ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Osmanlı Yenileşme Hareketleri TAR405 GÜZ 2+0 Fakülte S 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-19.yüzyılda belirginleşen yenilik arayışlarının tarihsel gelişimini öğrenir
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)10770
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   148
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,93 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Derse giriş ve İşleyiş Metodlarının Anlatımı
    2 III. Selim ve Nizam-ı Cedit
    3 II. Mahmut ve Islahatları
    4 Tanzimat Fermanı
    5 Tanzimat ve topluma yansımaları
    6 Islahat fermanı ve topluma yansımaları
    7 Islahat fermanı ve topluma yansımaları
    8 Bürokratik reform
    9 Nezaretler, Meclisler, Belediyeler
    10 Askeri reform: askeri okullar, askerlik sistemi, yenilik arayan ordu
    11 Eğitimde yenilik; okullar, yüksek öğretim
    12 Meşruti yönetim arayışları
    13 Yenilikler ve Avrupa
    14 Yenilikler ve Avrupa
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç.Dr. Ahmet Özcan
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Konuyla ilgili kitap ve makaleler
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Osmanlı Devletinde yenileşme hareketlerinin tarihsel süreç içerisindeki gelişiminin öğrenilmesi
    Dersin İçeriği Osmanlı Reformları, Tanzimat Reformları, Islahat Fermanı, Meşrutiyet Dönemi
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir. 4
    2 Sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular. -
    3 Bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir. -
    4 Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir. 4
    5 Öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir. -
    6 Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır. 3
    7 Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır. 2
    8 Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) 1
    9 Sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır. -
    10 Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır. 3
    11 Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. -
    12 Sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster