
|
|
11
|
Soru kağıdının hazırlanması
|
|
12
|
Desen oluşturma
|
|
13
|
Bağımlı ve bağımsız değişkenlerin belirlenmesi
|
|
14
|
Evren ve örnek oluşturma, örnekleme türleri
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Şahin DOĞAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Neuman, W. L. , (2006) Toplumsal Araştırma Yöntemleri: Nitel ve Nicel Yaklaşımlar Cilt I, II., Çev: S. Özge, İstanbul:Yayın Odası.
|
Yardımcı Kitap
|
Balcı,A.(2009)Sosyal Bilimlerde Araştırma Yömtem , Teknik ve İlkeler, Ankara: Siyasal Kitabevi Yayınları,
Punch, Keith F.((2005) Sosyal Araştırmalara Giriş: Nicel ve Nitel Yaklaşımlar, Çev:Dursun Bayrak,vd. Ankara:Siyasal Kitabevi,
Büyüköztürk, Ş.(2002).Sosyal Bilimler için Veri Analizi Elkitabı. Ankara: Pegem Yayıncılık.
|
Dersin Amacı
|
Sosyal bilimlerin temel özelliklerini, araştırma metot ve tekniklerini tanımayı, araştırma yöntemlerinin kuramsal temellerini, kuramsal farklılıkları, nicel ve nitel araştırma arasındaki benzerlik ve farklılıkları, bu farklılıkların yapılan araştırmalara nasıl yansıdığını, araştırmanın aşamalarını, hipotez geliştirme, evren ve örneklem seçimi, soru kâğıdının hazırlanması dersin temel amaçlarını oluşturmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Ölçme ve ölçekleme, geçerlik ve güvenirlik, veri toplama teknikleri, anket ve mülakat, veri analizi, ölçekleme türleri, araştırma etiği, araştırma raporunun hazırlanması bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sosyoloji programından mezun olan öğrenci, kendi başına sosyolojik araştırma becerisini kazanır.
|
2
|
2
|
Sosyolojik düşünme kapasitesini öğrenir ve geliştirir.
|
2
|
3
|
Sosyoloji bilgi ve müktesebatına sahip olur.
|
3
|
4
|
Tekil sosyal olaylar ile sosyal teoriler arasında ilişki kurma kapasitesini edinir ve bu kapasiteyi geliştirir.
|
5
|
5
|
Tarihsel olaylar ve olgular ile güncel sosyolojik olaylar ve durumlar arasında bağlantı kurar.
|
3
|
6
|
Eleştirel düşünme yeteneği kazanır.
|
3
|
7
|
Sosyal olayları ve olguları teorik olarak anlama, açıklama ve yorumlama becerisini kazanır.
|
4
|
8
|
Disiplinler arası bakış açısını kazandırır
|
3
|