Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Eğitim sosyolojisinin tanımı ve uygulama alanları
|
K1 Bölüm 1
|
2
|
Teorik tartışmalar: Emile Durkheim
|
K2 Sayfa 12-15
K3 Sayfa 47-61
|
3
|
Teorik tartışmalar: Yapısal İşlevselcilik Talcott Parsons ve Robert Merton
|
K2 Sayfa21-23
K3 Bölüm 3
|
4
|
Teorik tartışmalar: Çatışmacı Yaklaşım ve Karl Marx
|
K2 Sayfa 23-26
K3 Bölüm 2
|
5
|
Teorik tartışmalar: Yeni Marxçılar ve Louis Althusser, S. Bowles ve H. Gintis
|
K2 Bölüm 3
|
6
|
Teorik tartışmalar: Weber Ekolü ve Randall Collins
|
K2 Bölüm 3
|
7
|
Teorik tartışmalar: Pierre Bourdieu
|
K2 Bölüm 3
K3 Bölüm 3
|
8
|
Teorik tartışmalar: Ivan Illich
|
K2 Sayfa 91-97
|
9
|
Teorik tartışmalar: David Hargreaves ve Basil Bernstein
|
K2 Bölüm 4
|
10
|
Teorik tartışmalar: Radikal Okul Eleştirileri ve Neill: Summerhill Deneyi
|
K2 Bölüm 6
|
11
|
Teorik tartışmalar: Eleştirel Pedagoji Peter. McLaren
|
K2 Bölüm 7
|
12
|
Teorik tartışmalar: Eleştirel Pedagoji ve Paul Willis
|
K2 Bölüm 7
|
13
|
Teorik tartışmalar: Eleştirel Pedagoji ve Henry Giroux
|
K2 Bölüm 7
|
14
|
Teorik tartışmalar: Feminizm
|
K2 Bölüm 5
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof.Dr. Zuhal Yonca Odabaş
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1: Ergun, D. (2005). Sosyoloji ve eğitim, İmge, Ankara
K2: Tezcan, M. (2013). Sosyolojik kuramlarda eğitim, Anı, Ankara
K3: Eraslan, L. (2018). Eğitim sosyolojisi, Maya Akademi, Ankara
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı, sosyolojik olarak temel kurumlardan biri olan eğitim kurumu ile ilgili teorik tartışmaları değerlendirmektir.
|
Dersin İçeriği
|
Bu derste, eğitim kurumu ile ilgili sosyolojik teoriler inceleneecektir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sosyoloji programından mezun olan öğrenci, kendi başına sosyolojik araştırma becerisini kazanır.
|
-
|
2
|
Sosyolojik düşünme kapasitesini öğrenir ve geliştirir.
|
3
|
3
|
Sosyoloji bilgi ve müktesebatına sahip olur.
|
3
|
4
|
Tekil sosyal olaylar ile sosyal teoriler arasında ilişki kurma kapasitesini edinir ve bu kapasiteyi geliştirir.
|
4
|
5
|
Tarihsel olaylar ve olgular ile güncel sosyolojik olaylar ve durumlar arasında bağlantı kurar.
|
-
|
6
|
Eleştirel düşünme yeteneği kazanır.
|
4
|
7
|
Sosyal olayları ve olguları teorik olarak anlama, açıklama ve yorumlama becerisini kazanır.
|
4
|
8
|
Disiplinler arası bakış açısını kazandırır
|
-
|