ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Yakınçağ Avrupa Tarihi TAR306 BAHAR 2+0 Fak./ Üni. Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Fransız Devrimi?nin sebep ve sonuçları hakkında bilgi sahibi olur.
    2-Avrupa?da yaşanan siyasi gelişmeleri bilir ve değerlendirir.
    3-Bu dönemde Avrupa?daki ekonomik ve sosyal gelişmeleri bilir ve değerlendirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)10220
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   98
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,27 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Fransız Devrimi Öncesi Avrupa
    2 Fransız Devrimi
    3 Napolyon, Fransa ve Avrupa
    4 Viyana Kongresi ve Avrupa Uyumu
    5 1830 Devrimleri
    6 Tarım ve Endüstri Devrimleri
    7 1848 Devrimleri
    8 1848 Devrimleri
    9 İtalya ve Almanya?da Milli Birlik
    10 İngiltere, Fransa ve İtalya?da Demokrasinin İlerlemesi
    11 Otokratik Avrupa: Almanya, Avusturya Macaristan ve Rusya
    12 Emperyalizm ve sonuçları
    13 I.Dünya Savaşı?na Giden Yol
    14 Emperyalizm ve sonuçları
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Mehmet Beşirli
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Hobsbawn, Eric J. Devrim Çağı:1789?1848, çev. Jülide Ergüder ve Alaaddin Şenel, V yayınları, Ankara, 1989. Sander, Oral Siyasi Tarih 1918?1990, İmge, İstanbul, 1991.
    Yardımcı Kitap Kennedy, Paul, Büyük Güçlerin Yükseliş ve Çöküşleri, çev. Birtane Karanakçı, Türkiye İş Bankası, İstanbul,1996. R.M. Roberts, Avrupa Tarihi, çev. Aret Demirkaynak, İnkılâp Kitabevi, İstanbul, 2011
    Dersin Amacı 1789?dan 1914?e kadar Avrupa?nın tarihsel gelişimini kavramak ve tahlil etmek
    Dersin İçeriği Fransız Devrimi Öncesi Avrupa,Fransız Devrimi,Napolyon, Fransa ve Avrupa, Viyana Kongresi ve Avrupa Uyumu, 1830 Devrimleri, 1848 Devrimleri, İtalya ve Almanya?da Milli Birlik, İngiltere, Fransa ve İtalya?da Demokrasinin İlerlemesi,OtokratikAvrupa:Almanya,Avusturya Macaristan ve Rusya, Emperyalizm ve sonuçları, I.Dünya Savaşı?na Giden Yol
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir. 3
    2 Sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular. 2
    3 Bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir. -
    4 Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir. 2
    5 Öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir. -
    6 Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır. 2
    7 Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır. 1
    8 Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) -
    9 Sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır. 2
    10 Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır. 3
    11 Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. 2
    12 Sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster