ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Batı Kimliğinin Oluşumu TAR331 GÜZ 2+0 Fak./ Üni. BD 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Öğrenci, Avrupa kimliğinin oluşumunun temellerini Avrupa?yı bu döneme götüren süreçler ve döneme öncülük etmiş düşünürler ve fikir akımları hakkında bilgi sahibi olur.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)10220
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4014040
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6016060
    Diğer 022550
    Toplam İş Yükü(Saat)   198
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,6 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin tanıtımı, kaynaklar
    2 Doğu ve Batı Kavramları
    3 Roma
    4 Hırıstiyanlık
    5 Kavimler Muhaceratı (Avrupa Kavimleri ve Hunlar)
    6 Endülüs
    7 Feodal Toplum
    8 Ara Sınav
    9 Feodal Toplum
    10 Rönesans
    11 Reform
    12 Batı`nın Dünyayı Keşfi
    13 Batı Düşüncesinde Değişim
    14 Milliyetçilik
    15 Modernizm
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Koordinatör Dr. Güner Doğan
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Batının Oluşumu, Chrstopher Dawson, Dergah Yayınları 1997. Batının Çöküşü, Oswald Spengler, Dergah Yayınları 1978. Batı Düşüncesinde Büyük Değişme, Paul Hazard, Ötüken Yayınları
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Avrupa kimliğinin oluşumunun dinamiklerini ortaya koymak ve döneme öncülük etmiş düşünürleri, fikir akımlarını tanıtmak.
    Dersin İçeriği Batı kimliği Kavramı ve temelleri, felsefesi, Yunan Uygarlığı ve Romanın Rönesans, Reform, Coğrafi Keşifler, Düşünürler, fikir akımları
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Tarih bölümü mezunları, sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir. 4
    2 Tarih bölümü mezunları, sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular. 3
    3 Tarih bölümü mezunları, sahalarında bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir. -
    4 Tarih bölümü mezunları, edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir. 4
    5 Tarih bölümü mezunları, öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir. -
    6 Tarih bölümü mezunları, sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır. 3
    7 Tarih bölümü mezunları, farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır. -
    8 Tarih bölümü mezunları, yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) 2
    9 Tarih bölümü mezunları, sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır. 3
    10 Tarih bölümü mezunları, sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır. 4
    11 Tarih bölümü mezunları, beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. 3
    12 Tarih bölümü mezunları, sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster