ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Edebiyat Sosyolojisi SOS426 GÜZ-BAHAR 3+0 Fakülte S 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Edebiyat ve toplum ilişkisini ortaya koyar.
    2-Türk edebiyatını modernleşme kavramı çerçevesinde değerlendirir.
    3-Edebiyat sosyolojisi teorileri üzerinden roman analizi yapar.
    4-Edebi eserlerin yazıldığı dönemi sosyolojik olarak analiz eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   148
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,93 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Edebiyat- toplum ilişkisi
    2 Edebiyat sosyolojisinin tanımı, tarihçesi ve amaçları
    3 Edebiyatın Sosyolojik İmkânı
    4 Edebiyat sosyolojisinde yöntem
    5 Edebi Eser ve Toplumsal sınıflar
    6 Edebiyat Sosyolojisi ve Pozitivist Kuram
    7 Edebiyat Sosyolojisi ve Marksist Kuram
    8 Edebiyat Sosyolojisi ve Marksist Kuram
    9 Edebiyat Sosyolojisi ve Yorumcu Yaklaşım
    10 Edebiyat Sosyolojisi ve Frankfurt Okulu
    11 Postmodern Edebiyat Teorisi
    12 Okuyucunun konumu
    13 Türk Edebiyatına Sosyolojik Yaklaşımlar
    14 Türk Edebiyatına Sosyolojik Yaklaşımlar
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Şahin DOĞAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Ed. Köksal Alver, Edebiyat Sosyolojisi, Hece Yayınları, Ankara, 2004. Ed. Köksal Alver, Edebiyat Sosyolojisi İncelemeleri, Hece Yayınları, Ankara, 2005.
    Yardımcı Kitap KARPAT, Kemal H., Çağdaş Türk Edebiyatında Sos¬yal Konular, 2. b,, İstanbul, Kasım 1971 TURAL, Sadık Kemal, Zamanın Elinden Tutmak, 1.b., İstanbul, 1982 KÖSEMİHAL, Nurettin Şazi, Edebiyat Sosyolojisine Giriş, Sosyoloji Dergisi, Sayı: 19-20, İstanbul, 1964-1966 YALÇIN, Alemdar. Sosyal ve Siyasal Değişmeler Açısından Cumhuriyet Türk Romanı, Ankara, 1998 M.K., ?Roman ve Toplumsal Gerçeklik?, SAÜ Fen Edebiyat Fakültesi Dergisi, 5/1-2, 134-145, 2005.
    Dersin Amacı Dersin amacı, edebiyat ve sosyoloji ilişkisini karmak, edebi metinlere sosyolojik yaklaşmaktır.
    Dersin İçeriği Edebiyat Sosyolojisinin Temel Kavramları, Yorumcu Yaklaşım, Marksist Kuram, Frankfurt Okulu, Postmodern Edebiyat Teorisi, Türk Edebiyatı, Edebiyat-Toplum İlişkisi
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sosyoloji programından mezun olan öğrenci, kendi başına sosyolojik araştırma becerisini kazanır. 3
    2 Sosyolojik düşünme kapasitesini öğrenir ve geliştirir. 3
    3 Sosyoloji bilgi ve müktesebatına sahip olur. 4
    4 Tekil sosyal olaylar ile sosyal teoriler arasında ilişki kurma kapasitesini edinir ve bu kapasiteyi geliştirir. 4
    5 Tarihsel olaylar ve olgular ile güncel sosyolojik olaylar ve durumlar arasında bağlantı kurar. 4
    6 Eleştirel düşünme yeteneği kazanır. 4
    7 Sosyal olayları ve olguları teorik olarak anlama, açıklama ve yorumlama becerisini kazanır. 2
    8 Disiplinler arası bakış açısını kazandırır 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster