ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    BİTİRME TEZİ ÇALIŞMASI I SOS403 GÜZ 0+2 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Tez konusu ile ilgili geniş çaplı kaynak taraması yapar ve kaynakları değerlendirir.
    2-Herhangi bir sosyal olguyu geniş bir perspektif içinde değerlendirir ve yorumlar.
    3-Sosyal olgularla teorik yaklaşımları ilişkilendirir.
    4-Tez çalışmasında gerekli yöntem ve teknikleri kullanır.
    5-Bağımsız araştırma yapabilme yeteneğini geliştirir ve tek başına bir sosyolojik problemi araştırır.
    6-Tez çalışmasında hipotez geliştirir ve desen oluşturur.
    7-Tez çalışmasının sonuçlarını rapor eder ve yorumlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14570
    Ödevler1013030
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3014040
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6016060
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   228
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,6 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Öğrencilerin ilgi alanının belirlenerek derslerin seçimi
    2 Danışman öğretim üyesi rehberliğinde tez yapılacak konunun öğrencinin ilgi ve okumalarına göre belirlenmesi
    3 Danışman rehberliğinde öğrencilerin konularının kaynak, imkan, yöntem, yazım açılarından değerlendirilmesi Eğitim ve öğretim konusunda rehberlik yapma
    4 Literatür taraması eğitim ve öğretim konusunda rehberlik yapma
    5 Literatürün akademik normlara göre düzenlenmesi ve listelenmesi Eğitim ve öğretim konusunda rehberlik yapma
    6 Literatürün nicel ve nitel açıdan gözden geçirilerek yeterliliğinin belirlenmesi konusunda rehberlik yapma
    7 Tezle ilgili genel bir taslak plan oluşturulması konusunda rehberlik yapma
    8 Araştırma takviminin belirlenmesi Eğitim ve öğretim konusunda rehberlik yapma
    9 Tezle ilgili bir ara rapor hazırlanması konusunda rehberlik yapma
    10 Ara raporlar çerçevesinde sınırlılık ve sorunların saptanması ve seçenek oluşturulması konusunda rehberlik yapma
    11 Tez konularının özgülleştirilmesi ve planın netleştirilmesi konusunda rehberlik yapma
    12 Tezin, bilimsel bir metnin biçimine uygun yazımının denetlenmesi konusunda rehberlik yapma
    13 Tez yazımına başlanması konusunda rehberlik yapma
    14 Genel yöntem, yazım ve biçim denetimi ve Sunuş, Dönem Sonu Raporu konusunda rehberlik yapma
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Şahin DOĞAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Halil Seyidoğlu, Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı, Güzem Can Yayınları, İstanbul, 1997.
    Yardımcı Kitap Bu derste temel bilgi edinme yolu hangi çalışmayı yapacağına göre şekillenecektir. Öğrenciye ayrıca çeşitli makale, not ve kitap bölümlerinden oluşan destekleyici notlar verilecektir.
    Dersin Amacı Bu derste öğrencinin bitirme tezi konusunda yoğunlaşması sağlanarak mezuniyet için gerekli tezin hazırlanması amaçlanmaktadır. Bu ders iki ayrı ders olmakla birlikte birbirini izler. Dersin hedefi sosyolojide kuram ve uygulama arasındaki ilişkiyi kurmaktır. Öğrencinin ilgi duyduğu bir alanda sosyolojik okuma, araştırma ve yazma yeteneklerini ve tekniklerini geliştirir. öğretim üyesinin gözetiminde teorik veya ampirik bir çalışma konusunun belirlenmesi, ilgili literatürün gözden geçirilmesi ve bir tez araştırma tasarımının hazırlanmasına yardımcı olur.
    Dersin İçeriği Öğrencilerin ilgi alanlarına göre Sosyolojik Okuma, Araştırma, Yazma Becerileri ve teknikleri
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sosyoloji programından mezun olan öğrenci, kendi başına sosyolojik araştırma becerisini kazanır. 4
    2 Sosyolojik düşünme kapasitesini öğrenir ve geliştirir. 4
    3 Sosyoloji bilgi ve müktesebatına sahip olur. 4
    4 Tekil sosyal olaylar ile sosyal teoriler arasında ilişki kurma kapasitesini edinir ve bu kapasiteyi geliştirir. 5
    5 Tarihsel olaylar ve olgular ile güncel sosyolojik olaylar ve durumlar arasında bağlantı kurar. 4
    6 Eleştirel düşünme yeteneği kazanır. 4
    7 Sosyal olayları ve olguları teorik olarak anlama, açıklama ve yorumlama becerisini kazanır. 4
    8 Disiplinler arası bakış açısını kazandırır 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster