ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Tarihsel Kuramlar I TAR429 GÜZ 2+0 S 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Tarihsel kuramlar hakkında temel bilgiler edinir
    2-Farklı tarih modelleri hakkında arasındaki farklılıkları kavrar.
    3-Tarihsel kuramlar arasındaki farkları ayırt eder
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)10220
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 025250
    Toplam İş Yükü(Saat)   148
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,93 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Tarih Sözcüğü, tanımı ve gelişimi K1 BÖLÜM 1
    2 Çağ kavramı ve ve tarihin bölümlenmesi K1 BÖLÜM 2
    3 Tarihöncesi Kültürlerin gelişimi K1 BÖLÜM 3
    4 Tarihöncesi çağlar ve Teknoloji K1 BÖLÜM 4
    5 Taylor, Child, Braidwood K1 BÖLÜM 5
    6 Tarihöncesini Sınıflandırma modelleri K2 BÖLÜM 1
    7 Antropoloji ve Antropolojik Model K2 BÖLÜM 2
    8 Antropoloji ve Antropolojik Model K2 BÖLÜM 3
    9 Materyailst Model K2 BÖLÜM 4
    10 Sosyo-Ekonomik Model K2 BÖLÜM 5
    11 Kültürel ve Teknolojik Model K3 BÖLÜM 1
    12 Felsefe ve Tarih Felsefesi K3 BÖLÜM 2
    13 Tarih Felsefesinin Temel Kaynakları K3 BÖLÜM 3
    14 Tarih Felsefesinin Temel Kaynakları K3 BÖLÜM 4
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Ahmet GÖZLÜ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1 Özlem, Doğan. 1994. Tarih Felsefesi, İstanbul. K2 Togan, Zeki Velidi. 1969. Tarihte Usul, İstanbul. K3 Braidwood, Robert J. 2011.Tarih Öncesi İnsan, İstanbul: Arkeoloji ve Sanat Yayınlar. K4 Childe, Gordon. 2009. Tarihte Neler Oldu, İstanbul: Kırmızı Yayınları.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Tarihsel kuramlar hakkında temel bilgiler vermek
    Dersin İçeriği Tarih Sözcüğü, tanımı ve gelişimi Çağ kavramı ve ve tarihin bölümlenmesi Tarihöncesi Kültürlerin gelişimi Tarihöncesi çağlar ve Teknoloji Tarihöncesini Sınıflandırma modelleri Antropoloji ve Antropolojik Model Tarih Felsefesinin Temel Kaynakları Sosyo-Ekonomik Model Kültürel ve Teknolojik Model Felsefe ve Tarih Felsefesi Materyailst Model
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir. 3
    2 Sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular. 2
    3 Bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir. 1
    4 Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir. 3
    5 Öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir. 4
    6 Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır. -
    7 Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır. 1
    8 Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) -
    9 Sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır. -
    10 Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır. -
    11 Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. -
    12 Sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster