Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Sosyolojik düşünüşün gelişim süreci
|
|
2
|
Klasik sosyoloji sistemleri
|
|
3
|
Modern sosyolojinin kurucuları E. Durkheim
|
|
4
|
Vilfredo Pareto
|
|
5
|
Max Weber
|
|
6
|
Türk Sosyolojisi
|
|
7
|
Bilim olarak sosyoloji, sosyolojini konusu ve alt dalları
|
|
8
|
sosyoloji ve doğa bilimleri
|
|
9
|
Sosyoloji ve diğer sosyal bilimler
|
|
10
|
Sosyolojide yöntem ve araştırma teknikleri
|
|
11
|
Toplumsal yapı
|
|
12
|
Toplumsal kurumlar aile, din, siyaset
|
|
13
|
Toplumsal kurumlar ekonomi, eğitim
|
|
14
|
Toplumsal değişme
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Y. Doç.Dr. Hakkı KALAYCI
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Anthony Giddens, Kırmızı yay.,
Değişen Dünyada Sosyoloji, Veysel Bozkurt, Ekin Basın Yayın Dağıtım, 2011
Sosyolojiye Giriş; Önal Sayın, Üniversite Kitabevi
Sosyoloji Nedir? ; J. Fichter, Anı yay.
Sosyolojik Düşünmek; Z. Bauman, Ayrıntı yay.,
Dinçkol, Abdullah, Sosyoloji, Der Yayınları, İstanbul,2009
Bozkurt, Veysel, Sosyoloji: Temel Kavramlar, Kurumlar,6. Baskı, Ekin Yayınları, Bursa, 2011
|
Yardımcı Kitap
|
Sosyoloji:Kavramlar, Kurumlar, Süreçler Teoriler, Z. Arslantürk & T. Amman, Çamlıca yay. 2001,
Sosyoloji:Kavramlar ve Sorunlar, İ. Doğan, Sistem yay., 2000.
Sosyolojinin İlkeleri; H. Mendras, İletişim yay., 2008.,
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı öğrencilere sosyolojinin konusunu, yöntemini, sosyolojik kuramdaki farklı bakış açılarını öğretmek ve toplumsal konularda sosyolojik analiz yapma becerisini kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Bu dersin içeriği öğrencilere sosyolojinin konusunu, yöntemini, sosyolojik kuramdaki farklı bakış açılarını öğretmek ve toplumsal konularda sosyolojik analiz yapma becerisini kazandırmaktır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sosyoloji programından mezun olan öğrenci, kendi başına sosyolojik araştırma becerisini kazanır.
|
4
|
2
|
Sosyolojik düşünme kapasitesini öğrenir ve geliştirir.
|
4
|
3
|
Sosyoloji bilgi ve müktesebatına sahip olur.
|
3
|
4
|
Tekil sosyal olaylar ile sosyal teoriler arasında ilişki kurma kapasitesini edinir ve bu kapasiteyi geliştirir.
|
5
|
5
|
Tarihsel olaylar ve olgular ile güncel sosyolojik olaylar ve durumlar arasında bağlantı kurar.
|
4
|
6
|
Eleştirel düşünme yeteneği kazanır.
|
4
|
7
|
Sosyal olayları ve olguları teorik olarak anlama, açıklama ve yorumlama becerisini kazanır.
|
4
|
8
|
Disiplinler arası bakış açısını kazandırır
|
4
|