Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin tanıtımı
|
K1- K2- K3, s. 1-75
|
2
|
Meşrutiyet düşüncesi Genç Osmanlılar, Jön Türkler
|
K1- K2- K3 s. 1-75
|
3
|
İttihat ve Terakki, İktidar ve Muhalefet,
|
K4- K5, s. 76-102
|
4
|
II. Meşrutiyet dönemi fikir akımları
|
K1- K2- K3 s. 1-75
|
5
|
Osmanlı aydının saltanat hakkındaki düşünceleri
|
K4- K5, s. 76-102
|
6
|
Osmanlı aydının cumhuriyet hakkındaki düşünceleri
|
K3- K4- K5, s. 60-102
|
7
|
Osmanlı aydının hilafet hakkındaki düşünceleri
|
K2- K3- K4, s. 28-89
|
8
|
Osmanlıda eğitimin modernleştirilmesi
|
K3- K4, s. 60-89
|
9
|
Osmanlıda eğitimin modernleştirilmesi
|
K3- K4, s. 60-89
|
10
|
Osmanlıda hukukun modernleştirilmesi çabaları
|
K4- K5, s. 76-102
|
11
|
Osmanlıda Harflerin ıslahı ve Latin harfleri sorunu
|
K4- K5, s. 76-102
|
12
|
Osmanlıda Kılık kıyafet tartışmaları
|
K5- K4, s. 76-102
|
13
|
Osmanlıda Kadın sorunu
|
K3- K4- K5- K6- K7, s. 60-191
|
14
|
Osmanlıda Kadın sorunu
|
K3- K4- K5 K6- K7, s. 60-191
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Recep BÜYÜKTOLU
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1- Berkes N. (1973). Türkiye`de Çağdaşlaşma, Ankara.
K2- Karal, E. Z. (1961). Osmanlı Tarihi, c. V-VIII, Ankara.
K3- Lewis, B. (1991). Modern Türkiye`nin Doğuşu, (çev. Metin Kıratlı), Ankara.
K4- Mardin Ş. (1995). Yeni Osmanlılar Düşüncesinin Doğuşu, İstanbul.
K5- Tunaya T. Z. (1996). Türkiye`nin Siyasi Hayatında Batılılaşma Hareketleri, İstanbul.
K6- Turhan Mümtaz (1994). Kültür Değişmeleri, İstanbul.
K7- Zurcher E. J. (1993). Modernleşen Türkiye`nin Tarihi, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Türk İnkılâbı denilen köklü değişimin Tanzimat ve Meşrutiyet dönemlerine kadar uzanan siyasal, sosyal, kültürel, hukuk ve ekonomik vs. gibi konularda ilgili tartışma konularını öğretmek.
|
Dersin İçeriği
|
Fransız İhtilali sonrası Avrupa`daki gelişmeler; Üçüncü Selim ve II. Mahmud dönemleri; kurumsal, eğitim ve yasal gelişmeler alanındaki gelişmeler; Genç Osmanlılar; Genç Türkler; monarşi; Anayasal monarşi; Meclis-ı Mebusan; Ayan; İttihat ve Terakki Cemiyeti; iktidar ve muhalefet; Meşrutiyet dönemi ideolojileri; Osmanlı İmparatorluğu`ndan kalan miras; dil ve tarih çalışmaları alanlarında yeni ulusun oluşumu.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir.
|
4
|
2
|
Sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular.
|
3
|
3
|
Bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir.
|
3
|
4
|
Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir.
|
4
|
5
|
Öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir.
|
-
|
6
|
Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
|
3
|
7
|
Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır.
|
1
|
8
|
Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde)
|
2
|
9
|
Sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır.
|
4
|
10
|
Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır.
|
4
|
11
|
Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
3
|
12
|
Sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
|
4
|