ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Eğitim Sosyolojisi SOS222 BAHAR 3+0 Fak./ Üni. S 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Eğitim sosyolojisinin konusunu, amacını öğrenmiş olma
    2-Eğitim sosyolojisinin teorik tartışmalarını bilme
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)12448
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6014545
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   155
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,17 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 eğitim sosyolojisinin tanımı ve uygulama alanları
    2 teorik tartışmalar: durkheim
    3 teorik tartışmalar: parsons
    4 teorik tartışmalar: merton
    5 teorik tartışmalar: marx
    6 teorik tartışmalar: althusser
    7 teorik tartışmalar: bourdieu
    8 teorik tartışmalar: illich
    9 teorik tartışmalar: freire
    10 teorik tartışmalar: bernstein
    11 teorik tartışmalar:weber
    12 teorik tartışmalar:collins
    13 teorik tartışmalar: eleştirel pedagoji
    14 teorik tartışmalar: feminizm ve eleştirel ırk teorisi
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu doç.dr. zuhal yonca odabaş
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Yok
    Kaynaklar Doğan, İsmail, Eğitim Sosyolojisi, Nobel Yayın ve Dağıtım, Ankara, 2011
    Yardımcı Kitap Akyüz,Hüseyin, Eğitim Sosyolojisinin Temel Kavram Ve Alanları Üzerine Bir Araştırma, Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, İstanbul, 2001 Ergun, Mustafa, Eğitim Sosyolojisi, Ocak Yayınları, Ankara, 1997 Tezcan, Mahmut, Eğitim Sosyolojisi, Ankara, 1997 Tezcan, Mahmut, Sosyolojik Kuramlarda Eğitim, Anı Yayıncılık, Ankara, 2005 Morrish,Ivor, The Sociology of Education: An Introduction, George Allen and Unwin Ltd, London, 1973
    Dersin Amacı ın this course it is aimed to know about the theoratical debates about education which is among the basic institutions at sociology
    Dersin İçeriği the content of this course consists the theoratical and conceptual debates related to education
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sosyoloji programından mezun olan öğrenci, kendi başına sosyolojik araştırma becerisini kazanır. 4
    2 Sosyolojik düşünme kapasitesini öğrenir ve geliştirir. 5
    3 Sosyoloji bilgi ve müktesebatına sahip olur. 4
    4 Tekil sosyal olaylar ile sosyal teoriler arasında ilişki kurma kapasitesini edinir ve bu kapasiteyi geliştirir. 4
    5 Tarihsel olaylar ve olgular ile güncel sosyolojik olaylar ve durumlar arasında bağlantı kurar. 4
    6 Eleştirel düşünme yeteneği kazanır. 5
    7 Sosyal olayları ve olguları teorik olarak anlama, açıklama ve yorumlama becerisini kazanır. 5
    8 Disiplinler arası bakış açısını kazandırır 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster