ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Türk Düşünce Tarihi I TAR311 GÜZ 2+0 Fakülte S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bu dersin sonunda öğrenci, Türk düşüncesinin oluşmasına sebep olan etmenleri öğrenerek, bu düşünceyi oluşturan yapıları, Türk düşünce adamları ve bunların dünya düşünce tarihi içindeki önemlerini kavrar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)10220
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   98
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,27 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin tanıtımı
    2 Farabi ve Felsefe
    3 İbni Sina, Felsefe ve Tıp
    4 Yusuf Has Hacip ve Devlet Anlayışı
    5 Kutadgu Bilig?ten Okumalar
    6 Nizamülmülk ve Devlet Siyaseti
    7 Siyasetnameden Okumalar
    8 Mevlana Celaleddin-i Rumi
    9 Mevlana Celaleddin-i Rumi
    10 Mesneviden Okumalar
    11 Yunus Emre ve Divan
    12 Hacı Bektaş-ı Veli ve Makalat
    13 Yunus Emre ve Hacı Bektaş?ın Hoşgörü İklimi
    14 Yunus Emre ve Hacı Bektaş?ın Hoşgörü İklimi
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Mehmet Beşirli
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Farabi, Farabi?nin Üç Eseri, Çev. Hüseyin Atay, İstanbul 2004. 2. Burhan Ulutan, İbni Sina Felsefesi, İstanbul 2000. 3. Atay, Atay, Farabi ve İbni Sina?ya Göre Yaratma, Ankara 2001. 4. Yusuf Has Hacip, Kutadgu Bilig, İstanbul 2006. 5. Nizamülmülk, Siyasetname, Çev. Sadık Yalsızuçanlar, İstanbul 2010. 6. Aktaş, Hasan, Mevlana Okulu ve Misyonu, İstanbul 2003. 7. Mevlana, Mesnevi, Tercüme. Şefik Can, 6. cilt, İstanbul 2006. 8. Yunus Emre, Yunus Emre Divanı, İstanbul 2006. 9. Coşan, Esat, Hacı Bektâş-ı Veli ve Makalât, Ankara 1990.
    Yardımcı Kitap Konularla ilgili kaynakça dışındaki kitaplar.
    Dersin Amacı Düşünce kavramı çerçevesinde Türk düşüncesinin temel dinamiklerini belirleyerek, bunun Türk toplumuna etkilerini öğretmek.
    Dersin İçeriği Farabi ve Felsefe, İbni Sina, Felsefe ve Tıp, Yusuf Has Hacip ve Devlet Anlayışı, Kutadgu Bilig?ten Okumalar, Nizamülmülk ve Devlet Siyaseti Siyasetnameden Okumalar, Mevlana Celaleddin-i Rumi, Yunus Emre ve Divan, Hacı Bektaş-ı Veli ve Makalat, Yunus Emre ve Hacı Bektaş?ın Hoşgörü İklimi
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir. 3
    2 Sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular. 2
    3 Bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir. -
    4 Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir. 2
    5 Öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir. -
    6 Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır. 2
    7 Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır. 3
    8 Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) -
    9 Sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır. -
    10 Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır. 3
    11 Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. 3
    12 Sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster