ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Selçuklular Tarihi TAR203 GÜZ 4+0 Z 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-. Büyük Selçuklu ve Türkiye Selçuklu Devleti?nin siyasi, sosyal ve kültürel özelliklerini ayırt edip tanımlar
    2-Selçuklu tarihine dair önemli olay ve kişileri açıklar
    3-Selçukluların Bizans`ın topraklarını önemli kısmını fethederek, İslam dünyasını Haçlılara karşı koruyarak ortaçağda önemli rol oynadığını bilir.
    4- Selçukluların Anadolu`yu tümüyle fetheden ilk Türkler olduğunu bilir
    5-Selçukluların Avrupa`ya Moğol saldırılarının yapılmasının önünde engel teşkil ettiğini de öğrenir
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)10330
    Ödevler013030
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje012020
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   176
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,87 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Kaynaklar Selçuklu Ailesinin Menşei ve Tarih Sahnesine Çıkışları Dandanakan Savaşı ve Selçuklu Devletinin Kuruluşu K1 Giriş, 1.Bölüm
    2 Sultan Tuğrul ve Çağrı Bey Dönemi K1 1.Bölüm
    3 Sultan Alp Arslan Dönemi Malazgirt Savaşı K1 1. Bölüm
    4 Sultan Melikşah Dönemi K1 1. Bölüm
    5 Nizamülmülk Hasan Sabbah ve Batiniler K1 1. Bölüm
    6 Sultan Berkyaruk Dönemi Sultan Muhammed Tapar Dönemi K1 1. Bölüm
    7 Sultan Sancar Dönemi Oğuz İsyanı ve Büyük Selçuklu Devletinin Yıkılışı K1 1. Bölüm
    8 Türkiye Selçuklu Devletinin Kuruluşu ve Kutalmışoğlu Süleymanşah Sultan I. Kıçarslan Dönemi I. ve 1101 Haçlı Ordularıyla Mücadele K1 3. Bölüm
    9 Sultan I. Mesud Dönemi II. Haçlı Seferi ve Selçuklular K1 3. Bölüm
    10 Sultan II. Kılıçarslan Dönemi K1 3. Bölüm
    11 I. Gıyaseddin Keyhusrev Dönemi Stultan I. İzzettin Keykavus Dönemi K1 3. Bölüm
    12 I. Alaaddin Keykubat Dönemi K1 3. Bölüm
    13 II. Gıyaseddin Keyhüsrev Dönemi Babai İsyanı Kösedağ Savaşı K1 3. Bölüm
    14 Moğol İstilası Sonrası Dönem Türkiye Selçuklu Devletinin Yıkılışı K1 3. Bölüm
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Sayime Durmaz
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Turan, R. Ed. (2012), Selçuklu Tarihi El Kitabı, Ankara: Grafiker Yayınları.
    Yardımcı Kitap YK1. Turan, O. (1997). Selçuklular Tarihi ve Türk-İslam Medeniyeti, İstanbul: Boğaziçi Yayınları. YK2. Turan, O. (1998). Selçuklular ve İslamiyet, İstanbul: Boğaziçi Yayınları. YK3.Merçil, E. Ali Sevim, (1995). Selçuklu Devletleri Tarihi, Siyaset, Teşkilât ve Kültür, Ankara: TTK. YK4. Koca, S. (2005). Selçuklularda Ordu ve Askeri Kültür, Ankara: Berikan Kitapevi. YK5. Köymen, M. A. (1984). Büyük Selçuklu İmparatorluğu Tarihi, Ankara: TTK.
    Dersin Amacı Bu ders öğrencilere, Büyük Selçuklu ve Türkiye Selçuklu Devleti`nin siyasi ve askeri tarihini öğretmeyi ve Selçuklu tarihi hakkında öğrencileri temel bilgilerle donatmayı amaçlar.
    Dersin İçeriği -Selçuklu Türklerinin Kökeni -Dandanakan Savaşı`nın önemi -Malazgirt Savaşı`nın önemi -Büyük Selçuklu Devleti`nin mirası -Türkiye Selçuklu Devletinin siyasi serüveni -Anadolu`nun Türkleşmesi ve İslamlaşması süreci -Haçlılara karşı verilen mücadele -Anadolu`da Selçuklu medeniyetinin oluşma süreci -Babailer İsyanı, Kösedağ yenilgisi ve Moğolların Anadolu idaresi
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir. 5
    2 Sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular. 5
    3 Bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir. -
    4 Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir. 4
    5 Öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir. -
    6 Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır. 4
    7 Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır. 5
    8 Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) -
    9 Sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır. -
    10 Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır. 5
    11 Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. 4
    12 Sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster