ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Modern Türkiye Tarihi II TAR422 BAHAR 2+0 Fak./ Üni. S 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Türkiye Cumhuriyetini doğuran şartları öğrenmek.
    2-Türkiye Cumhuriyetinin bir modernleşme projesinin devamı olduğunu anlamak
    3-Bilgileri analiz edebilme yeteneği kazanmak
    4-Geçmişi ve yaşadığı dönemi tahlil ederek gelecek hakkında değerlendirmelerde bulunmasını sağlamak.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)000
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4014040
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6018080
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   148
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,93 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Demokrat Parti dönemi
    2 1960 askeri müdahalesine doğru
    3 1960 askeri müdahalesi
    4 seçim, parlamento, koalisyonlar, askeri müdahale girişimleri
    5 Adalet Partisi iktidarı (1965-1969)
    6 1960larda sosyalizm, Türkçülük, islamcılık
    7 12 Mart 1971 askeri müdahalesi
    8 1971-1973 arası hükümetleri
    9 1971-1973 arası hükümetleri
    10 milliyetçi cephe hükümetleri ve anarşi
    11 12 Eylül 1980 askeri müdahalesi
    12 seçimler ve Anavatan Partisi iktidarı
    13 1990`lar sonrası Türkiye
    14 1990`lar sonrası Türkiye
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç.Dr. Yüksel ÖZGEN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Prof.Dr. İsmet ÜZEN
    Kaynaklar Erik Jan Zürcher, Modernleşen Türkiye`nin Tarihi, İletişim Yayınları,2015. Feroz Ahmad,Demokrasi Sürecinde Türkiye (1945-1980), Hil Yayınları,2015. Kemal Karpat, Türk Demokrasi Tarihi, Timaş Yayınları, 2015. Mustafa Albayrak,Türk Siyasi Tarihinde Demokrat Parti (1946-1960), Phoenix Yayınevi, 2004.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı -
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Tarih bölümü mezunları, sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir. 5
    2 Tarih bölümü mezunları, sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular. 3
    3 Tarih bölümü mezunları, sahalarında bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir. -
    4 Tarih bölümü mezunları, edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir. 4
    5 Tarih bölümü mezunları, öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir. 4
    6 Tarih bölümü mezunları, sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır. 3
    7 Tarih bölümü mezunları, farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır. -
    8 Tarih bölümü mezunları, yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) -
    9 Tarih bölümü mezunları, sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır. -
    10 Tarih bölümü mezunları, sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır. 4
    11 Tarih bölümü mezunları, beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. 3
    12 Tarih bölümü mezunları, sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster