Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin tanıtımı
|
|
2
|
Saltanatın kaldırılması
|
|
3
|
Cumhuriyet`in ilanı
|
|
4
|
Halifeliğin kaldırılması
|
|
5
|
Ankara`nın başkent olması, 1924 Anayasası ve değişiklikler
|
|
6
|
Hukuk Alanında devrim
|
|
7
|
Tekke ve Zaviyelerin kapatılması, Şapka kanunu
|
|
8
|
Aşar vergisinin kaldırılması, Kabotaj Kanununun kabulü
|
|
9
|
Türk Tarih Kurumu`nun ve Türk Dil Kurumu`nun kurulması
|
|
10
|
Türk Tarih Kurumu`nun ve Türk Dil Kurumu`nun kurulması
|
|
11
|
Kadın ve sosyal yaşam
|
|
12
|
Tevhid-i Tedrisat (Öğretim birliği), Medreselerin kapatılması
|
|
13
|
Latin Alfabesinin kabulü, Uzunluk, ağırlık, ölçü ve saat birimlerinin değiştirilmesi
|
|
14
|
Latin Alfabesinin kabulü, Uzunluk, ağırlık, ölçü ve saat birimlerinin değiştirilmesi
|
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. İsmet ÜZEN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Atatürk Mustafa Kemal, Nutuk
BAYDAR Mustafa, Atatürk ve Devrimlerimiz, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul, 1973.
AYBARS Ergün, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, Ercan Kitabevi, İzmir, 2000.
KİLİ Suna, Türk Devrim Tarihi, Türkiye İş Bankası Kültür Yay., İstanbul, 2001.
Goloğlu Mahmut, Devrimler ve Tepkiler, Türkiye İş Bankası Kültür Yay., 2011
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Türk toplumunu hızla modernleştirme amacının nedenleri, Türkiye Cumhuriyeti?nin kendi kurumlarını yaratmak istemesi, Atatürkçü düşünceyi ve devrimlerini öğretmek.
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Tarih bölümü mezunları, sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir.
|
4
|
2
|
Tarih bölümü mezunları, sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular.
|
3
|
3
|
Tarih bölümü mezunları, sahalarında bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir.
|
-
|
4
|
Tarih bölümü mezunları, edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir.
|
4
|
5
|
Tarih bölümü mezunları, öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir.
|
-
|
6
|
Tarih bölümü mezunları, sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
|
3
|
7
|
Tarih bölümü mezunları, farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır.
|
-
|
8
|
Tarih bölümü mezunları, yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde)
|
2
|
9
|
Tarih bölümü mezunları, sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır.
|
-
|
10
|
Tarih bölümü mezunları, sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır.
|
4
|
11
|
Tarih bölümü mezunları, beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
3
|
12
|
Tarih bölümü mezunları, sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
|
4
|