Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Tarih Sözcüğü, tanımı ve gelişimi
|
K1 BÖLÜM 1
|
2
|
Çağ kavramı ve ve tarihin bölümlenmesi
|
K1 BÖLÜM 2
|
3
|
Tarihöncesi Kültürlerin gelişimi
|
K1 BÖLÜM 3
|
4
|
Tarihöncesi çağlar ve Teknoloji
|
K1 BÖLÜM 4
|
5
|
Taylor, Child, Braidwood
|
K1 BÖLÜM 5
|
6
|
Tarihöncesini Sınıflandırma modelleri
|
K2 BÖLÜM 1
|
7
|
Antropoloji ve Antropolojik Model
|
K2 BÖLÜM 2
|
8
|
Antropoloji ve Antropolojik Model
|
K2 BÖLÜM 3
|
9
|
Materyailst Model
|
K2 BÖLÜM 4
|
10
|
Sosyo-Ekonomik Model
|
K2 BÖLÜM 5
|
11
|
Kültürel ve Teknolojik Model
|
K3 BÖLÜM 1
|
12
|
Felsefe ve Tarih Felsefesi
|
K3 BÖLÜM 2
|
13
|
Tarih Felsefesinin Temel Kaynakları
|
K3 BÖLÜM 3
|
14
|
Tarih Felsefesinin Temel Kaynakları
|
K3 BÖLÜM 4
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Ahmet GÖZLÜ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1 Özlem, Doğan. 1994. Tarih Felsefesi, İstanbul.
K2 Togan, Zeki Velidi. 1969. Tarihte Usul, İstanbul.
K3 Braidwood, Robert J. 2011.Tarih Öncesi İnsan, İstanbul: Arkeoloji ve Sanat Yayınlar.
K4 Childe, Gordon. 2009. Tarihte Neler Oldu, İstanbul: Kırmızı Yayınları.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Tarihsel kuramlar hakkında temel bilgiler vermek
|
Dersin İçeriği
|
Tarih Sözcüğü, tanımı ve gelişimi
Çağ kavramı ve ve tarihin bölümlenmesi
Tarihöncesi Kültürlerin gelişimi
Tarihöncesi çağlar ve Teknoloji
Tarihöncesini Sınıflandırma modelleri
Antropoloji ve Antropolojik Model
Tarih Felsefesinin Temel Kaynakları
Sosyo-Ekonomik Model
Kültürel ve Teknolojik Model
Felsefe ve Tarih Felsefesi
Materyailst Model
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir.
|
3
|
2
|
Sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular.
|
2
|
3
|
Bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir.
|
1
|
4
|
Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir.
|
3
|
5
|
Öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir.
|
4
|
6
|
Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
|
-
|
7
|
Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır.
|
1
|
8
|
Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde)
|
-
|
9
|
Sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır.
|
-
|
10
|
Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır.
|
-
|
11
|
Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
-
|
12
|
Sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
|
-
|