ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Osmanlı Sosyal ve İktisat Tarihi TAR302 BAHAR 4+0 Fak./ Üni. Z 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Osmanlı yönetim sisteminin esasları ve gelişim sürecini tanımlar.
    2-Osmanlı toplum yapısının temellerini ve unsurlarını analiz eder.
    3-Osmanlı ekonomik düzeninin yapısını açıklar.
    4-Osmanlı`nın sosyal yapısını açıklar.
    5-Klasik Osmanlı düzenindeki değişimin sebeplerini ve niteliğini tanımlar.
    6-Osmanlı para ve finans sistemini analiz eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler20144
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2012525
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   171
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,7 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersle ilgili Kaynakların tanıtımı ve Osmanlı`dan önceki Türk Devletlerinin Ekonomilerinin Esasları K1- BÖLÜM 1
    2 Osmanlı Devleti`nde Ekonomik Zihniyet K1- BÖLÜM 1
    3 Osmanlı Devleti`nde Para ve Finans Sistemi K1- BÖLÜM 2
    4 Osmanlı Devleti`nde İltizam, Malikâne ve Esham Sistemi K1- BÖLÜM 2
    5 Osmanlı`da Ticaret ve Ticaret Yolları K1- BÖLÜM 3
    6 Osmanlı Devleti`nde İskân ve Yerleşim K1- BÖLÜM 3
    7 Osmanlı Devleti`nde İskân ve Yerleşim K1- BÖLÜM 4
    8 Osmanlı Devleti`nde Şehir K1- BÖLÜM 4
    9 Osmanlı Devleti`nde Şehir K1- BÖLÜM 4
    10 Osmanlı Devleti`nde Sosyal Tabakalaşma ve Şehir Hayatı K2- BÖLÜM 2
    11 Osmanlı Devleti`nde Köy Hayatı ve Köylerin Sosyal ve İktisat Tarihi Açısından Önemi K2- BÖLÜM 2
    12 Osmanlı Devleti`nde Yörükler ve Bunların Sosyal ve İktisat Tarihi Açısından Önemi K2- BÖLÜM 2
    13 Osmanlı Devletinde Gayrimüslimler K2- BÖLÜM 3
    14 Osmanlı Devleti`nde Vakıflar K2- BÖLÜM 4
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Türkan Polatcı Demirkol
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1- İnalcık H.(2000-2004). Osmanlı İmparatorluğu`nun Ekonomik ve Sosyal Tarihi, C. I-II, İstanbul. K2- Tabakoğlu A. (2000). Türk İktisat Tarihi, İstanbul.
    Yardımcı Kitap YK1- Genç M.(2008). Osmanlı İmparatorluğu`nda Devlet ve Ekonomi, İstanbul. YK2- Pamuk Ş. (2008). Osmanlı Ekonomisi ve Kurumları Seçme Eserler I, İstanbul. YK3- Pamuk Ş. (2008). Osmanlıdan Cumhuriyete Küreselleşme Seçme Eserler II, İktisat Politikaları ve Büyüme, İstanbul. YK4- Tabakoğlu, A. (2005).Toplu Makaleler I İktisat Tarihi, İstanbul. YK5- İnalcık H. (1993). Osmanlı İmparatorluğu Toplum ve Ekonomi, İstanbul. YK6- Faroqhi S. (2003). Osmanlı Dünyasında Üretmek, Pazarlamak, Yaşamak. (Çev.) Gül Çağalı Güven-Özgür Türesay, İstanbul.
    Dersin Amacı Bu ders; Osmanlı Devleti?nin ekonomik zihniyeti, nüfusu, sosyal ve mali yapıları,devletin para politikaları, vakıf yapısı, arazi çeşitleri gibi konuların öğrenciler tarafından kavranmasını sağlamayı amaçlar.
    Dersin İçeriği Klasik dönem Osmanlı Tarihinin kısaca sosyal ve ekonomik yönden değerlendirilmesi, Osmanlı Devleti?nde Ekonomik Zihniyet,Osmanlı Devleti?nde para ve finans sistemi, Osmanlı Devleti?nde iltizam, malikâne ve esham sistemi, Osmanlı?da Ticaret ve Ticaret yolları, Osmanlı Devleti?nde iskân ve yerleşim,Osmanlı Devleti?nde şehir, Osmanlı Devleti?nde köy hayatı ve köylerin sosyal ve iktisat tarihi açısından önemi , Osmanlı Devletinde Gayrimüslimler, Osmanlı Devleti?nde Vakıflar.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir. 2
    2 Sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular. 3
    3 Bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir. 2
    4 Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir. 3
    5 Öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir. 2
    6 Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır. -
    7 Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır. -
    8 Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) -
    9 Sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır. -
    10 Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır. -
    11 Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. -
    12 Sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster