ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Türkiye`nin Toplumsal Yapısı SOS302 BAHAR 3+0 Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Kendi başına araştırma yapabilme becerisinin kazanılması
    2-Sosyolojik düşünme kapasitesinin geliştirilmesi
    3-Sosyoloji bilgi ve müktesebatına sahip olma
    4-Tekil sosyal olaylarla sosyal teori arasında ilişki kurma kapasitesinin geliştirilmesi
    5-Tarihsel olay ve olgularla güncel olan arasında bağlantı kurma
    6-Eleştirel düşünme yeteneği kazanma
    7-Sosyal olgu ve olayları teorik olarak anlama, açıklama ve yorumlama becerisi kazanma
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)000
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4015050
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6015050
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   142
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,73 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Toplumsal Yapı, Toplumsal Kurumlar ve toplumsal değişme
    2 Osmanlı Toplumunun Sosyolojik Yapısının Ana Hatları
    3 Cumhuriyet Türkiye?sinin Devlet Algılayışı ve Devlet Felsefesi
    4 Cumhuriyet Dönemi modernleşme çabaları, Din ve Toplum
    5 Cumhuriyet Döneminin Toplumsal ve Siyasi Koşulları
    6 Türkiye`de Çok Partili Döneme Geçiş ve siyaset
    7 Türk Toplumunun Ekonomik Örgütlenmesi ve çalışma hayatı
    8 Türkiye`de Aile ve Toplumsal Yaşantı
    9 Türkiye`de Kentleşme
    10 Eğitim ve Toplum
    11 Modern Türkiye?nin Kültürel Yapısının Sosyolojik Analizi
    12 Türkiye`de Gençlik
    13 Günümüz Türkiye`sinde sosyal sorunlar ve çözüm arayışları
    14 Küresel Etkiler ve Türkiye
    Ön Koşul -yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr .Öğretim Üyesi Hakkı KALAYCI
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları yok
    Kaynaklar Kongar, Emre (2002) 21. Yüzyılda Türkiye. 2000li Yıllarda Türkiyenin Toplumsal Yapısı, Remzi Kitabevi: İstanbul.
    Yardımcı Kitap Karpat, Kemal (2008) Türk Demokrasi Tarihi, İmge Yayınevi: Ankara. Gökçe, Birsen (1996) Türkiyenin Toplumsal Yapısı ve Toplumsal Kurumlar, Savaş yayınları: Ankara. Karpat, Kemal (2003) Türkiye`de Toplumsal Dönüşüm, İmge Yayınevi: Ankara. Mardin, Şerif (1993) Türkiye`de Din ve Siyaset, İletişim Yayınları: İstanbul. Zürcher, Eric Jan (2007) Modernleşen Türkiye`nin Tarihi, İletişim Yayınları: İstanbul.
    Dersin Amacı Bu derste temel olarak, modern Türkiye`nin tarihi, ekonomik, siyasi, sosyo-kültürel ve sınıfsal yapısı ele alınmaktadır. Bu derste aynı zamanda, Cumhuriyet döneminde Türkiye`nin toplumsal yapısının yeniden şekillenmesi, oluşan yeni ekonomik düzen ile siyaset ve toplum arasındaki ilişkiler; Yeni Türkiye`nin siyasi, ekonomik ve toplumsal yeniden oluşumun ideolojik temelleri, tek-partili dönemden çok-partili döneme geçiş ve bu geçişle bağlantılı toplumsal ve ekonomik alanda yaşanan sınıfsal ve düşünsel değişim, 1960, 1971 ve 1980 dönemlerinin toplumsal yapıya olan etkilerinin ekonomik-tarihsel-politik perspektifle incelenmektedir.
    Dersin İçeriği Bu derste, Cumhuriyet döneminde Türkiye`nin toplumsal yapısının yeniden şekillenmesi, oluşan yeni ekonomik düzen ile siyaset ve toplum arasındaki ilişkiler; Yeni Türkiye`nin siyasi, ekonomik ve toplumsal yeniden oluşumun ideolojik temelleri, tek-partili dönemden çok-partili döneme geçiş ve bu geçişle bağlantılı toplumsal ve ekonomik alanda yaşanan sınıfsal ve düşünsel değişim, 1960, 1971 ve 1980 dönemlerinin toplumsal yapıya olan etkilerinin ekonomik-tarihsel-politik perspektifle incelenmektedir
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sosyoloji programından mezun olan öğrenci, kendi başına sosyolojik araştırma becerisini kazanır. 4
    2 Sosyolojik düşünme kapasitesini öğrenir ve geliştirir. 4
    3 Sosyoloji bilgi ve müktesebatına sahip olur. 4
    4 Tekil sosyal olaylar ile sosyal teoriler arasında ilişki kurma kapasitesini edinir ve bu kapasiteyi geliştirir. 4
    5 Tarihsel olaylar ve olgular ile güncel sosyolojik olaylar ve durumlar arasında bağlantı kurar. 4
    6 Eleştirel düşünme yeteneği kazanır. 4
    7 Sosyal olayları ve olguları teorik olarak anlama, açıklama ve yorumlama becerisini kazanır. 4
    8 Disiplinler arası bakış açısını kazandırır 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster