Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Kaynaklar, Tarihte Çağ Kavramı
|
K1s.1-300
|
2
|
Eski Mezopotamya Medeniyetleri
|
K4 s.1-200
|
3
|
Eski Mezopotamya Medeniyetleri
|
K4 s.1-200
|
4
|
Eski Mezopotamya Medeniyetleri
|
K4 s.1-200
|
5
|
Eski Anadolu Medeniyetleri
|
K2 s.1-100; K3 s.1-150
|
6
|
Eski Anadolu Medeniyetleri
|
K2 s.1-100; K3 s.1-150
|
7
|
Eski Anadolu Medeniyetleri
|
K2 s.1-100; K3 s.1-150
|
8
|
Eski Anadolu Medeniyetleri
|
K2 s.1-100; K3 s.1-150
|
9
|
Eski Anadolu Medeniyetleri
|
K2 s.1-100; K3 s.1-150
|
10
|
Eski Anadolu Medeniyetleri
|
K1 s.1-100, K2 s.1-100; K3 s.1-150
|
11
|
Ege ve Yunan Medeniyetleri
|
K5.s.1-150
|
12
|
Ege ve Yunan Medeniyetleri
|
K5 s.1-150
|
13
|
Ege ve Yunan Medeniyetleri
|
K5 s.1-150
|
14
|
Eskiçağ Kültür ve Medeniyetinin Çağdaş Medeniyete Etkileri
|
K1 s.1-150
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Nursel Aslantürk
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1.Erzen, A.(1992), Doğu Anadolu ve Urartular, TTK Yayınları, Ankara.
K2. Ünal, A. (2002). Hititler Döneminde Anadolu I, Arkeoloji ve Sanat Yayınları, İstanbul.
K3. Ünal, A. (2003). Hititler Döneminde Anadolu II, Arkeoloji ve Sanat Yayınları, İstanbul.
K4. Sever, E. (1993). Asur Tarihi, Kaynak Yayınları, İstanbul.
K5. Mansel, A.M.(2011). Ege ve Yunan Tarihi, TTK Yayınları, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Akurgal, E.(1988).Anadolu Uygarlıkları, Phoenix Yayınları, İstanbul.
YK2. Darga, M. (1992). Hitit Sanatı. Akbank Kültür ve Sanat Kitapları, İstanbul.
YK3. Bryce,T.(1998). Hitit Dünyasında Yaşam ve Toplum, Alfa Yayınları, Ankara.
|
Dersin Amacı
|
Bu ders öğrencilere Eskiçağ Doğu ve Batı Medeniyetlerinin kültür tarihini öğretmeyi ve onları Eskiçağ Tarihinin temel bilgileri ile donatmayı amaçlar.
|
Dersin İçeriği
|
Bu ders, Eski Mezopotamya Medeniyetleri, Eski Anadolu Medeniyetleri, Ege ve Yunan Medeniyetleri, Eskiçağ Kültür ve Medeniyetinin çağdaş medeniyete etkilerini içermektedir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir.
|
4
|
2
|
Sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular.
|
-
|
3
|
Bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir.
|
2
|
4
|
Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir.
|
-
|
5
|
Öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir.
|
-
|
6
|
Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
|
3
|
7
|
Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır.
|
-
|
8
|
Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde)
|
-
|
9
|
Sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır.
|
-
|
10
|
Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır.
|
-
|
11
|
Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
5
|
12
|
Sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
|
-
|