ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Avrupada Türk İmajı TAR328 GÜZ-BAHAR 2+0 Fak./ Üni. S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-İmaj ve önyargı gibi kavramları analiz eder.
    2-İmajın önemi ve etkilerini değerlendirir.
    3-İmajın tarihteki durumu hakkında düşünür ve imajın tarih yazımına etkisini tanımlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)10220
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   98
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,27 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin tanıtımı K1-Bölüm 1
    2 İmaj kavramı üzerine yaklaşımlar ve görüşler üzerine değerlendirmeler K1-Bölüm 1
    3 Tarih yazıcılığında imajın önemi ve etkisi hakkında karşılaştırmalı örnekler üzerinde tespitler K1-Bölüm 1
    4 İtalya`da Türk imajı K2-Bölüm 1
    5 İtalya`da Türk imajı K2-Bölüm 2
    6 Fransa`da Türk imajı K3-Bölüm 1
    7 Fransa`da Türk imajı K3-Bölüm 2
    8 Avusturya`da Türk İmajı K3-Bölüm 1
    9 Avusturya`da Türk İmajı K2-Bölüm 1
    10 İspanya`da Türk İmajı K4-Bölüm 1
    11 İngiltere`de Türk İmajı K5-Bölüm 1
    12 Almanya`da Türk İmajı K6-Bölüm 1
    13 Batı Edebi Yazınında Türk İmajı K6-Bölüm 2
    14 Batı Edebi Yazınında Türk İmajı K6-Bölüm 3
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Güner Doğan
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1-Soykut, M (2007), Papalık ve Venedik Belgelerinde Avrupa`nın Birliği ve Osmanlı Devleti, İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yayınları K2-Doğan, G (2017), Venediklü İle Dahi Sulh Oluna, İstanbul: İletişim Yayınları K3-Atasoy, N (2012), Osmanlı Kültürünün Avrupa`daki Yansımaları, İstanbul: Armağan Yayınları K4-Kumrular, Ö (2016), Türk Korkusu, İstanbul: Doğan Kitap K5-Eravcı, M (2010), Avrupa`da Türk İmajı, Konya: Çizgi Kitabevi K6-Özsüer, E (2018), Türkokratia-Avrupa`da Türk İmajı, İstanbul: Kronik Yayınları
    Yardımcı Kitap Schwoebel, R (2013), Hilalin Gölgesi, İstanbul: Kronik Yayınları
    Dersin Amacı Avrupalı algısında Osmanlı/Türk ve Müslüman imajı hakkında oluşan görüşleri yazılı ve görsel materyaller eşliğinde öğretmek
    Dersin İçeriği İmaj kavramının öğretilmesinin ardından, Avrupa`nın değişik ülkelerinde oluşan Türk İmajını derinlemesine değerlendirmek. Son olarak Batı Edebiyatında Türk İmajının yansımalarını öğretmek
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir. 3
    2 Sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular. 3
    3 Bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir. -
    4 Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir. 4
    5 Öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir. 2
    6 Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır. -
    7 Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır. 3
    8 Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) 3
    9 Sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır. -
    10 Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır. 5
    11 Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. 3
    12 Sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster