Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin tanıtımı
|
|
2
|
I. ve II. Sırp isyanı
|
|
3
|
Filiki eterya cemiyeti faaliyetleri
|
|
4
|
Mora ayaklanması
|
|
5
|
Yunan devletinin kurulması
|
|
6
|
Balkan Milliyetçiliğin özellikleri
|
|
7
|
Rusya?nın balkan milliyetçiliğine olan etkisi
|
|
8
|
İngiltere ve diğer Avrupa devletlerinin balkan milliyetçiliğine olan etkileri
|
|
9
|
İngiltere ve diğer Avrupa devletlerinin balkan milliyetçiliğine olan etkileri
|
|
10
|
Katolik Kilise?sinin balkan milliyetçiliğine olan etkisi
|
|
11
|
Ortodoks Kilise?sinin balkan milliyetçiliğine olan etkisi
|
|
12
|
Sırp ve Bulgar devletlerinin bağımsızlığı
|
|
13
|
Arnavut bağımsızlık hareketi
|
|
14
|
Arnavut bağımsızlık hareketi
|
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Ayşe Özkan
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Karpat Kemal H., Balkanlarda Osmanlı Mirası ve Ulusçuluk, İmge Kitabevi, İstanbul 2004.
|
Yardımcı Kitap
|
Jelavich Barbara, Balkan Tarihi XIX Yüzyıl, Küre Yayınları, İstanbul 2006.
|
Dersin Amacı
|
Balkanlarda milliyetçilik hareketleri ile ilgili konularda tartışma konularını öğretmek.
|
Dersin İçeriği
|
I. ve II. Sırp isyanı, Filiki eterya cemiyeti faaliyetleri, Mora ayaklanması,Yunan devletinin kurulması, Balkan Milliyetçiliğin özellikleri, Rusya?nın balkan milliyetçiliğine olan etkisi ,İngiltere ve diğer Avrupa devletlerinin balkan milliyetçiliğine olan etkileri, Katolik Kilise?sinin balkan milliyetçiliğine olan etkisi, Ortodoks Kilise?sinin balkan milliyetçiliğine olan etkisi, Sırp ve Bulgar devletlerinin bağımsızlığı, Arnavut bağımsızlık hareketi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Tarih bölümü mezunları, sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir.
|
4
|
2
|
Tarih bölümü mezunları, sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular.
|
3
|
3
|
Tarih bölümü mezunları, sahalarında bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir.
|
-
|
4
|
Tarih bölümü mezunları, edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir.
|
4
|
5
|
Tarih bölümü mezunları, öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir.
|
-
|
6
|
Tarih bölümü mezunları, sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
|
3
|
7
|
Tarih bölümü mezunları, farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır.
|
3
|
8
|
Tarih bölümü mezunları, yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde)
|
2
|
9
|
Tarih bölümü mezunları, sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır.
|
-
|
10
|
Tarih bölümü mezunları, sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır.
|
4
|
11
|
Tarih bölümü mezunları, beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
3
|
12
|
Tarih bölümü mezunları, sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
|
-
|