ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I TAR401 GÜZ 4+0 Z 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Darbe/İhtilal, Siyaset/Diplomasi kavramlarını betimler.
    2-Türk Devrimi öncesi gelişmeleri açıklar.
    3-Devrimlerin günümüze etkilerini ifade eder.
    4-Avrupa ve Dünya?daki politikaların Türkiye?ye etkilerini ve sonuçlarını açıklar.
    5-Komşularıyla Türkiye arasındaki ilişkisini/sorunları saptar.
    6-İhtilal/darbelerin günümüze etkilerini açıklar
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)18354
    Ödevler202510
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2012525
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013535
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   180
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin genel tanıtımı. Osmanlı Devletinin Çöküş Sebepleri ve modernleşme. Genç Osmanlılar, Jön Türkler. K1-B1
    2 İttihat ve Terakki Cemiyetinin meşrutiyet Mücadelesi. İkinci Meşrutiyet dönemi. K1-B2
    3 Milli Mücadele Dönemi. K1-B3
    4 Halk Fırkasının kuruluşu, Saltanatın kaldırılması, Cumhuriyetin İlanı, Halifeliğin kaldırılması. K2-B1
    5 Halk fırkasının örgütü, 1924 anayasası, 150`likler, Türk-Yunan Nüfus Mübadelesi. K2-B2
    6 Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası, Serbest Cumhuriyet Fırkası. K2-B3
    7 Yavuz-Havuz Davası, Türk ocakları, masonluk tartışmaları, kadro hareketi, Halkevleri, diğer inkılaplar . K3-B1
    8 Atatürk-İnönü Çatışması, Atatürk`ün ölümü. K3-B1
    9 İnönü Dönemi İç ve Dış Politika. K3-B2
    10 Yeniden çok partili hayata geçiş sebepleri. K3-B2
    11 1945`te İç politikada yaşananlar K4-B1
    12 Demokrat Partinin Kuruluşu ve 1946-1947 olayları K4-B1
    13 1945-1950 hükumetleri ve dış politika K4-B2
    14 Milli Kalkınma Partisi ve Millet Partisi. K4-B2
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof.Dr. İsmet ÜZEN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Dr. Öğr. Üyesi Recep Büyüktolu
    Kaynaklar K1: Yüceer, S., (1997). Milli Mücadele Yıllarında Ankara Moskova İlişkileri, Ekin Yayınları, Bursa. K2: Karpat, K.., (1967). Türk Demokrasi Tarihi, İstanbul Matbaası, İstanbul. K3: Bayur, Y. H., (1995) Yeni Türkiye Devleti?nin Dış Siyasası, 2. Baskı, TTK Yayınları, Ankara. K4: Akşin, A., (1991). Atatürk?ün Dış Politika İlkeleri ve Diplomasisi, TTK Yayınları, Ankara.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Türkiye Cumhuriyetini doğuran şartları, Türkiye Cumhuriyetinin oluşumu, 1950`ye kadar iç ve dış politikada yaşananları tanımak.
    Dersin İçeriği Osmanlı Devletinin Çöküş Sebepleri. Modernleşme. Genç Osmanlılar. Jön Türkler. İttihat ve Terakki Cemiyetinin meşrutiyet Mücadelesi. İkinci Meşrutiyet dönemi. Milli Mücadele Dönemi. Halk Fırkasının kuruluşu. Saltanatın kaldırılması. Cumhuriyetin ilanı. Halifeliğin kaldırılması. Halk fırkasının örgütü. 1924 Anayasası. 150`likler. Türk-Yunan Nüfus Mübadelesi. Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası. Serbest Cumhuriyet Fırkası. Türk Ocakları. Masonluk tartışmaları. Kadro hareketi. Halkevleri. İnkılaplar. Atatürk-İnönü Çatışması. Atatürk`ün ölümü. İnönü Dönemi İç ve Dış Politika. Yeniden çok partili hayata geçiş sebepleri. 1945`te İç politikada yaşananlar. Demokrat Partinin Kuruluşu ve 1946-1947 olayları. 1945-1950 hükumetleri ve dış politika. Milli Kalkınma Partisi ve Millet Partisi.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir. 3
    2 Sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular. 2
    3 Bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir. -
    4 Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir. 3
    5 Öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir. -
    6 Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır. 1
    7 Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır. -
    8 Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) -
    9 Sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır. -
    10 Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır. -
    11 Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. 3
    12 Sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster