Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr Ö.Ü.. Hakkı KALAYCI
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1, Kongar, E. (1985), Toplumsal Değişme Kuramları ve Türkiye Gerçeği, Remzi Kitabevi: İstanbul.
K2, Apelbaum R. P.(,1981). Toplumsal Değişme Kuramları, Türkiye İş Bankası Yayını: İstanbul,
K3 Kızılçelik S. (2014) Çağdaş Sosyoloji Kuramları, Atatürk Üniversitesi AÖF. Yayınları, Erzurum.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1-Eisenstadt, S. N.,(2007). Modernleşme Başkaldırı ve Değişim, Doğu Batı Yayınları: Ankara.
YK2-Kıray, M. (1999) Toplumsal Yapı Toplumsal Değişme, Bağlam Yayınları: İstanbul
|
Dersin Amacı
|
bu dersin amacı Modernleşme kuramları ve eleştirileri, gelişmişlik - azgelişmişlik kavramları ve kuramları, evrim-devrim ve ilerleme kavramları, geleneksel toplumdan sanayi ve kapitalist toplumlara geçiş, Endüstri Devrimi, Fransız devrimi gibi büyük toplumsal değişmeler, düzen ve değişim süreçleri hakkında tartışmalara hakim olmaktır
|
Dersin İçeriği
|
Modernleşme kuramları ve eleştirileri, gelişmişlik - azgelişmişlik kavramları ve kuramları, evrim-devrim ve ilerleme kavramları, geleneksel toplumdan sanayi ve kapitalist toplumlara geçiş, Endüstri Devrimi, Fransız devrimi gibi büyük toplumsal değişmeler, düzen ve değişim süreç ve kavramları dersin içeriğini oluşturmaktadır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sosyoloji programından mezun olan öğrenci, kendi başına sosyolojik araştırma becerisini kazanır.
|
3
|
2
|
Sosyolojik düşünme kapasitesini öğrenir ve geliştirir.
|
4
|
3
|
Sosyoloji bilgi ve müktesebatına sahip olur.
|
4
|
4
|
Tekil sosyal olaylar ile sosyal teoriler arasında ilişki kurma kapasitesini edinir ve bu kapasiteyi geliştirir.
|
4
|
5
|
Tarihsel olaylar ve olgular ile güncel sosyolojik olaylar ve durumlar arasında bağlantı kurar.
|
4
|
6
|
Eleştirel düşünme yeteneği kazanır.
|
-
|
7
|
Sosyal olayları ve olguları teorik olarak anlama, açıklama ve yorumlama becerisini kazanır.
|
4
|
8
|
Disiplinler arası bakış açısını kazandırır
|
4
|