ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Kıtle Kulturu ve Populer Kultur SOS418 BAHAR 3+0 Fak./ Üni. S 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Kendi toplumsal ve kültürel yaşamında üzerine kafa yormadan kabullendiği kültürel tutumlara yönelik eleştirel düşünme alışkanlığını geliştirir.
    2-Küreselleşme olgusunun kültürel farklılık ve çeşitlilik açısından getirilerini ve götürülerini değerlendirir.
    3-Kitle kültürü ve popüler kültür çalışmalarının yöntemi ve temel kavramlarını irdeler.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   148
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,93 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Kültür kavramının tanımı
    2 Kültürü meydana getiren unsurlar
    3 Kültür sosyolojisi
    4 Popüler kültür çıkmazı
    5 Popüler ve popüler kültür politikası
    6 Popüler kültür ve devlet
    7 Bireysel ve sosyal kültür
    8 Sosyal kültür
    9 Medya ve Popüler kültür
    10 Popüler kültür ve çok kültürlülük
    11 Yapısalcılık ve popüler kültür
    12 Postyapısalcılık ve popüler kültür
    13 Popüler teslimiyet ve gerçekliğin yeniden inşası
    14 Kültürel çalışmalar ve yenidünyalar
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. DrŞahin Doğan
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Güngör,Nazife (Der), Popüler Kültür ve İktidar, Vadi Yayınları, Ankara, 1999. Alver, Köksal -Necmettin Doğan (Editörler), Kültür Sosyolojisi, 2.Basım, Hece Yayınları, Ankara,2011 Moles,Abraham A., Kültürün Toplumsal Dinamiği, Ege Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayınları, İzmir, 1983
    Yardımcı Kitap Bağlı Mazhar, Özensel, Ertan, Çokkültürlü Vatandaşlık: Kanadalı Türklerin Aidiyet Çabaları ve Değer Yapıları, Çizgi Yayınları, Konya 2005. Baumann Gerd, Çokkültürlülük Bilmecesi, Dost Kitabevi, Ankara 2006. Benhabib Şeyla, Modernizm, Evrensellik Ve Birey, Ayrıntı Yayınları, İstanbul 1999. Bozdoğan Sibel, Kasaba Reşat, Türkiye?de Modernleşme Ve Ulusal Kimlik, Tarih
    Dersin Amacı Popüler kültürü meydana getiren unsurları öğrenme, kültürel farlılıklar, yerel ve evrensel kültür kavramlarını öğrenme , popüler kültürün toplumsal teorideki yerini öğrenme, medyanın popüler kültürün oluşmasındaki yerini öğrenme.
    Dersin İçeriği Kültür, popüler kültür, medya ve kültür, popüler kültür ve devlet, kültürü meydana getiren unsurlar, post yapısalcılık ve popüler kültür
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sosyoloji programından mezun olan öğrenci, kendi başına sosyolojik araştırma becerisini kazanır. 3
    2 Sosyolojik düşünme kapasitesini öğrenir ve geliştirir. 3
    3 Sosyoloji bilgi ve müktesebatına sahip olur. 3
    4 Tekil sosyal olaylar ile sosyal teoriler arasında ilişki kurma kapasitesini edinir ve bu kapasiteyi geliştirir. 4
    5 Tarihsel olaylar ve olgular ile güncel sosyolojik olaylar ve durumlar arasında bağlantı kurar. 3
    6 Eleştirel düşünme yeteneği kazanır. 3
    7 Sosyal olayları ve olguları teorik olarak anlama, açıklama ve yorumlama becerisini kazanır. 2
    8 Disiplinler arası bakış açısını kazandırır 2
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster