ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Elestırel Sosyolojı SOS406 BAHAR 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Sosyolojinin felsefi temellerinin ve oluşumunu açıklar
    2- Frankfurt Okulu`nun oluşumu ve tarihsel arka planının tanır
    3-Eleştirel sosyolojiyi farklı yaklaşımlarla tanır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)12448
    Ödevler15000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2513030
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6015050
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   170
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,67 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Düşünme ve Eleştirel Düşünme K1. 17-35
    2 Frankfurt Okulu`nun tarihsel ve toplumsal koşullarla bağlantılı olarak kuruluşu K2. 77-98
    3 Theodor W. Adorno K3. 169-190
    4 Max Horkheimer K3. 191-221
    5 Walter Benjamin K3. 297-308
    6 Herbert Marcuse K3. 309-323
    7 Jurgen Habermas K3. 391-412
    8 Jurgen Habermas K3. 413-448
    9 Frankfurt Okulu ve Kültür Endüstrisi K2. 441-494
    10 Frankfurt Okulu ve Aydınlanma K2. 197-244
    11 Frankfurt Okulu ve Sosyoloji K2. 563-592
    12 İdeolojinin Tarihsel Materyalist Eleştirisi K4. 91-100
    13 Diyalektik Düşünme K4. 80-85
    14 Liberalizmin Diyalektik Eleştirisi K4. 104-112
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Kemal DİL
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Benhabib, L. (2005), Eleştiri, Norm ve Ütopya, Çev. İ. Tekerek, İstanbul: İletişim Yayınları. K2. Kızılçelik, S. (2018), Frankfurt Okulu, 4. Basım, Ankara:.Anı Yayınları. K3. Bağçe, H. E. (2013), Frankfurt Okulu, 4. Basım, Ankara: Doğubatı Yayınları. K4. Slater, P. Frankfurt Okulu, Çev. A. Özden, İstanbul: Kabalcı Yayınları.
    Yardımcı Kitap YK. 1. Dellaloğlu, B. Frankfurt Okulu`nda Sanat ve Toplum, İstanbul: Say Yayınları. YK. 2. Horkheimer, M. ve Adorno, T. Aydınlanmanın Diyalektiği, İstanbul: Kabalcı Yayınları.
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, Frankfurt Okulu?nun temsilcilerinin ortaya koyduğu eleştirel düşünme metodolojisi temelinde sosyolojik kuramların anlaşılmasını ve yorumlanmasını sağlamaktır.
    Dersin İçeriği Bu dersin içeriğini, Frankfurt Okulu?nun temsilcilerinin ortaya koyduğu eleştirel düşünme metodolojisi temelinde sosyolojik kuramların anlaşılmasını ve yorumlanmasını sağlamak oluşturmuştur.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sosyoloji programından mezun olan öğrenci, kendi başına sosyolojik araştırma becerisini kazanır. -
    2 Sosyolojik düşünme kapasitesini öğrenir ve geliştirir. 4
    3 Sosyoloji bilgi ve müktesebatına sahip olur. 3
    4 Tekil sosyal olaylar ile sosyal teoriler arasında ilişki kurma kapasitesini edinir ve bu kapasiteyi geliştirir. -
    5 Tarihsel olaylar ve olgular ile güncel sosyolojik olaylar ve durumlar arasında bağlantı kurar. 5
    6 Eleştirel düşünme yeteneği kazanır. 5
    7 Sosyal olayları ve olguları teorik olarak anlama, açıklama ve yorumlama becerisini kazanır. -
    8 Disiplinler arası bakış açısını kazandırır -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster