Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Derse Giriş ve İşleyiş Metotlarının Anlatılması
|
|
2
|
Buyuruldular ve buyuruldu örneklerinin okutulması
|
|
3
|
Telhisler ve telhis örneklerinin okutulması
|
|
4
|
Takrirler ve takrir örneklerinin okutulması
|
|
5
|
Arzlar ve arz örneklerinin okutulması
|
|
6
|
İftâ ve kaza organlarınca düzenlenen belgeler
|
|
7
|
İlâmlar ve örneklerinin okutulması
|
|
8
|
İlâmlar ve örneklerinin okutulması
|
|
9
|
Hüccetler ve hüccet örneklerinin okutulması
|
|
10
|
Vakfiyeler ve vakfiye örneklerinin okutulması
|
|
11
|
Merkez ve taşra arasında yapılan yazışmalarda kullanılan belge türleri, yani mektûb, tahrirat, şukka, telgraf vb. belge örneklerinin okutulması
|
|
12
|
Merkezdeki daireler arasında yapılan yazışmalar, tezkere, kaime, temessük, sened, ilmühaber vb. belge örneklerinin okutulması
|
|
13
|
Dilekçe ve rapor mahiyetindeki belgeler, arzuhal, mahzar, ariza, mazbata, lâyiha vb.
|
|
14
|
Dilekçe ve rapor mahiyetindeki belgeler, arzuhal, mahzar, ariza, mazbata, lâyiha vb.
|
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Saim YÖRÜK
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Recep Karacakaya-İsmail Yücedağ, Osmanlı Arşiv Vesikaları, İdeal Kültür Yayıncılık, İstanbul 2015.
|
Yardımcı Kitap
|
Said Öztürk, Osmanlı Arşiv Belgelerinde Siyakat Yazısı ve Tarihi Gelişimi, Osmanlı Araştırmaları Vakfı,
|
Dersin Amacı
|
Osmanlı Devleti tarihi boyunca kullanılan yazı çeşitleri ve bu yazı çeşitleriyle yazılmış olan resmi ve özel belgelerin öğrenciler tarafından rahatlıkla okunarak anlaşılmasının sağlanması. Her türlü yazı çeşidi ile yazılmış belge örneklerinin okutulması ve böylece öğrencilerin yazılı belgeleri tarih araştırmalarında rahatça kullanabilmelerini sağlamak.
|
Dersin İçeriği
|
Buyuruldular ve buyuruldu örneklerinin okutulması, Telhisler ve telhis örneklerinin okutulması, Takrirler ve takrir örneklerinin okutulması, Arzlar ve arz örneklerinin okutulması
İftâ ve kaza organlarınca düzenlenen belgeler, İlâmlar ve ilâm örneklerinin okutulması
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir.
|
3
|
2
|
Sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular.
|
2
|
3
|
Bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir.
|
1
|
4
|
Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir.
|
3
|
5
|
Öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir.
|
2
|
6
|
Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
|
3
|
7
|
Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır.
|
3
|
8
|
Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde)
|
-
|
9
|
Sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır.
|
3
|
10
|
Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır.
|
4
|
11
|
Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
3
|
12
|
Sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
|
3
|