ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Modern Türkiye Tarihi II TAR422 BAHAR 2+0 Fak./ Üni. S 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Türkiye Cumhuriyetini doğuran şartları öğrenmek.
    2-Türkiye Cumhuriyetinin bir modernleşme projesinin devamı olduğunu anlamak
    3-Bilgileri analiz edebilme yeteneği kazanmak
    4-Geçmişi ve yaşadığı dönemi tahlil ederek gelecek hakkında değerlendirmelerde bulunmasını sağlamak.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)000
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4014040
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6018080
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   148
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,93 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Demokrat Parti dönemi
    2 1960 askeri müdahalesine doğru
    3 1960 askeri müdahalesi
    4 seçim, parlamento, koalisyonlar, askeri müdahale girişimleri
    5 Adalet Partisi iktidarı (1965-1969)
    6 1960larda sosyalizm, Türkçülük, islamcılık
    7 12 Mart 1971 askeri müdahalesi
    8 1971-1973 arası hükümetleri
    9 1971-1973 arası hükümetleri
    10 milliyetçi cephe hükümetleri ve anarşi
    11 12 Eylül 1980 askeri müdahalesi
    12 seçimler ve Anavatan Partisi iktidarı
    13 1990`lar sonrası Türkiye
    14 1990`lar sonrası Türkiye
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç.Dr. Yüksel ÖZGEN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Prof.Dr. İsmet ÜZEN
    Kaynaklar Erik Jan Zürcher, Modernleşen Türkiye`nin Tarihi, İletişim Yayınları,2015. Feroz Ahmad,Demokrasi Sürecinde Türkiye (1945-1980), Hil Yayınları,2015. Kemal Karpat, Türk Demokrasi Tarihi, Timaş Yayınları, 2015. Mustafa Albayrak,Türk Siyasi Tarihinde Demokrat Parti (1946-1960), Phoenix Yayınevi, 2004.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı -
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir. 5
    2 Sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular. 3
    3 Bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir. -
    4 Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir. 4
    5 Öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir. 4
    6 Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır. 3
    7 Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır. -
    8 Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) -
    9 Sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır. -
    10 Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır. 4
    11 Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. 3
    12 Sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster