ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    II. Dünya Savaşı Tarihi TAR414 BAHAR 2+0 S 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-İkinci Dünya Savaşının nedenlerini tartışır
    2-Faşizmin Birinci Dünya savaşı sonunda getirilmek istenen yeni dünya düzenine bir tepki olarak doğduğunu değerlendirir.
    3-Avrupa, Asya ve Afrika’daki cephelerdeki muharebeleri inceler.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)10220
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 022550
    Toplam İş Yükü(Saat)   148
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,93 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin tanıtımı, kaynaklar
    2 Savaşın Sebepleri
    3 Hitlerin Yükselişi ve İktidara Gelişi (1925-1933)
    4 Hitlerin Dış Politikası (1933-1937)
    5 Almanya’nın ilk zaferleri
    6 Barbarossa
    7 Japonya`nın Savaşa Girişi
    8 Ara Sınav
    9 ABD`nin Savaşa Girişi
    10 ABD`nin Savaşa Girişi
    11 Dönüm Noktası 1942: Stalingrad
    12 İtalya`nın sonu
    13 Almanya`nın ve Japonya`nın Sonu
    14 Avrupa’nın bölünmesi
    15 Avrupa’nın bölünmesi
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Koordinatör Prof. Dr. İsmet Üzen
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar HartLiddell, Hitlerin Generalleri konuşuyor, C.1-2, Kastaş Yay. Artunç İbrahim, İkinci Dünya Savaşı, C.1-2, Kastaş Yay. HartLiddell, II. Dünya Savaşı Tarihi, C.1-2, YKB, Yay. Shirer W.L.,Nazi İmparatorluğu, C.1-3, İnkılâp Kitabevi.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Birinci Dünya Savaşı sonunda imzalanan sonunda imzalanan barış anlaşmalarının Avrupa?daki sorunu çözmediği, 20 yıl gibi kısa bir sürede daha büyük bir savaşa girildiğini, bu sürecin faşizm gibi bir pratiğin ortaya koyduğunu, bunun sonucunda İkinci Dünya Savaşının Sebeplerini, açılan cephelerdeki strateji ve taktikler, savaşın sonuçlarını kavratmak.
    Dersin İçeriği Savaşın Sebepleri, Hitlerin Yükselişi ve İktidara Gelişi (1925-1933), Hitlerin Dış Politikası (1933-1937), Almanya?nın ilk zaferleri, Barbarossa, Japonya?nın Savaşa Girişi, ABD?nin Savaşa Girişi, Dönüm Noktası 1942: Stalingrad, İtalya?nın sonu, Almanya?nın ve Japonya?nın Sonu, Avrupa?nın bölünmesi
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Tarih bölümü mezunları, sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir. 4
    2 Tarih bölümü mezunları, sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular. 3
    3 Tarih bölümü mezunları, sahalarında bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir. -
    4 Tarih bölümü mezunları, edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir. 4
    5 Tarih bölümü mezunları, öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir. -
    6 Tarih bölümü mezunları, sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır. 3
    7 Tarih bölümü mezunları, farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır. 3
    8 Tarih bölümü mezunları, yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) 2
    9 Tarih bölümü mezunları, sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır. -
    10 Tarih bölümü mezunları, sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır. 4
    11 Tarih bölümü mezunları, beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. 3
    12 Tarih bölümü mezunları, sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster