ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Elestırel Sosyolojı SOS406 BAHAR 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Sosyolojinin felsefi temellerinin ve oluşumunu analiz eder.
    2- Frankfurt Okulu`nun oluşumu ve tarihsel arka planının analiz eder.
    3-Eleştirel sosyolojiyi, farklı yaklaşımlarla karşılaştırır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)12448
    Ödevler1511010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2512020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6015050
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   170
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,67 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Düşünme ve Eleştirel Düşünme K1, ss.17-35
    2 Frankfurt Okulu`nun tarihsel ve toplumsal koşullarla bağlantılı olarak kuruluşu K2, ss.77-98
    3 Theodor W. Adorno K3, ss.169-190
    4 Max Horkheimer K3, ss.191-221
    5 Walter Benjamin K3, ss.297-308
    6 Herbert Marcuse K3, ss.309-323
    7 Jurgen Habermas K3, ss.391-412
    8 Jurgen Habermas K3, ss.413-448
    9 Frankfurt Okulu ve Kültür Endüstrisi K2, ss.441-494
    10 Frankfurt Okulu ve Aydınlanma K2, ss.197-244
    11 Frankfurt Okulu ve Sosyoloji K2, ss.563-592
    12 İdeolojinin Tarihsel Materyalist Eleştirisi K4, ss.91-100
    13 Diyalektik Düşünme K4, ss.80-85
    14 Liberalizmin Diyalektik Eleştirisi K4, ss.104-112
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Kemal Dil
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Benhabib, L. (2005), Eleştiri, Norm ve Ütopya, Çev. İ. Tekerek, İstanbul: İletişim Yayınları. K2. Kızılçelik, S. (2018), Frankfurt Okulu, 4. Basım, Ankara:.Anı Yayınları. K3. Bağçe, H. E. (2013), Frankfurt Okulu, 4. Basım, Ankara: Doğubatı Yayınları. K4. Slater, P. (1998), Frankfurt Okulu, Çev. A. Özden, İstanbul: Kabalcı Yayınları.
    Yardımcı Kitap YK1. Dellaloğlu, B. (1995), Frankfurt Okulu`nda Sanat ve Toplum, İstanbul: Say Yayınları. YK2. Horkheimer, M. ve Adorno, T. (1995), Aydınlanmanın Diyalektiği, Çev. O. Özügül. İstanbul: Kabalcı Yayınları.
    Dersin Amacı Bu dersin amacını, Frankfurt Okulu`nun temsilcilerinin ortaya koyduğu eleştirel düşünme metodolojisi temelinde sosyolojik kuramların anlaşılması ve yorumlanması oluşturmaktadır.
    Dersin İçeriği Bu dersin içeriğini, Frankfurt Okulu`nun temsilcilerinin ortaya koyduğu eleştirel düşünme metodolojisi temelinde sosyolojik kuramların anlaşılması ve yorumlanması oluşturmaktadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sosyoloji programından mezun olan öğrenci, kendi başına sosyolojik araştırma becerisini kazanır. -
    2 Sosyolojik düşünme kapasitesini öğrenir ve geliştirir. 4
    3 Sosyoloji bilgi ve müktesebatına sahip olur. -
    4 Tekil sosyal olaylar ile sosyal teoriler arasında ilişki kurma kapasitesini edinir ve bu kapasiteyi geliştirir. -
    5 Tarihsel olaylar ve olgular ile güncel sosyolojik olaylar ve durumlar arasında bağlantı kurar. 3
    6 Eleştirel düşünme yeteneği kazanır. 5
    7 Sosyal olayları ve olguları teorik olarak anlama, açıklama ve yorumlama becerisini kazanır. -
    8 Disiplinler arası bakış açısını kazandırır 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster