Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Kemal DİL
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
BOTTOMORE Tom, Frankfurt Okulu, çev. A. Çiğdem, Vadi Yayınları, Ankara 1998.
BAĞÇE Enes, Frankfurt Okulu, Doğu Batı Yayınları, Ankara 2010.
|
Yardımcı Kitap
|
DELLALOĞLU Besim, Frankfurt Okulu`nda Sanat ve Toplum, Say Yayınları, İstanbul 2007.
SLATER Peter, Frankfurt Okulu, Kabalcı Yayınları, İstanbul 1998.
HORKHEIMER Max, ADORNO Thedor., Aydınlanmanın Diyalektiği, Kabalcı Yayınları, İstanbul 2010.
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı, Frankfurt Okulu?nun temsilcilerinin ortaya koyduğu eleştirel düşünme metodolojisi temelinde sosyolojik kuramların anlaşılmasını ve yorumlanmasını sağlamaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Bu dersin içeriğini, Frankfurt Okulu?nun temsilcilerinin ortaya koyduğu eleştirel düşünme metodolojisi temelinde sosyolojik kuramların anlaşılmasını ve yorumlanmasını sağlamak oluşturmuştur.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sosyoloji programından mezun olan öğrenci, kendi başına sosyolojik araştırma becerisini kazanır.
|
5
|
2
|
Sosyolojik düşünme kapasitesini öğrenir ve geliştirir.
|
4
|
3
|
Sosyoloji bilgi ve müktesebatına sahip olur.
|
5
|
4
|
Tekil sosyal olaylar ile sosyal teoriler arasında ilişki kurma kapasitesini edinir ve bu kapasiteyi geliştirir.
|
2
|
5
|
Tarihsel olaylar ve olgular ile güncel sosyolojik olaylar ve durumlar arasında bağlantı kurar.
|
5
|
6
|
Eleştirel düşünme yeteneği kazanır.
|
5
|
7
|
Sosyal olayları ve olguları teorik olarak anlama, açıklama ve yorumlama becerisini kazanır.
|
2
|
8
|
Disiplinler arası bakış açısını kazandırır
|
3
|