| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
                    
                 
            
                
                    | 1 | Aydınlanma ve İlerleme İdeası: Kant ve Herder I | K1 BÖLÜM 1 | 
            
                
                    | 2 | Aydınlanma ve İlerleme İdeası: Kant ve Herder II | K1 BÖLÜM 1 | 
            
                
                    | 3 | 19. Yüzyıl Alman İdealizmi ve Tarih Metafiziği-I: Fichte ve Schelling I | K1 BÖLÜM 2 | 
            
                
                    | 4 | 19. Yüzyıl Alman İdealizmi ve Tarih Metafiziği-I: Fichte ve Schelling II | K1 BÖLÜM 2 | 
            
                
                    | 5 | 19. Yüzyıl Alman İdealizmi ve Tarih Metafiziği-II: Hegel I | K1 BÖLÜM 3 | 
            
                
                    | 6 | 19. Yüzyıl Alman İdealizmi ve Tarih Metafiziği-II: Hegel II | K1 BÖLÜM 3 | 
            
                
                    | 7 | Marx`ın Tarih Tasarımı ve Marksist Tarih Kuramı | K1 BÖLÜM 4 | 
            
                
                    | 8 | Marx`ın Tarih Tasarımı ve Marksist Tarih Kuramı | K1 BÖLÜM 4 | 
            
                
                    | 9 | Pozitivist Tarih Kuramı I | K1 BÖLÜM 5 | 
            
                
                    | 10 | Pozitivist Tarih Kuramı II | K1 BÖLÜM 5 | 
            
                
                    | 11 | Tarih Felsefesi Eleştirileri-I: İdealizm ve Materyalizm Karşıtı Tarih Felsefeleri | K1 BÖLÜM 6 | 
            
                
                    | 12 | Tarih Felsefesi Eleştirileri-I: İdealizm ve Materyalizm Karşıtı Tarih Felsefeleri | K1 BÖLÜM 6 | 
            
                
                    | 13 | Tarih Felsefesi Eleştirileri-II: Pozitivizm Karşıtı Tarih Felsefeleri | K1 BÖLÜM 7 | 
            
                
                    | 14 | Çağdaş Tarih Felsefesi ve Sorunları | K1 BÖLÜM 8 | 
            
                
            
            
        
                
            
                
                    | Ön Koşul | - | 
            
                
                    | Ders Dili | Türkçe | 
            
                
                    | Dersin Sorumlusu | DOÇ. DR. AHMET GÖZLÜ | 
            
                
                    | Dersi Verenler | - | 
            
                
                    | Ders Yardımcıları | - | 
            
                
                    | Kaynaklar | K1. Özlem, D. (2012). Tarih Felsefesi, İstanbul: Notos Kitap Yayınevi.
K2. Hegel W. F. (1995). Tarihte Akıl, Çev., Ö. Sezer, Kabalcı Yay. | 
            
                
                    | Yardımcı Kitap | YK1. Gökberk, M. (1997). Kant ile Herder?in Tarih Anlayışları, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
YK2. Collingwood, R. G. (1996). Tarih Tasarımı. (Çev. K. Dinçer), Ankara: Gündoğan Yayınları. | 
            
                
                    | Dersin Amacı | Tarihsel kuramlar hakkında temel bilgiler vermek, tarihin ve kuramların inşası süreçlerinde her iki kavramın da birbirine olan etkileşimlerine dair fikri vermek. | 
            
                
                    | Dersin İçeriği | Aydınlanma ve İlerleme İdeası: Kant ve Herder, 19. Yüzyıl Alman İdealizmi ve Tarih Metafiziği-I: Fichte ve Schelling, Marx`ın Tarih Tasarımı ve Marksist Tarih Kuramı, Tarih Felsefesi Eleştirileri-I: İdealizm ve Materyalizm Karşıtı Tarih Felsefeleri, Çağdaş Tarih Felsefesi ve Sorunları | 
            
                
            
 
            
        
        
                
                    
                        |  | Program Yeterlilik Çıktıları | Katkı Düzeyi | 
                    
            
                
                    | 1 | Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma  yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir. | 4 | 
            
                
                    | 2 | Sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular. | - | 
            
                
                    | 3 | Bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir. | 3 | 
            
                
                    | 4 | Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir. | - | 
            
                
                    | 5 | Öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir. | 5 | 
            
                
                    | 6 | Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır. | - | 
            
                
                    | 7 | Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır. | 4 | 
            
                
                    | 8 | Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) | - | 
            
                
                    | 9 | Sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır. | - | 
            
                
                    | 10 | Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır. | - | 
            
                
                    | 11 | Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. | 4 | 
            
                
                    | 12 | Sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. | - |