ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Avrupada Türk İmajı TAR328 GÜZ-BAHAR 2+0 Fak./ Üni. S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-imaj ve önyargı gibi kavramları öğrenir
    2-imajın önemi ve etkilerini değerlendirir.
    3-imajın tarih yazımına etkisini kavrar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)10220
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   98
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,27 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin tanıtımı
    2 İmaj, Stereotip, Klişe, Önyargı gibi kavramlar
    3 Tarih yazıcılığında imajın önemi ve etkisi
    4 Alman Tarih yazıcılığında türk imajı
    5 Fransa Tarih yazıcılığında türk imajı
    6 Bosna Hersek Tarih yazıcılığında türk imajı
    7 Kosova Tarih yazıcılığında türk imajı
    8 Makedonya Tarih yazıcılığında türk imajı
    9 Makedonya Tarih yazıcılığında türk imajı
    10 Edebiyat yazıcılığında imajın önemi ve etkisi
    11 Alman edebiyatında türk imajı
    12 Yunan edebiyatında türk imajı
    13 Bosna Hersek edebiyatında türk imajı
    14 Bosna Hersek edebiyatında türk imajı
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Güner Doğan
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar .Mustafa ERAVCI, Avrupa?da Türk İmajı,Çizgi Kitabevi, İstanbul 2010
    Yardımcı Kitap Gülise Gökçe ve Orhan Gökçe, Avrupa?da İslam ve Türk İmajı, Birleşik Yay, Anlkara 2011.
    Dersin Amacı Avrupalının algısında Osmanlı, Türk ve dolayısıyla Müslümanlarla alakalı olan konularda tartışma konularını öğretmek.
    Dersin İçeriği İmaj, Stereotip, Klişe, Önyargı gibi kavramlar, Tarih yazıcılığında imajın önemi ve etkisi, Alman Tarih yazıcılığında türk imajı, Fransa Tarih yazıcılığında türk imajı, Bosna Hersek Tarih yazıcılığında türk imajı, Makedonya Tarih yazıcılığında türk imajı, Edebiyat yazıcılığında imajın önemi ve etkisi
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir. 4
    2 Sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular. 3
    3 Bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir. -
    4 Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir. 4
    5 Öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir. -
    6 Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır. -
    7 Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır. -
    8 Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) 2
    9 Sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır. 3
    10 Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır. 4
    11 Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. 3
    12 Sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster