Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Derse Giriş ve İşleyiş Metotlarının Anlatılması
|
|
2
|
Tarihin faydaları, konusu, önemi ve tarih çeşitleri
|
|
3
|
Tarihe yardımcı bilimler
|
|
4
|
Tarihin Kaynakları: Kaynakların Tasnifi: Sözlü Kaynaklar
|
|
5
|
Tarihin Kaynakları: Kaynakların Tasnifi: Yazılı, Çizili, Sesli ve Görüntülü Kaynaklar
|
|
6
|
Kaynakların Tenkidi: İç Tenkit ve Dış Tenkit
|
|
7
|
Eser Yazmaya Geçme: Eserin Hazırlık Safhası, Konunun Tespiti ve Sınırlarının Çizilmesi, Bibliyografyanın Tespiti ve Toplanması
|
|
8
|
Eser ve Makalenin Fişlenmesi, Not Alma Şekli
|
|
9
|
Eser ve Makalenin Fişlenmesi, Not Alma Şekli
|
|
10
|
Arşiv Malzemesinin Tespiti ve Toplanması, Maddi ve Sözlü Malzemenin Tespiti
|
|
11
|
Eserin Kaleme Alınması: Notların Tasnifi ve Planının Yapılması
|
|
12
|
Dipnotları Gösterme Şekilleri, Bibliyografyanın Hazırlanması
|
|
13
|
Eserin Basımı İle İlgili Süreç
|
|
14
|
Eserin Basımı İle İlgili Süreç
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Mehmet Beşirli
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Kütükoğlu, Mübahat, Tarih Araştırmalarında Usul, Elif Kitabevi, 8. Baskı, İstanbul 2007.
|
Yardımcı Kitap
|
Konularla ilgili kaynakça dışındaki kitaplar.
|
Dersin Amacı
|
Tarih araştırmalarında metot kavramı ve usullerini öğretmek.
|
Dersin İçeriği
|
Tarihin faydaları, konusu, önemi ve tarih çeşitleri,Tarihin Kaynakları, Kaynakların Tasnifi,Kaynakların Tenkidi: İç Tenkit ve Dış Tenkit,Eser Yazmaya Geçme: Eserin Hazırlık Safhası, Konunun Tespiti ve Sınırlarının Çizilmesi, Bibliyografyanın Tespiti, Eser ve Makalenin Fişlenmesi, Not Alma Şekli,Arşiv Malzemesinin Tespiti ve Toplanması, Maddi ve Sözlü Malzemenin Tespiti, Eserin Kaleme Alınması: Notların Tasnifi ve Planının Yapılması,Dipnotları Gösterme Şekilleri, Bibliyografyanın Hazırlanması,Eserin Basımı İle İlgili Süreç.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir.
|
3
|
2
|
Sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular.
|
-
|
3
|
Bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir.
|
-
|
4
|
Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir.
|
2
|
5
|
Öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir.
|
2
|
6
|
Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
|
4
|
7
|
Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır.
|
-
|
8
|
Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde)
|
-
|
9
|
Sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır.
|
-
|
10
|
Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır.
|
2
|
11
|
Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
3
|
12
|
Sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
|
3
|