Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
1950 DP İktidarı
|
K1 - Bölüm 1
|
2
|
Askeri müdahaleye doğru
|
K1 - Bölüm 2
|
3
|
1960 askeri müdahalesi
|
K1 - Bölüm 2
|
4
|
Seçim ve Meclisin açılışı, koalisyonlar, darbe girişimleri
|
K2 - Bölüm 1
|
5
|
Adalet Partisi iktidarı 1965-1969
|
K2 - Bölüm 1
|
6
|
1960?larda Sosyalizm, Türkçülük, İslamcılık
|
K2 - Bölüm 2
|
7
|
12 Mart askeri müdahalesi
|
K3 - Bölüm 1
|
8
|
Müdahale sonrası seçimler
|
K3 - Bölüm 1
|
9
|
Milliyetçi Cephe Hükümetleri ve Anarşi
|
K3 - Bölüm 2
|
10
|
Milliyetçi Cephe Hükümetleri ve Anarşi
|
K4 - Bölüm 1
|
11
|
12 Eylül 1980 askeri müdahalesi
|
K4 - Bölüm 2
|
12
|
Anavatan Partisi İktidarı
|
K5 - Bölüm 1
|
13
|
1990 sonrası Türkiye
|
K5 - Bölüm 1
|
14
|
1990 sonrası Türkiye
|
K5 - Bölüm 2
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. İsmet Üzen
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1: Çavdar, T. (2008). Türkiye?nin Demokrasi Tarihi, İmge Yayınları, Ankara.
K2: Berkes, N. (2008). Türkiye?de Çağdaşlaşma, YKY, İstanbul.
K3: Karpat, K. (1996). Türk Demokrasi Tarihi, Afa Yayınları, İstanbul.
K4: İnalcık, H. (2007). Atatürk ve Demokratik Türkiye, Kırmızı Yayınları, İstanbul.
K5: Ortaylı, İ. (2012). Türkiye?nin Yakın Tarihi, Timaş Yayınları, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı 1950?den günümüze Türkiye?deki siyasi, sosyal, kültürel, askeri ve ekonomik gelişmeler hakkında bilgi kazandırmak.
|
Dersin İçeriği
|
1950 DP İktidarı, Askeri müdahaleye doğru, 1960 askeri müdahalesi, Seçim ve Meclisin açılışı, koalisyonlar, darbe girişimleri, Adalet Partisi iktidarı 1965-1969, 1960?larda Sosyalizm, Türkçülük, İslamcılık, 12 Mart askeri müdahalesi, Milliyetçi Cephe Hükümetleri ve Anarşi, 12 Eylül 1980 askeri müdahalesi, Anavatan Partisi İktidarı, 1990 sonrası Türkiye.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir.
|
3
|
2
|
Sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular.
|
2
|
3
|
Bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir.
|
-
|
4
|
Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir.
|
3
|
5
|
Öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir.
|
-
|
6
|
Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
|
1
|
7
|
Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır.
|
-
|
8
|
Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde)
|
-
|
9
|
Sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır.
|
-
|
10
|
Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır.
|
3
|
11
|
Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
2
|
12
|
Sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
|
-
|