ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Tarihsel Kuramlar I TAR429 GÜZ 2+0 S 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Tarihsel kuramlar hakkında temel bilgiler edinir
    2-Farklı tarih modelleri hakkında arasındaki farklılıkları kavrar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)10220
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 022550
    Toplam İş Yükü(Saat)   148
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,93 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Tarih Sözcüğü, tanımı ve gelişimi
    2 Çağ kavramı ve ve tarihin bölümlenmesi
    3 Tarihöncesi Kültürlerin gelişimi
    4 Tarihöncesi çağlar ve Teknoloji
    5 Taylor, Child, Braidwood
    6 Tarihöncesini Sınıflandırma modelleri
    7 Antropoloji ve Antropolojik Model
    8 Ara Sınav
    9 Antropoloji ve Antropolojik Model
    10 Materyailst Model
    11 Sosyo-Ekonomik Model
    12 Kültürel ve Teknolojik Model
    13 Felsefe ve Tarih Felsefesi
    14 Tarih Felsefesinin Temel Kaynakları
    15 Tarih Felsefesinin Temel Kaynakları
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Koordinatör Dr. Öğr. Üyesi İbrahim Onay
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Doğan Özlem, Tarih Felsefesi, İstanbul 1994, Zeki Velidi Togan, Tarihte Usul, İstanbul 1969 Robert J. Braidwood, Tarih Öncesi İnsan, Arkeoloji ve Sanat Yayınları, İstanbul 2011. Gordon childe, Tarihte neler oldu, Kırmızı Yayınları, İstanbul 2009.
    Yardımcı Kitap Kubilay Aysevener-E.Müge Barutcan, Tarih Felsefesi, İstanbul 2003; İbn Haldun, Mukaddime, trc. Zakir Kadiri Ugan, Samuel P. Huntington; Medeniyetler Çatışması, der. Murat Yılmaz, Ankara, 2005; March Bloch, Tarihin Savunusu Ya Da Tarihçilik Mesleği, Ankara 1985; Edward Hallett Carr, Tarih Nedir?, İstanbul 2003; Rıchard J. Evans, Tarihin Savunusu, Ankara 1999; John Tosh, Tarihin Peşinde, İstanbul 1997; Leon E. Halkın, Tarih Tenkidinin Unsurları, trc. Bahaeddin Yediyıldız, Ankara 1989; R.G. Collingwood, Tarih Tasarımı, trc. Kurtuluş Dinçer, İstanbul 1990; Josef Horovitz, Tarihçiliğin Doğuşu, trc. Ramazan Altınay-Ramazan Özmen, Ankara 2002; Peter Burke, Fransız Tarih Devrimi: Annales Okulu, trc. Mehmet Küçük, Ankara 2002; Sabri Hizmetli, İslam Tarihçiliği Üzerine, Ankara 1991; Mübahat Kütükoğlu, Tarih Araştırmalarında Usûl, İstanbul 1991; Ramazan Şeşen, Müslümanlarda Tarih-Coðrafya Yazıcılığı, İstanbul 1998.
    Dersin Amacı Tarihsel kuramlar hakkında temel bilgiler vermek
    Dersin İçeriği Tarih Sözcüğü, tanımı ve gelişimi Çağ kavramı ve ve tarihin bölümlenmesi Tarihöncesi Kültürlerin gelişimi Tarihöncesi çağlar ve Teknoloji Tarihöncesini Sınıflandırma modelleri Antropoloji ve Antropolojik Model Tarih Felsefesinin Temel Kaynakları Sosyo-Ekonomik Model Kültürel ve Teknolojik Model Felsefe ve Tarih Felsefesi Materyailst Model
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Tarih bölümü mezunları, sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir. 4
    2 Tarih bölümü mezunları, sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular. 3
    3 Tarih bölümü mezunları, sahalarında bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir. -
    4 Tarih bölümü mezunları, edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir. 4
    5 Tarih bölümü mezunları, öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir. -
    6 Tarih bölümü mezunları, sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır. 3
    7 Tarih bölümü mezunları, farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır. -
    8 Tarih bölümü mezunları, yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) 4
    9 Tarih bölümü mezunları, sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır. 3
    10 Tarih bölümü mezunları, sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır. 4
    11 Tarih bölümü mezunları, beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. 3
    12 Tarih bölümü mezunları, sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster