Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. İbrahim Onay
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
İsmail Aka, Timur ve Devleti, Ankara 1991.
İsmail Aka, Mirza Şahruh ve Zamanı, Ankara 1994.
W. Barthold, Uluğ Bey ve Zamanı, Ankara 1997.
Musa Şamil Yüksel, Timurlularda Din-Devlet İlişkisi, Ankara: TTK, 2009.
Hayrunnisa Alan, Timurlular/ Bozkırdan Cennet Bahçesine 1360- 1506, İstanbul: Ötüken, 2007.
|
Yardımcı Kitap
|
Hayrunnisa Alan, Timurlular/ Bozkırdan Cennet Bahçesine 1360- 1506, İstanbul: Ötüken, 2007.
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı, Timurlu Devleti?nin siyasî tarihi ile Timurlular döneminde oluşan kültür ve medeniyetinin anlatılması amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Orta Asya?da Moğol Hâkimiyetinin Sonu ve İktidar Mücadeleleri, Timur?un Semerkand?da Tahta Oturması ve Devletini Kurması, Timur?un Seferleri: İran, Timur?un Anadolu Seferi ve Ankara Savaşı, Timur Sonrası Hâkimiyet Mücadeleleri, Timurlular Döneminde Devlet ve Yönetim
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir.
|
3
|
2
|
Sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular.
|
2
|
3
|
Bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir.
|
-
|
4
|
Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir.
|
3
|
5
|
Öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir.
|
-
|
6
|
Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
|
2
|
7
|
Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır.
|
-
|
8
|
Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde)
|
-
|
9
|
Sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır.
|
3
|
10
|
Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır.
|
2
|
11
|
Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
3
|
12
|
Sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
|
2
|