ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Osmanlı Diplomasi Tarihi I TAR321 GÜZ 2+0 Fakülte S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Osmanlı Devletinde uygulanan ad-hoc (geçici diplomasi) anlayışını tanır
    2-Osmanlı Diplomasinin işleyişini tanımlar
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   92
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,07 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin tanımı, kapsamı ve genel kaynaklar hakkında bilgilerin verilmesi K1, Bölüm 1
    2 Diplomasi kavramı hakkında genel bilgilerin verilmesi K1, Bölüm 1 ve 2
    3 Osmanlı Diplomasisinin genel durumu K2, Bölüm 1
    4 Geçici Diplomasi anlayışı ve Osmanlı Diplomatları K2, Bölüm 2
    5 Osmanlı Elçileri K1, Bölüm 3
    6 Avrupalı Elçilerin İstanbul?daki görevleri ve raporları K2¸ Bölüm 3
    7 Sefaretname metinleri ve özellikleri K2¸ Bölüm 3
    8 Kara Mehmed Paşa ve Viyana Elçiliği K3
    9 28 Çelebi Mehmed Efendi ve Paris Elçiliği K4
    10 Canibi Ali Paşa ve Mustafa Hatti Efendi?nin Viyana Elçilikleri K5 ve K6
    11 Mehmed Emni ve Rusya Elçiliği K7
    12 Ziştovili Hacı Ali Ağa ve Lehistan Elçiliği K8
    13 Şehdi Osman Efendi ve Rusya Elçiliği K9
    14 Ahmed Resmi Efendi ve Ebubekir Râtib Efendi?nin Viyana Elçilikleri K10-K11
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Güner Doğan
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1- Savaş, Ali İbrahim (2007), Osmanlı Diplomasisi, İstanbul K2- Tuncer, Hüner (1995), Eski ve Yeni Diplomasi, Ankara K3- Başkurt, A. Çağrı (2020), Kara Mehmed Paşa ve Viyana Elçiliği (1665), İstanbul K4- Rado, Şevket (haz.), (2010), Paris?te Bir Osmanlı Sefiri, İstanbul K5- Sevinç, Tahir (2019), Emni Mehmed Paşa ve Canibi Ali Paşanın Rusya ve Avusturyaya Sefaret Hazırlık ve Yolculukları (1739-1741), Ankara K6- Savaş, Ali İbrahim (haz), (1999), Mustafa Hatti Efendi: Viyana Sefâretnamesi, Ankara K7- Aktepe, Münir (haz.), (1989), Mehmed Emni Beyefendi (Paşa)?nin Rusya Sefareti ve Sefaretnâmesi, Ankara K8- Topaktaş, Hacer (haz.), (2015), Lehistan?da Bir Osmanlı Sefiri: Ziştovili Hacı Ali Ağa?nın Lehistan Elçiliği ve Sefâretnâmesi, Ankara K9- Polatçı, Türkân (haz.), (2011), Şehdi Osman Efendi: Rusya Sefâretnâmesi (1757-1758), Ankara K10- Aksan, Virginia (1997), Savaşta ve Barışta Bir Osmanlı Devlet Adamı: Ahmed Resmi Efendi (1700-1783), İstanbul K10- Yeşil, Fatih Aydınlanma Çağında Bir Osmanlı Kâtibi: Ebubekir Râtib Efendi (1750-1799), İstanbul
    Yardımcı Kitap Ahmet Resmi, Sefinetü?r-Rüesâ (Hadikatü?r-Rüesâ), İstanbul 1269. Hayreddin Nedim, Bir Elçinin Tarihçe-i Sefareti, İstanbul 1333. Driaut, E.,Selim-i Sâlis ve Napoleon, (Çev. Fuat Köprülü), İstanbul 1329. Karal, Enver Ziya,Halet Efendi?nin Paris Büyükelçiliği (1802-1806), İstanbul 1949. Karal, Enver Ziya,Selim III?ün Hatt-ı Hümâyûnları- Nizâm-ı Cedit (1789-1807), Ankara 1988. Koçu, Reşat Ekrem,Osmanlı Muahedeleri ve Kapitülasyonlar, İstanbul 1934. Unat, Faik Reşit,Osmanlı Sefirleri ve Sefaretnameleri, Ankara 1992. Kuran, Ercüment,Avrupa?da Osmanlı İkamet Elçiliklerinin Kuruluşu ve İlk Elçilerin Siyasi Faaliyetleri (1793-1821), Ankara 1968. Yalçınkaya, Mehmed Alaeddin, ?XVIII. Yüzyıl: Islahat, Değişim ve Diplomasi Dönemi (1703-Türkler, c.XII, s.479-511. Gürsoy, Belkıs Altuniş, ?Sefaretnameler?, Türkler, c.XII, s.582-592. Carr, E. H. Tarih Nedir?, İstanbul, İletişim Yay, 1987.
    Dersin Amacı Osmanlı Diplomasisini (ad-hoc) elçiler ve onların yazdıkları raporlar etrafında öğretmek
    Dersin İçeriği Diplomasi kavramı, Osmanlı Devletinin kuruluşundan Sultan III. Selim?in tahta çıkışına kadar olan döneminde uyguladığı diplomasi anlayışı, Osmanlı elçileri, Osmanlı elçilerinin yazdıkları elçilik raporları, Osmanlı diplomatlarının anlaşmalarda ve müzakerelerde (örneğin savaşlar sonrası devletin sınırlarının yeniden çizilmesi gibi) gösterdikleri diplomatik tavırlar
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir. 4
    2 Sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular. 3
    3 Bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir. -
    4 Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir. 4
    5 Öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir. -
    6 Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır. -
    7 Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır. -
    8 Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) -
    9 Sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır. -
    10 Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır. 5
    11 Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. 4
    12 Sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster