ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Kultur ve Kımlık SOS414 BAHAR 3+0 Fak./ Üni. S 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Tekil sosyal olaylarla sosyal teori arasında ilişki kurma kapasitesinin geliştirir.
    2-Tarihsel olay ve olgularla güncel olan arasında bağlantı kurar.
    3-Sosyal olgu ve olayları teorik olarak anlama, açıklama ve yorumlama becerisi kazanır.
    4-Eleştirel düşünme yeteneği kazanır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   148
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,93 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Kültür ve kimlik Kavramları
    2 Kültür, kimlik ve toplum
    3 Kültür ve kimlik kuramları-I:Klasik kuramda kültür
    4 Örgütlü davranış kuramı
    5 Kültür kuramları: işlevselcilik
    6 Etnisite, etnik kavramlarının açıklanması
    7 Sembolik etkileşimcilik ve kültür 1
    8 Sembolik etkileşimcilik ve kültür 2
    9 Fenomenoloji ve etnometodoloji ve kültür
    10 İdeoloji akıl ve ötekinin oluşumu
    11 Ötekinin inşası ve kimlik
    12 Kollektif kimlik
    13 Yapısalcılık ve postyapısalcılık ve kültür
    14 Kültürel kimlik, küreselleşme ve tarih
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Kemal Dil
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Bilgin, Nuri, Kollektif Kimlik, Sistem Yayıncılık, İstanbul, 1995 Larrain, Jorge, İdeoloji ve Kültürel Kimlik: Modernite ve Üçüncü Dünyanın Varlığı, Çev.Neşe Nur Domaniç, Sarmal Yayınevi,İstanbul, 1995
    Yardımcı Kitap Bağlı Mazhar, Özensel, Ertan, Çokkültürlü Vatandaşlık: Kanadalı Türklerin Aidiyet Çabaları Ve Değer Yapıları, Çizgi Yayınları, Konya 2005. Baumann Gerd, Çokkültürlülük Bilmecesi, Dost Kitabevi, Ankara 2006. Benhabib Şeyla, Modernizm, Evrensellik Ve Birey, Ayrıntı Yayınları, İstanbul 1999. Benhabib Şeyla, Modernizm, Evrensellik Ve Birey, Ayrıntı Yayınları, İstanbul 1999. Bozdoğan Sibel, Kasaba Reşat, Türkiye?de Modernleşme Ve Ulusal Kimlik, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul 1999. Bozdoğan Sibel, Kasaba Reşat, Türkiye?de Modernleşme Ve Ulusal Kimlik, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul 1999. Doytcheva Milena, Çokkültürlülük, İletişim Yayınları, İstanbul 2009. Doytcheva Milena, Çokkültürlülük, İletişim Yayınları, İstanbul 2009. Kymlıcka Will, Çokkültürlü Yurttaşlık, Ayrıntı Yayınları, İstanbul 1998. Kymlıcka Will, Çokkültürlü Yurttaşlık, Ayrıntı Yayınları, İstanbul 1998. Larrain, George,İdeoloji Ve Kültürel Kimlik, Çev. Neşe Nur Domaniç,Sarmal Yayınevi,İstanbul, 1995 P.Rabinow, Toplum Bilimlerinde Yorumcu Yaklaşım M.Turhan, Kültür Değişmeleri, Çamlıca Yayınları,İstanbul,2010 R.Williams, Kültür, Çev.Ali Suavi, İmge Kitabevi, İstanbul,2010 Taylor Charles, Çokültürcülük, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul 2010.
    Dersin Amacı Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler ,kültür, kimlik, alt kültür, çok kültürlülük, öteki gibi kavramları ve kültürel kuramlarda kimliklerin inşasını öğrenmiş olacaklar.
    Dersin İçeriği Ders içeriğinde kültür ve kimlik kavramlarının açıklamalarına, kültür ve kimlik kuramlarının tartışmalarına, etnisite ve etnik kavramlarının tanımlarına ve kültürel kimlik, küreselleşme ve tarih olgularına yer verilmektedir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sosyoloji programından mezun olan öğrenci, kendi başına sosyolojik araştırma becerisini kazanır. 2
    2 Sosyolojik düşünme kapasitesini öğrenir ve geliştirir. 1
    3 Sosyoloji bilgi ve müktesebatına sahip olur. 3
    4 Tekil sosyal olaylar ile sosyal teoriler arasında ilişki kurma kapasitesini edinir ve bu kapasiteyi geliştirir. 3
    5 Tarihsel olaylar ve olgular ile güncel sosyolojik olaylar ve durumlar arasında bağlantı kurar. 4
    6 Eleştirel düşünme yeteneği kazanır. 4
    7 Sosyal olayları ve olguları teorik olarak anlama, açıklama ve yorumlama becerisini kazanır. 3
    8 Disiplinler arası bakış açısını kazandırır -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster