ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Metodoloji SOS103 GÜZ 3+0 Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    5-Bilim ve yöntem ilişkisini tanımlar.
    6-Sosyoloji ve bilim ilişkisini tanımlar.
    7-Sosyoloji disiplini içindeki kuram ve yöntem tartışmalarını karşılaştırır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)15345
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 10133
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013535
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   145
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,83 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Bilim nedir? K2, Bölüm1
    2 Sosyoloji ve bilim ilişkisi K2, Bölüm 1
    3 Kuram ve metodoloji ilişkisi K1, Bölüm1
    4 Sosyolojik kuramlarda teori ve yöntem 1: A. Comte K4, Bölüm 3
    5 Sosyolojik kuramlarda teori ve yöntem 2: E. Durkheim K3, Bölüm 5
    6 Sosyolojik kuramlarda teori ve yöntem 3: K. Marx K4, Bölüm 4
    7 Sosyolojik kuramlarda teori ve yöntem 4: M. Weber K4, Bölüm 5
    8 Klasik sosyoloji ve sınırlılıkları K5, Bölüm 2
    9 Sosyolojiye eleştirel bakan yaklaşımlar 1: Postmodernizm ve İleri/geç modernite tartışmaları K5, Bölüm 2
    10 Sosyolojiye eleştirel bakan yaklaşımlar 2: Feminizm ve Feminist Metodoloji K5, Bölüm 2
    11 Sosyolojiye eleştirel bakan yaklaşımlar 3: Eleştirel Irk Teorisi K5, Bölüm 2
    12 Sosyolojiye eleştirel bakan yaklaşımlar 4: Queer Teori K5, Bölüm 2
    13 Sosyolojiye eleştirel bakan yaklaşımlar 5: Çocukluk, Gençlik ve Yaşlılık Çalışmaları Çalışmaları K5, Bölüm 2
    14 Sosyolojiye eleştirel bakan yaklaşımlar 6: Engellilik Çalışmaları K5, Bölüm 2
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof.Dr. Zuhal Yonca Odabaş
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Birkök, C.M. (1998) Sosyolojik Düşünme ve Metodolojisi, Aydın Matbaası, İstanbul. K2. Eraslan, L. ve Geçgin, E. (2012) Sosyoloji Tarihi: Dünya`da ve Türkiye`de, Heretik Yayınları, Ankara. K3. Durkheim E. (1994) Sosyolojik Metodun Kuralları, Sosyal Yayınları, İstanbul. K4. Bottomore, T., Nisbet, R. (1997) Sosyolojik Çözümlemenin Tarihi, Ayraç Yayınevi, Ankara K5. Wallerstein, I. (2000) Bildiğimiz Dünyanın Sonu, Metis, İstanbul
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Sosyolojik yönteme ilişkin temel kavramlar ve kuramsal temel ile birlikte farklı metodolojik yaklaşımların tartışıldığı bu dersin temel amacı sosyolojide kullanılan hem niceliksel hem de niteliksel araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma konusunun seçiminden ve problematize edilişinden rapor yazımına kadar olan süreçle ilgili temel bilgileri vererek öğrencileri sosyolojik araştırma yapabilecek düzeye getirmektir.
    Dersin İçeriği Bilimsel araştırma, toplumsal araştırmanın kuralları, nicel ve nitel araştırma yöntemleri,kuram ve ideoloji, farklı metodolojik kuramlar, araştırmanın boyutları gibi konular dersin içeriğini oluşturmaktadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sosyoloji programından mezun olan öğrenci, kendi başına sosyolojik araştırma becerisini kazanır. 4
    2 Sosyolojik düşünme kapasitesini öğrenir ve geliştirir. -
    3 Sosyoloji bilgi ve müktesebatına sahip olur. 4
    4 Tekil sosyal olaylar ile sosyal teoriler arasında ilişki kurma kapasitesini edinir ve bu kapasiteyi geliştirir. -
    5 Tarihsel olaylar ve olgular ile güncel sosyolojik olaylar ve durumlar arasında bağlantı kurar. 4
    6 Eleştirel düşünme yeteneği kazanır. -
    7 Sosyal olayları ve olguları teorik olarak anlama, açıklama ve yorumlama becerisini kazanır. -
    8 Disiplinler arası bakış açısını kazandırır -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster