Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. DrŞahin Doğan
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Güngör,Nazife (Der), Popüler Kültür ve İktidar, Vadi Yayınları, Ankara,
1999.
Alver, Köksal -Necmettin Doğan (Editörler), Kültür Sosyolojisi, 2.Basım, Hece Yayınları, Ankara,2011
Moles,Abraham A., Kültürün Toplumsal Dinamiği, Ege Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayınları, İzmir, 1983
|
Yardımcı Kitap
|
Bağlı Mazhar, Özensel, Ertan, Çokkültürlü Vatandaşlık: Kanadalı Türklerin Aidiyet Çabaları ve Değer Yapıları, Çizgi Yayınları, Konya 2005.
Baumann Gerd, Çokkültürlülük Bilmecesi, Dost Kitabevi, Ankara 2006.
Benhabib Şeyla, Modernizm, Evrensellik Ve Birey, Ayrıntı Yayınları, İstanbul 1999.
Bozdoğan Sibel, Kasaba Reşat, Türkiye?de Modernleşme Ve Ulusal Kimlik, Tarih
|
Dersin Amacı
|
Popüler kültürü meydana getiren unsurları öğrenme, kültürel farlılıklar, yerel ve evrensel kültür kavramlarını öğrenme , popüler kültürün toplumsal teorideki yerini öğrenme, medyanın popüler kültürün oluşmasındaki yerini öğrenme.
|
Dersin İçeriği
|
Kültür, popüler kültür, medya ve kültür, popüler kültür ve devlet, kültürü meydana getiren unsurlar, post yapısalcılık ve popüler kültür
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sosyoloji programından mezun olan öğrenci, kendi başına sosyolojik araştırma becerisini kazanır.
|
3
|
2
|
Sosyolojik düşünme kapasitesini öğrenir ve geliştirir.
|
3
|
3
|
Sosyoloji bilgi ve müktesebatına sahip olur.
|
3
|
4
|
Tekil sosyal olaylar ile sosyal teoriler arasında ilişki kurma kapasitesini edinir ve bu kapasiteyi geliştirir.
|
4
|
5
|
Tarihsel olaylar ve olgular ile güncel sosyolojik olaylar ve durumlar arasında bağlantı kurar.
|
3
|
6
|
Eleştirel düşünme yeteneği kazanır.
|
3
|
7
|
Sosyal olayları ve olguları teorik olarak anlama, açıklama ve yorumlama becerisini kazanır.
|
2
|
8
|
Disiplinler arası bakış açısını kazandırır
|
2
|