ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Atatürk Devrimleri TAR222 BAHAR 2+0 Fak./ Üni. S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Atatürk Devrimlerinin sebeplerini kavrar.
    2-Devrimlerin amacının toplumu hızla batılılaştırmak olduğunu kavrar.
    3-Atatürk`ün devrimleri yaparken tam bağımsızlığını korumaya özen gösterdiğini kavrar.
    4-Atatürk devrimlerinin basit bir taklitçilik olmadığını kavrar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)10220
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   98
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,27 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin tanıtımı
    2 Saltanatın kaldırılması
    3 Cumhuriyet`in ilanı
    4 Halifeliğin kaldırılması
    5 Ankara`nın başkent olması, 1924 Anayasası ve değişiklikler
    6 Hukuk Alanında devrim
    7 Tekke ve Zaviyelerin kapatılması, Şapka kanunu
    8 Aşar vergisinin kaldırılması, Kabotaj Kanununun kabulü
    9 Türk Tarih Kurumu`nun ve Türk Dil Kurumu`nun kurulması
    10 Türk Tarih Kurumu`nun ve Türk Dil Kurumu`nun kurulması
    11 Kadın ve sosyal yaşam
    12 Tevhid-i Tedrisat (Öğretim birliği), Medreselerin kapatılması
    13 Latin Alfabesinin kabulü, Uzunluk, ağırlık, ölçü ve saat birimlerinin değiştirilmesi
    14 Latin Alfabesinin kabulü, Uzunluk, ağırlık, ölçü ve saat birimlerinin değiştirilmesi
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. İsmet ÜZEN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Atatürk Mustafa Kemal, Nutuk BAYDAR Mustafa, Atatürk ve Devrimlerimiz, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul, 1973. AYBARS Ergün, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, Ercan Kitabevi, İzmir, 2000. KİLİ Suna, Türk Devrim Tarihi, Türkiye İş Bankası Kültür Yay., İstanbul, 2001. Goloğlu Mahmut, Devrimler ve Tepkiler, Türkiye İş Bankası Kültür Yay., 2011
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Türk toplumunu hızla modernleştirme amacının nedenleri, Türkiye Cumhuriyeti?nin kendi kurumlarını yaratmak istemesi, Atatürkçü düşünceyi ve devrimlerini öğretmek.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir. 4
    2 Sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular. 3
    3 Bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir. -
    4 Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir. 4
    5 Öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir. -
    6 Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır. 3
    7 Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır. -
    8 Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) 2
    9 Sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır. -
    10 Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır. 4
    11 Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. 3
    12 Sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster