ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Elestırel Sosyolojı SOS406 BAHAR 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Sosyolojinin felsefi temellerinin ve oluşumunun öğrenir.
    2-Marx`ın ekonomik determizmi çerçevesinde Frankfurt Okulu`nun oluşumu ve tarihsel arka planının öğrenir.
    3-Eleştirel sosyoloji bağlamında edebiyat ve siyaset bilimlerini tanır.
    4-Eleştirel sosyolojinin ortaya koyduğu kuramlar bağlamında kültür, iletişim ve feminizm kuramlarını öğrenir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)12448
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4013030
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6015050
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   170
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,67 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Karl Marx`ın ekonomik determizmi
    2 Frankfurt Okulu?nun tarihsel ve toplumsal koşullarla bağlantılı olarak kuruluşu
    3 Theodor W. Adorno
    4 Max Horkheimer
    5 Walter Benjamin
    6 Herbert Marcuse
    7 Jurgen Habermas
    8 Jurgen Habermas
    9 Frankfurt Okulu ve Kültür Endüstrisi
    10 Frankfurt Okulu ve Politik Bilimler
    11 Frankfurt Okulu ve İdeoloji
    12 Frankfurt Okulu ve Edebiyat
    13 Frankfurt Okulu ve Feminizm
    14 Frankfurt Okulu?nun Sosyolojik Kurama Katkılarının Eleştirel Sosyoloji Bağlamında Değerlendirilişi
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Kemal DİL
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar BOTTOMORE Tom, Frankfurt Okulu, çev. A. Çiğdem, Vadi Yayınları, Ankara 1998. BAĞÇE Enes, Frankfurt Okulu, Doğu Batı Yayınları, Ankara 2010.
    Yardımcı Kitap DELLALOĞLU Besim, Frankfurt Okulu`nda Sanat ve Toplum, Say Yayınları, İstanbul 2007. SLATER Peter, Frankfurt Okulu, Kabalcı Yayınları, İstanbul 1998. HORKHEIMER Max, ADORNO Thedor., Aydınlanmanın Diyalektiği, Kabalcı Yayınları, İstanbul 2010.
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, Frankfurt Okulu?nun temsilcilerinin ortaya koyduğu eleştirel düşünme metodolojisi temelinde sosyolojik kuramların anlaşılmasını ve yorumlanmasını sağlamaktır.
    Dersin İçeriği Bu dersin içeriğini, Frankfurt Okulu?nun temsilcilerinin ortaya koyduğu eleştirel düşünme metodolojisi temelinde sosyolojik kuramların anlaşılmasını ve yorumlanmasını sağlamak oluşturmuştur.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sosyoloji programından mezun olan öğrenci, kendi başına sosyolojik araştırma becerisini kazanır. 5
    2 Sosyolojik düşünme kapasitesini öğrenir ve geliştirir. 4
    3 Sosyoloji bilgi ve müktesebatına sahip olur. 5
    4 Tekil sosyal olaylar ile sosyal teoriler arasında ilişki kurma kapasitesini edinir ve bu kapasiteyi geliştirir. 2
    5 Tarihsel olaylar ve olgular ile güncel sosyolojik olaylar ve durumlar arasında bağlantı kurar. 5
    6 Eleştirel düşünme yeteneği kazanır. 5
    7 Sosyal olayları ve olguları teorik olarak anlama, açıklama ve yorumlama becerisini kazanır. 2
    8 Disiplinler arası bakış açısını kazandırır 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster