Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Aydınlanma ve İlerleme İdeası: Kant ve Herder I
|
K1 BÖLÜM 1
|
2
|
Aydınlanma ve İlerleme İdeası: Kant ve Herder II
|
K1 BÖLÜM 1
|
3
|
19. Yüzyıl Alman İdealizmi ve Tarih Metafiziği-I: Fichte ve Schelling I
|
K1 BÖLÜM 2
|
4
|
19. Yüzyıl Alman İdealizmi ve Tarih Metafiziği-I: Fichte ve Schelling II
|
K1 BÖLÜM 2
|
5
|
19. Yüzyıl Alman İdealizmi ve Tarih Metafiziği-II: Hegel I
|
K1 BÖLÜM 3
|
6
|
19. Yüzyıl Alman İdealizmi ve Tarih Metafiziği-II: Hegel II
|
K1 BÖLÜM 3
|
7
|
Marx`ın Tarih Tasarımı ve Marksist Tarih Kuramı
|
K1 BÖLÜM 4
|
8
|
Marx`ın Tarih Tasarımı ve Marksist Tarih Kuramı
|
K1 BÖLÜM 4
|
9
|
Pozitivist Tarih Kuramı I
|
K1 BÖLÜM 5
|
10
|
Pozitivist Tarih Kuramı II
|
K1 BÖLÜM 5
|
11
|
Tarih Felsefesi Eleştirileri-I: İdealizm ve Materyalizm Karşıtı Tarih Felsefeleri
|
K1 BÖLÜM 6
|
12
|
Tarih Felsefesi Eleştirileri-I: İdealizm ve Materyalizm Karşıtı Tarih Felsefeleri
|
K1 BÖLÜM 6
|
13
|
Tarih Felsefesi Eleştirileri-II: Pozitivizm Karşıtı Tarih Felsefeleri
|
K1 BÖLÜM 7
|
14
|
Çağdaş Tarih Felsefesi ve Sorunları
|
K1 BÖLÜM 8
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
DOÇ. DR. AHMET GÖZLÜ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Özlem, D. (2012). Tarih Felsefesi, İstanbul: Notos Kitap Yayınevi.
K2. Hegel W. F. (1995). Tarihte Akıl, Çev., Ö. Sezer, Kabalcı Yay.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Gökberk, M. (1997). Kant ile Herder?in Tarih Anlayışları, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
YK2. Collingwood, R. G. (1996). Tarih Tasarımı. (Çev. K. Dinçer), Ankara: Gündoğan Yayınları.
|
Dersin Amacı
|
Tarihsel kuramlar hakkında temel bilgiler vermek, tarihin ve kuramların inşası süreçlerinde her iki kavramın da birbirine olan etkileşimlerine dair fikri vermek.
|
Dersin İçeriği
|
Aydınlanma ve İlerleme İdeası: Kant ve Herder, 19. Yüzyıl Alman İdealizmi ve Tarih Metafiziği-I: Fichte ve Schelling, Marx`ın Tarih Tasarımı ve Marksist Tarih Kuramı, Tarih Felsefesi Eleştirileri-I: İdealizm ve Materyalizm Karşıtı Tarih Felsefeleri, Çağdaş Tarih Felsefesi ve Sorunları
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir.
|
4
|
2
|
Sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular.
|
-
|
3
|
Bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir.
|
3
|
4
|
Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir.
|
-
|
5
|
Öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir.
|
5
|
6
|
Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
|
-
|
7
|
Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır.
|
4
|
8
|
Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde)
|
-
|
9
|
Sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır.
|
-
|
10
|
Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır.
|
-
|
11
|
Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
4
|
12
|
Sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
|
-
|