Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Kaynaklar
Selçuklu Ailesinin Menşei ve Tarih Sahnesine Çıkışları
Dandanakan Savaşı ve Selçuklu Devletinin Kuruluşu
|
K1 Giriş, 1.Bölüm
|
2
|
Sultan Tuğrul ve Çağrı Bey Dönemi
|
K1 1.Bölüm
|
3
|
Sultan Alp Arslan Dönemi
Malazgirt Savaşı
|
K1 1. Bölüm
|
4
|
Sultan Melikşah Dönemi
|
K1 1. Bölüm
|
5
|
Nizamülmülk
Hasan Sabbah ve Batiniler
|
K1 1. Bölüm
|
6
|
Sultan Berkyaruk Dönemi
Sultan Muhammed Tapar Dönemi
|
K1 1. Bölüm
|
7
|
Sultan Sancar Dönemi
Oğuz İsyanı ve Büyük Selçuklu Devletinin Yıkılışı
|
K1 1. Bölüm
|
8
|
Türkiye Selçuklu Devletinin Kuruluşu ve Kutalmışoğlu Süleymanşah
Sultan I. Kıçarslan Dönemi
I. ve 1101 Haçlı Ordularıyla Mücadele
|
K1 3. Bölüm
|
9
|
Sultan I. Mesud Dönemi
II. Haçlı Seferi ve Selçuklular
|
K1 3. Bölüm
|
10
|
Sultan II. Kılıçarslan Dönemi
|
K1 3. Bölüm
|
11
|
I. Gıyaseddin Keyhusrev Dönemi
Stultan I. İzzettin Keykavus Dönemi
|
K1 3. Bölüm
|
12
|
I. Alaaddin Keykubat Dönemi
|
K1 3. Bölüm
|
13
|
II. Gıyaseddin Keyhüsrev Dönemi
Babai İsyanı
Kösedağ Savaşı
|
K1 3. Bölüm
|
14
|
Moğol İstilası Sonrası Dönem
Türkiye Selçuklu Devletinin Yıkılışı
|
K1 3. Bölüm
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Sayime Durmaz
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Turan, R. Ed. (2012), Selçuklu Tarihi El Kitabı, Ankara: Grafiker Yayınları.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Turan, O. (1997). Selçuklular Tarihi ve Türk-İslam Medeniyeti, İstanbul: Boğaziçi Yayınları.
YK2. Turan, O. (1998). Selçuklular ve İslamiyet, İstanbul: Boğaziçi Yayınları.
YK3.Merçil, E. Ali Sevim, (1995). Selçuklu Devletleri Tarihi, Siyaset, Teşkilât ve Kültür, Ankara: TTK.
YK4. Koca, S. (2005). Selçuklularda Ordu ve Askeri Kültür, Ankara: Berikan Kitapevi.
YK5. Köymen, M. A. (1984). Büyük Selçuklu İmparatorluğu Tarihi, Ankara: TTK.
|
Dersin Amacı
|
Bu ders öğrencilere, Büyük Selçuklu ve Türkiye Selçuklu Devleti`nin siyasi ve askeri tarihini öğretmeyi
ve Selçuklu tarihi hakkında öğrencileri temel bilgilerle donatmayı amaçlar.
|
Dersin İçeriği
|
-Selçuklu Türklerinin Kökeni
-Dandanakan Savaşı`nın önemi
-Malazgirt Savaşı`nın önemi
-Büyük Selçuklu Devleti`nin mirası
-Türkiye Selçuklu Devletinin siyasi serüveni
-Anadolu`nun Türkleşmesi ve İslamlaşması süreci
-Haçlılara karşı verilen mücadele
-Anadolu`da Selçuklu medeniyetinin oluşma süreci
-Babailer İsyanı, Kösedağ yenilgisi ve Moğolların Anadolu idaresi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir.
|
5
|
2
|
Sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular.
|
5
|
3
|
Bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir.
|
-
|
4
|
Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir.
|
4
|
5
|
Öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir.
|
-
|
6
|
Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
|
4
|
7
|
Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır.
|
5
|
8
|
Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde)
|
-
|
9
|
Sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır.
|
-
|
10
|
Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır.
|
5
|
11
|
Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
4
|
12
|
Sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
|
5
|