Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Fransız Devrimi Öncesi Avrupa
|
|
2
|
Fransız Devrimi
|
|
3
|
Napolyon, Fransa ve Avrupa
|
|
4
|
Viyana Kongresi ve Avrupa Uyumu
|
|
5
|
1830 Devrimleri
|
|
6
|
Tarım ve Endüstri Devrimleri
|
|
7
|
1848 Devrimleri
|
|
8
|
1848 Devrimleri
|
|
9
|
İtalya ve Almanya?da Milli Birlik
|
|
10
|
İngiltere, Fransa ve İtalya?da Demokrasinin İlerlemesi
|
|
11
|
Otokratik Avrupa: Almanya, Avusturya Macaristan ve Rusya
|
|
12
|
Emperyalizm ve sonuçları
|
|
13
|
I.Dünya Savaşı?na Giden Yol
|
|
14
|
Emperyalizm ve sonuçları
|
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Mehmet Beşirli
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Hobsbawn, Eric J. Devrim Çağı:1789?1848, çev. Jülide Ergüder ve Alaaddin Şenel, V yayınları, Ankara, 1989.
Sander, Oral Siyasi Tarih 1918?1990, İmge, İstanbul, 1991.
|
Yardımcı Kitap
|
Kennedy, Paul, Büyük Güçlerin Yükseliş ve Çöküşleri, çev. Birtane Karanakçı, Türkiye İş Bankası, İstanbul,1996.
R.M. Roberts, Avrupa Tarihi, çev. Aret Demirkaynak, İnkılâp Kitabevi, İstanbul, 2011
|
Dersin Amacı
|
1789?dan 1914?e kadar Avrupa?nın tarihsel gelişimini kavramak ve tahlil etmek
|
Dersin İçeriği
|
Fransız Devrimi Öncesi Avrupa,Fransız Devrimi,Napolyon, Fransa ve Avrupa, Viyana Kongresi ve Avrupa Uyumu, 1830 Devrimleri, 1848 Devrimleri, İtalya ve Almanya?da Milli Birlik, İngiltere, Fransa ve İtalya?da Demokrasinin İlerlemesi,OtokratikAvrupa:Almanya,Avusturya Macaristan ve Rusya, Emperyalizm ve sonuçları, I.Dünya Savaşı?na Giden Yol
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir.
|
3
|
2
|
Sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular.
|
2
|
3
|
Bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir.
|
-
|
4
|
Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir.
|
2
|
5
|
Öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir.
|
-
|
6
|
Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
|
2
|
7
|
Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır.
|
1
|
8
|
Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde)
|
-
|
9
|
Sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır.
|
2
|
10
|
Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır.
|
3
|
11
|
Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
2
|
12
|
Sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
|
-
|