ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Türk İnkılabının Temelleri TAR221 GÜZ 2+0 Fakülte S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-1789 Fransız İhtilalinden sonra yeniden şekillenen dünyayı ve Osmanlı Devletine Etkilerini, Kurumlardaki Modernleşmeyi:
    2-Siyasalalandaki modernleşme tartışmaları,
    3-kültürel ve Sosyal alandaki Modernleşme tartışmalarını,
    4-Atatürk dönemindeki köklü değişimlerin Tanzimat ve Meşrutiyet dönemlerine kadar uzanan siyasal, sosyal, kültürel, hukuk ve ekonomik vs. gibi konularda ilgili tartışma konularını açıklayıp yorumlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)10220
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   98
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,27 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin tanıtımı K1- K2- K3, s. 1-75
    2 Meşrutiyet düşüncesi Genç Osmanlılar, Jön Türkler K1- K2- K3 s. 1-75
    3 İttihat ve Terakki, İktidar ve Muhalefet, K4- K5, s. 76-102
    4 II. Meşrutiyet dönemi fikir akımları K1- K2- K3 s. 1-75
    5 Osmanlı aydının saltanat hakkındaki düşünceleri K4- K5, s. 76-102
    6 Osmanlı aydının cumhuriyet hakkındaki düşünceleri K3- K4- K5, s. 60-102
    7 Osmanlı aydının hilafet hakkındaki düşünceleri K2- K3- K4, s. 28-89
    8 Osmanlıda eğitimin modernleştirilmesi K3- K4, s. 60-89
    9 Osmanlıda eğitimin modernleştirilmesi K3- K4, s. 60-89
    10 Osmanlıda hukukun modernleştirilmesi çabaları K4- K5, s. 76-102
    11 Osmanlıda Harflerin ıslahı ve Latin harfleri sorunu K4- K5, s. 76-102
    12 Osmanlıda Kılık kıyafet tartışmaları K5- K4, s. 76-102
    13 Osmanlıda Kadın sorunu K3- K4- K5- K6- K7, s. 60-191
    14 Osmanlıda Kadın sorunu K3- K4- K5 K6- K7, s. 60-191
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Recep BÜYÜKTOLU
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1- Berkes N. (1973). Türkiye`de Çağdaşlaşma, Ankara. K2- Karal, E. Z. (1961). Osmanlı Tarihi, c. V-VIII, Ankara. K3- Lewis, B. (1991). Modern Türkiye`nin Doğuşu, (çev. Metin Kıratlı), Ankara. K4- Mardin Ş. (1995). Yeni Osmanlılar Düşüncesinin Doğuşu, İstanbul. K5- Tunaya T. Z. (1996). Türkiye`nin Siyasi Hayatında Batılılaşma Hareketleri, İstanbul. K6- Turhan Mümtaz (1994). Kültür Değişmeleri, İstanbul. K7- Zurcher E. J. (1993). Modernleşen Türkiye`nin Tarihi, İstanbul.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Türk İnkılâbı denilen köklü değişimin Tanzimat ve Meşrutiyet dönemlerine kadar uzanan siyasal, sosyal, kültürel, hukuk ve ekonomik vs. gibi konularda ilgili tartışma konularını öğretmek.
    Dersin İçeriği Fransız İhtilali sonrası Avrupa`daki gelişmeler; Üçüncü Selim ve II. Mahmud dönemleri; kurumsal, eğitim ve yasal gelişmeler alanındaki gelişmeler; Genç Osmanlılar; Genç Türkler; monarşi; Anayasal monarşi; Meclis-ı Mebusan; Ayan; İttihat ve Terakki Cemiyeti; iktidar ve muhalefet; Meşrutiyet dönemi ideolojileri; Osmanlı İmparatorluğu`ndan kalan miras; dil ve tarih çalışmaları alanlarında yeni ulusun oluşumu.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir. 4
    2 Sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular. 3
    3 Bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir. 3
    4 Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir. 4
    5 Öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir. -
    6 Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır. 3
    7 Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır. 1
    8 Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) 2
    9 Sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır. 4
    10 Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır. 4
    11 Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. 3
    12 Sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster