Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Mustafa KALKAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Kurat, A. N.,IV-XIII. Yüzyıllarda Karadeniz`;in Kuzeyinde Türk Kavimleri ve Devletleri, Ankara: TTK, 1972.
Togan, Z. V. Umumi Türk Tarihine Giriş, İstanbul: Enderun, 1981.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Hunların batıya göçlerinden sonra Tarihi Türk yurtlarından biri haline gelen Karadeniz`in kuzeyinde kurulan Türk devletleri ile bu devlet ve toplumların yapısının öğretilmesi
|
Dersin İçeriği
|
Hunlardan Öce Karadeniz?in Kuzeyi (İskitler-Sarmatlar), Bozkır Kültürü ve Coğrafyası, Hunların Batıya Göçleri, Atilla?ya Kadar Avrupa Hunları, Atilla Dönemi Hunları: Doğu ve Batı Roma Seferleri, Avarlar, Avrupa?da Türk Varlığı ve Kültürünün Etkisi, Hazar Kağanlığı, Peçenekler, Uzlar, Kıpçaklar/Kumanlar, İdil (Volga) Bulgarları
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir.
|
4
|
2
|
Sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular.
|
4
|
3
|
Bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir.
|
3
|
4
|
Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir.
|
3
|
5
|
Öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir.
|
4
|
6
|
Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
|
3
|
7
|
Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır.
|
3
|
8
|
Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde)
|
2
|
9
|
Sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır.
|
5
|
10
|
Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır.
|
4
|
11
|
Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
4
|
12
|
Sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
|
4
|