ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Osmanlı Tarihi Kaynakları (1300-I600) TAR215 GÜZ 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1- İnceleyecekleri kaynak eserlerin yazarlarını tanır.
    2- Bu yazarların eserleri sayesinde düşüncelerini ve devrin özelliklerini kavrar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)10220
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   98
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,27 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Osmanlı Tarihinin Kaynakları ve Kaynak Eserin Özellikleri
    2 Kaynak eserin iç ve dış tenkidinin yapılması
    3 Osmanlı Tarih Yazıcılığının İlk Devirleri (XIV. Yüzyıl)
    4 Menakıbname ve Gazavatname Türündeki eserler (Destanlar Devri)
    5 Vak`anüvislik ve Vak`anüvisler
    6 XV. Yüzyıl Osmanlı Müverrihleri ve Eserleri
    7 Âşıkpaşazâde- Tevârîh-i Âl-i Osman
    8 Neşrî- Kitâb-ı Cihânnümâ
    9 Neşrî- Kitâb-ı Cihânnümâ
    10 XVI. Yüzyıl Osmanlı Müverrihleri ve Eserleri
    11 Hoca Sadeddin Efendi-Tâcü`t-tevârîh
    12 Mustafa Âlî`ninKünhü`l-ahbâr’ı
    13 Süleyman Çelebi- Vesîletü`n-necât
    14 Süleyman Çelebi- Vesîletü`n-necât
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Turkan POLATCI DEMİRKOL
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Mehmet Cemaleddin, Mehmet Arslan, Osmanlı Tarih ve Müverrihleri,Kitabevi Yayınları, 2003. Afyoncu,Erhan,Tanzimat Öncesi Osmanlı Tarihi Araştırma Rehberi, Yeditepe Yay., 2009.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu ders öğrencilere, Osmanlı Tarihi Kaynaklarının nasıl oluştuğunu, Osmanlı tarihçiliğinin amaç ve yöntem olarak kavranmasını sağlamayı amaçlar.
    Dersin İçeriği Osmanlı Tarihinin Kaynakları ve Kaynak Eserin Özellikleri, Kaynak eserin iç ve dış tenkidinin yapılması, Osmanlı Tarih Yazıcılığının İlk Devirleri (XIV. Yüzyıl),Menakıbname ve Gazavatname Türündeki eserler (Destanlar Devri), Vak?anüvislik ve Vak?anüvisler, XV. Yüzyıl Osmanlı Müverrihleri ve Eserleri, XVI. Yüzyıl Osmanlı Müverrihleri ve Eserleri.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir. 3
    2 Sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular. 3
    3 Bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir. -
    4 Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir. -
    5 Öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir. -
    6 Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır. -
    7 Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır. 2
    8 Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) 1
    9 Sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır. 2
    10 Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır. 2
    11 Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. 3
    12 Sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster