Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Derse Giriş ve İşleyiş Metotlarının Anlatılması
|
K1 BÖLÜM 1
|
2
|
Kültür ve Medeniyet Tanımları, Başlıca Özellikleri ve Sınıflamaları
|
K1 BÖLÜM 2
|
3
|
Türk Kültürünün Tarihsel Gelişimi ve Başlıca Öğeleri
|
K1 BÖLÜM 3
|
4
|
Kültür-Din İlişkisi, Din Nedir? Yeryüzündeki Dinlerin Sınıflandırılması, İlahi Dinler: Yahudilik, Hıristiyanlık ve İslamiyet
|
K1 BÖLÜM 4
|
5
|
Türkler`;in İslam’dan Önce Kabul Ettikleri Dinler
|
K1 BÖLÜM 5
|
6
|
İslamiyet`in Türkler Tarafından Kabulü,Tasavvuf, Halifelik ve Hoşgörü Toplumu
|
K2 BÖLÜM 1
|
7
|
Kültür-Dil İlişkisi: Bir Kültür Öğesi Olarak DilTürkçe`;nin Tarihsel Değişimi ve Etkileşim.
|
K2 BÖLÜM 2
|
8
|
Kültür-Yazı İlişkisi: Yazının Tarihsel Gelişimi, Türkler`in Tarih Boyunca Kullandıkları Alfabeler: Göktürk, Uygur, Arap, Latin ve Kiril Alfabeleri
|
K2 BÖLÜM 3
|
9
|
Bilim-Kültür İlişkisi: Bilimle İlgili Kuramsal Gerçekler, Bilimsel Gelişmenin Koşulları
|
K2 BÖLÜM 4
|
10
|
İslam Öncesi, İslamın İlk Yıllarında ve Selçuklular Döneminde Türklerde Bilim
|
K2 BÖLÜM 5
|
11
|
15.-16. Yüzyılda Türklerde Bilim
|
K3 BÖLÜM 1
|
12
|
17. ve 18. Yüzyıllarda Türklerde Bilim
|
K3 BÖLÜM 2
|
13
|
19. Yüzyıllarda Türklerde Bilim
|
K3 BÖLÜM 3
|
14
|
19. Yüzyıllarda Türklerde Bilim
|
K3 BÖLÜM 4
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Aydın EFE
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1 Turan, Şerafettin. 1990.Türk Kültür Tarihi, İstanbul.
K2 Berkes, Niyazi. 1973. Türkiye?de Çağdaşlaşma, Ankara.
K3 Güvenç. Bozkurt. 1976. Sosyal Kültürel ve Gelişme, Ankara
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Kültür kavramı çerçevesinde Türk kültürünün temel dinamiklerini belirleyerek, bunun Türk toplumuna etkilerini öğretmek.
|
Dersin İçeriği
|
Kültür ve Medeniyet Tanımları, Başlıca Özellikleri ve Sınıflamaları, Türk Kültürünün Tarihsel Gelişimi ve Başlıca Öğeleri, Kültür-Din İlişkisi, Kültür-Dil İlişkisi: Bir Kültür Öğesi Olarak Dil, Kültür-Yazı İlişkisi: Yazının Tarihsel Gelişimi, Türkler?in Tarih Boyunca Kullandıkları Alfabeler: Göktürk, Uygur, Arap, Latin ve Kiril Alfabeleri, Bilim-Kültür İlişkisi: Bilimle İlgili Kuramsal Gerçekler, İslam Öncesi, İslamın İlk Yıllarında ve Selçuklular Döneminde Türklerde Bilim.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir.
|
2
|
2
|
Sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular.
|
3
|
3
|
Bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir.
|
3
|
4
|
Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir.
|
1
|
5
|
Öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir.
|
-
|
6
|
Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
|
-
|
7
|
Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır.
|
4
|
8
|
Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde)
|
-
|
9
|
Sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır.
|
-
|
10
|
Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır.
|
-
|
11
|
Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
-
|
12
|
Sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
|
-
|