Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Orta Asya`da Moğol Hâkimiyetinin Sonu ve İktidar Mücadeleleri
|
K1 Bölüm 1; K3 Bölüm 22
|
2
|
Timur`un Semerkant`ta Tahta Oturması ve Devletini Kurması
|
K1 Bölüm1; K2 Bölüm 1
|
3
|
Timur`uun Seferleri: İran, Moğolistan, Deşt-i Kıpçak, Hindistan
|
K1 Bölüm1; K2 Bölüm 2
|
4
|
Timur`uun Anadolu Seferi ve Ankara Savaşı
|
K1 Bölüm1; K2 Bölüm 2
|
5
|
Timur Sonrası Hâkimiyet Mücadeleleri
|
K1 Bölüm 2
|
6
|
Mirza Şahruh Dönemi
|
K1Bölüm 2; K2 Bölüm 4; K3 Bölüm 23
|
7
|
Uluğ Bey Dönemi
|
K1 Bölüm 2
|
8
|
Uluğ Bey Dönemi
|
K1 Bölüm 2-3
|
9
|
Hüseyin Baykara Dönemi ve Timurluların Yıkılışı
|
K1 Bölüm 4; K3 Bölüm 23
|
10
|
Timurlular Döneminde Devlet ve Yönetim
|
K1 Bölüm 6
|
11
|
Timurluların Diğer Devletlerle Münasebetleri
|
K1 Bölüm 5
|
12
|
Timurlularda Sanat ve Edebiyat
|
K1 Bölüm 6; K3 Bölüm 24
|
13
|
Timurluların İmar Faaliyetleri
|
K1 Bölüm 6; K3 Bölüm 24
|
14
|
Seyyahların Gözüyle Timurlular
|
K1 Bölüm 6; K3 Bölüm 24
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Gülnar KARA
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Alan, Hayrunnisa. ((2015). Timurlular/ Bozkırdan Cennet Bahçesine 1360-1506. Ötüken Yayınları, İstanbul;
K2. İbni Arabşah. (2012). Acaibul Makdur (Bozkırdan Gelen Bela). çev. A. Batur, Selenge Yayınları, İstanbul; K 3. Roux, Jean Paul. (2006). Orta Asya: Tarih ve Uygarlık. çev. L. Arslan, Kabalcı Yayınevi, İstanbul.
İsmail Aka, Timur ve Devleti, Ankara 1991.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bu ders kuruluşundan yıkılışına kadar Türkistan topraklarında kurulan Timurlular Devleti`nin siyasi ve kültürel tarihini aktarmayı ve bu devlet hakkında temel bilgileri sunmayı amaçlar
|
Dersin İçeriği
|
Kronolojik düzen içerisinde Timurlular Devleti tarihinin birincil kaynakları ve Türk kültürünü yansıtan tüm unsurlar
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir.
|
1
|
2
|
Sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular.
|
1
|
3
|
Bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir.
|
1
|
4
|
Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir.
|
1
|
5
|
Öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir.
|
1
|
6
|
Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
|
1
|
7
|
Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır.
|
1
|
8
|
Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde)
|
1
|
9
|
Sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır.
|
1
|
10
|
Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır.
|
1
|
11
|
Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
1
|
12
|
Sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
|
1
|