ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Değerler Sosyolojisi SOS428 BAHAR 3+0 S 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Değer kavramının toplumdaki yerini tanımlar
    2-Değerlerin kaynağını araştırır
    3-Değerler hiyerarşisi kavramını tanımlar
    4-Sosyalleşmede toplumsal değerlerin önemini araştırır
    5-Toplumsal değerlerdeki değişim ve çözülmeyi tanımlar
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)12560
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012525
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   157
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,23 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Değer kavramının tanımlanması
    2 Değerlerin toplumdaki rolleri
    3 Değerin niteliği ve özelliği
    4 Değerlerin kaynağı
    5 Değerler hiyerarşisi ve sistemi
    6 Ahlak ve değerler münasebeti
    7 Değer ve norm
    8 Bilgi ve değer
    9 Değerlerin toplumsal hayattaki etkinliği
    10 Değerler ve sosyalleşme
    11 Değerler ve değişim
    12 Değerler ve toplumsal çözülme
    13 Sosyal ilim ve değerler
    14 Değerler ve sosyal ilim uygulamaları
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Hakkı KALAYCI
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Şener, Sami (2016), Sosyal İlim ve Değerler: Değerler Sosyolojisi, İstanbul: Strateji Danışmanlık Aydın, Mustafa (2010). Gençliğin Dini ve Sosyal Değerleri, Konya : Çizgi Kitabevi Avcı. N. (2007). Toplumsal Değerler ve Gençlik, Ankara: Siyasal Kitabevi.
    Yardımcı Kitap Akbaş, O. (2006). Değer öğretiminde yeni yaklaşımlar. İçinde, Komisyon, MEB ilköğretim sosyal bilgiler dersi 6. sınıf öğretim programı ve kılavuzu (ss.55- 60). Ankara: Milli Eğitim Basımevi. Atabek, E. (2003). Modern Dünyada Değer Kayması Ve Gençlik, Alkım Kitabevi: İstanbul Başer, V. (2013). Geleneksel Kardeşlik İlişkileri Ve Modernleşme Sürecinde Geçirdiği Dönüşümler, Kutlu Doğum Haftası, ?Hz. Peygamber Kardeşlik Ahlakı Ve Kardeşlik Hukuku, (21-22 Nisan 2012), Ankara Bayram, T. A. Y., Durmaz, F. Z., & Şanal, M. (2013). Sosyal bilgiler dersi kapsamında öğrencilerin değer ve değerler eğitimine ilişkin görüşleri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(1). Bektaş, F. (2012). Sınıf öğretmenlerin sahip oldukları değerlere ilişkin bilişsel kurguları: Fenomonolojik bir çözümleme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri (KUYEB) - Değerler Eğitimi Sempozyumu Ek Özel Sayısı, 12(2), 1227-1238. Bilgin, N. (2006). Sosyal bilimlerde içerik analizi: Teknikler ve örnek çalışmalar. Ankara: Siyasal Kitabevi. J. P. (1998). Moral education in the classroom: A comparative analysis (Doctoral dissertation). The University of Arizona. Çengelci, T. (2010). İlköğretim beşinci sınıf sosyal bilgiler dersinde değerler eğitiminin gerçekleştirilmesine ilişkin bir durum çalışması (Yayınlanmamış doktora tezi). Anadolu Üniversitesi, Eskişehir. Demirhan İşcan, C. (2007). İlköğretim düzeyinde değerler eğitimi programının etkililiği (Yayımlanmamış doktora tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara. Dilmaç, B. ve Ekşi, H. (2007). Değerler eğitiminde temel tartışmalar ve temel yaklaşımlar. İlköğretmen Eğitimci Dergisi, 14, 21-29. Haydon, G. (1998). Between the common and the differentiated: Reflections on the work of the school curriculum and assessment authority on values education. The Curriculum Journal, 9, 5-21. Husu, J., & Tirri, K. (2007). Developing whole school pedagogical values-a case of going through the ethos of good schooling. Teaching and Teacher Education, 23, 390-401. Oğuz, E. (2012). Öğretmen adaylarının değerler ve değerler eğitimine ilişkin görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri (KUYEB) - Değerler Eğitimi Sempozyumu Ek Özel Sayısı, 12(2), 1309-1325.
    Dersin Amacı Bu ders toplumsal değerler üzerine sosyolojik kuramların incelenmesini amaçlamaktadır. Toplumsal değerler hakkında çeşitli kuramsal perspektifler; okumalar ve günlük hayattan örnekler üzerinden incelenecek ve tartışılacaktır. Toplum ve değer ilişkilerini şekillendiren sosyal faktörler irdelenecektir. Toplumsal değerlerde oluşan değişiklikler tarihsel ve kültürel açılardan analiz edilecektir.
    Dersin İçeriği Toplumsal değer, değerlerin toplumdaki yeri, değerlerin kaynağı, değerler hiyerarşisi, değer ve ahlak ilişkisi, bilgi ve değer ilişkisi, değerler ve sosyalleşme, değerler ve değişim, sosyal bilim ve değerler gibi konular bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sosyoloji programından mezun olan öğrenci, kendi başına sosyolojik araştırma becerisini kazanır. 4
    2 Sosyolojik düşünme kapasitesini öğrenir ve geliştirir. 4
    3 Sosyoloji bilgi ve müktesebatına sahip olur. 5
    4 Tekil sosyal olaylar ile sosyal teoriler arasında ilişki kurma kapasitesini edinir ve bu kapasiteyi geliştirir. 2
    5 Tarihsel olaylar ve olgular ile güncel sosyolojik olaylar ve durumlar arasında bağlantı kurar. 3
    6 Eleştirel düşünme yeteneği kazanır. 5
    7 Sosyal olayları ve olguları teorik olarak anlama, açıklama ve yorumlama becerisini kazanır. 2
    8 Disiplinler arası bakış açısını kazandırır 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster