ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Eğitim Sosyolojisi SOS222 BAHAR 3+0 Fak./ Üni. S 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Eğitim sosyolojisi içindeki teorik tartışmalar arasında karşılaştırma yapar
    2-Eğitim sosyolojisi içindeki temel kavramları somut durumlara uyarlar
    3-Eğitim sorunlarının çözümü için önerilerde bulunur
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)12448
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6014545
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   155
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,17 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Eğitim sosyolojisinin tanımı ve uygulama alanları K1 Bölüm 1
    2 Teorik tartışmalar: Emile Durkheim K2 Sayfa 12-15 K3 Sayfa 47-61
    3 Teorik tartışmalar: Yapısal İşlevselcilik Talcott Parsons ve Robert Merton K2 Sayfa21-23 K3 Bölüm 3
    4 Teorik tartışmalar: Çatışmacı Yaklaşım ve Karl Marx K2 Sayfa 23-26 K3 Bölüm 2
    5 Teorik tartışmalar: Yeni Marxçılar ve Louis Althusser, S. Bowles ve H. Gintis K2 Bölüm 3
    6 Teorik tartışmalar: Weber Ekolü ve Randall Collins K2 Bölüm 3
    7 Teorik tartışmalar: Pierre Bourdieu K2 Bölüm 3 K3 Bölüm 3
    8 Teorik tartışmalar: Ivan Illich K2 Sayfa 91-97
    9 Teorik tartışmalar: David Hargreaves ve Basil Bernstein K2 Bölüm 4
    10 Teorik tartışmalar: Radikal Okul Eleştirileri ve Neill: Summerhill Deneyi K2 Bölüm 6
    11 Teorik tartışmalar: Eleştirel Pedagoji Peter. McLaren K2 Bölüm 7
    12 Teorik tartışmalar: Eleştirel Pedagoji ve Paul Willis K2 Bölüm 7
    13 Teorik tartışmalar: Eleştirel Pedagoji ve Henry Giroux K2 Bölüm 7
    14 Teorik tartışmalar: Feminizm K2 Bölüm 5
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof.Dr. Zuhal Yonca Odabaş
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1: Ergun, D. (2005). Sosyoloji ve eğitim, İmge, Ankara K2: Tezcan, M. (2013). Sosyolojik kuramlarda eğitim, Anı, Ankara K3: Eraslan, L. (2018). Eğitim sosyolojisi, Maya Akademi, Ankara
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, sosyolojik olarak temel kurumlardan biri olan eğitim kurumu ile ilgili teorik tartışmaları değerlendirmektir.
    Dersin İçeriği Bu derste, eğitim kurumu ile ilgili sosyolojik teoriler inceleneecektir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sosyoloji programından mezun olan öğrenci, kendi başına sosyolojik araştırma becerisini kazanır. -
    2 Sosyolojik düşünme kapasitesini öğrenir ve geliştirir. 3
    3 Sosyoloji bilgi ve müktesebatına sahip olur. 3
    4 Tekil sosyal olaylar ile sosyal teoriler arasında ilişki kurma kapasitesini edinir ve bu kapasiteyi geliştirir. 4
    5 Tarihsel olaylar ve olgular ile güncel sosyolojik olaylar ve durumlar arasında bağlantı kurar. -
    6 Eleştirel düşünme yeteneği kazanır. 4
    7 Sosyal olayları ve olguları teorik olarak anlama, açıklama ve yorumlama becerisini kazanır. 4
    8 Disiplinler arası bakış açısını kazandırır -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster