ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Tarihsel Kuramlar II TAR428 BAHAR 2+0 S 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Aydınlanma Dönemi`nin akıl anlayışını ve ilerleme inancını betimler
    2-Alman İdealizmi olarak bilinen düşünce sisteminin tarih tasarımını ve akıl anlayışını açıklar.
    3-Alman İdealizminin en önemli düşünürü olan Hegel`in tarih konusundaki düşüncelerini çözümler.
    4-Pozitivist Tarih Görüşünün temel özelliklerini tartışır
    5-Tarihselcilik-Tarihsicilik Tartışmasını tanımlar
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler20000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 025250
    Toplam İş Yükü(Saat)   156
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,2 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Aydınlanma ve İlerleme İdeası: Kant ve Herder I K1 BÖLÜM 1
    2 Aydınlanma ve İlerleme İdeası: Kant ve Herder II K1 BÖLÜM 1
    3 19. Yüzyıl Alman İdealizmi ve Tarih Metafiziği-I: Fichte ve Schelling I K1 BÖLÜM 2
    4 19. Yüzyıl Alman İdealizmi ve Tarih Metafiziği-I: Fichte ve Schelling II K1 BÖLÜM 2
    5 19. Yüzyıl Alman İdealizmi ve Tarih Metafiziği-II: Hegel I K1 BÖLÜM 3
    6 19. Yüzyıl Alman İdealizmi ve Tarih Metafiziği-II: Hegel II K1 BÖLÜM 3
    7 Marx`ın Tarih Tasarımı ve Marksist Tarih Kuramı K1 BÖLÜM 4
    8 Marx`ın Tarih Tasarımı ve Marksist Tarih Kuramı K1 BÖLÜM 4
    9 Pozitivist Tarih Kuramı I K1 BÖLÜM 5
    10 Pozitivist Tarih Kuramı II K1 BÖLÜM 5
    11 Tarih Felsefesi Eleştirileri-I: İdealizm ve Materyalizm Karşıtı Tarih Felsefeleri K1 BÖLÜM 6
    12 Tarih Felsefesi Eleştirileri-I: İdealizm ve Materyalizm Karşıtı Tarih Felsefeleri K1 BÖLÜM 6
    13 Tarih Felsefesi Eleştirileri-II: Pozitivizm Karşıtı Tarih Felsefeleri K1 BÖLÜM 7
    14 Çağdaş Tarih Felsefesi ve Sorunları K1 BÖLÜM 8
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu DOÇ. DR. AHMET GÖZLÜ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Özlem, D. (2012). Tarih Felsefesi, İstanbul: Notos Kitap Yayınevi. K2. Hegel W. F. (1995). Tarihte Akıl, Çev., Ö. Sezer, Kabalcı Yay.
    Yardımcı Kitap YK1. Gökberk, M. (1997). Kant ile Herder?in Tarih Anlayışları, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. YK2. Collingwood, R. G. (1996). Tarih Tasarımı. (Çev. K. Dinçer), Ankara: Gündoğan Yayınları.
    Dersin Amacı Tarihsel kuramlar hakkında temel bilgiler vermek, tarihin ve kuramların inşası süreçlerinde her iki kavramın da birbirine olan etkileşimlerine dair fikri vermek.
    Dersin İçeriği Aydınlanma ve İlerleme İdeası: Kant ve Herder, 19. Yüzyıl Alman İdealizmi ve Tarih Metafiziği-I: Fichte ve Schelling, Marx`ın Tarih Tasarımı ve Marksist Tarih Kuramı, Tarih Felsefesi Eleştirileri-I: İdealizm ve Materyalizm Karşıtı Tarih Felsefeleri, Çağdaş Tarih Felsefesi ve Sorunları
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir. 4
    2 Sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular. -
    3 Bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir. 3
    4 Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir. -
    5 Öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir. 5
    6 Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır. -
    7 Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır. 4
    8 Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) -
    9 Sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır. -
    10 Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır. -
    11 Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. 4
    12 Sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster