Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin tanıtımı ve sınırları
|
|
2
|
XIX. yüzyılda Avrupa
|
K1 1.Bölüm
|
3
|
XIX. yüzyılda Osmanlı İmparatorluğu
|
K1 2.Bölüm
|
4
|
ABD`deki Gelişmeler
Sömürgecilik
|
K1 3. Bölüm
K1 4. Bölüm
|
5
|
Birinci Dünya Savaşı
|
K1 5. Bölüm
|
6
|
Birinci Dünya Savaşı
|
K1 5. Bölüm
|
7
|
Birinci Dünya Savaşı`nın Sonu ve Barış Anlaşmaları
|
K1 5. Bölüm
|
8
|
Geçici Barış (1919-1929)
|
K1 6. Bölüm
|
9
|
Geçici Barış (1919-1929)
|
K1 6. Bölüm
|
10
|
Buhranlar ve barışın yıkılması (1929-1939)
|
K1 7. Bölüm
|
11
|
Buhranlar ve barışın yıkılması (1929-1939)
|
K1 7. Bölüm
|
12
|
Buhranlar ve barışın yıkılması (1929-1939)
|
K1 7. Bölüm
|
13
|
Türkiye`nin dış politikası (1919-1939)
|
K1 8. Bölüm
|
14
|
Türkiye`nin dış politikası (1919-1939)
|
K1 8. Bölüm
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Mehmet Şah Özcan
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Armaoğlu, Fahir. (1999), 20. Yüzyıl Siyasi Tarihi, (Cilt1-2:1914-1995),İstanbul: Alkım Yayınevi
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Sander, Oral. Siyasi Tarih-İlkçağlardan 1918`e, İmge Kitabevi.
YK2. Joll, James.(1990), Europe Since 1870, London: Penguin Books.
|
Dersin Amacı
|
Bu ders öğrencilere, 1. Dünya Savaşı`na yol açan gelişmeleri ve iki dünya savaşı arasında kalan dönemi öğretmeyi amaçlar.
|
Dersin İçeriği
|
20. yüzyılda Asya, Avrupa ve Ortadoğu`da ki politik, ekonomik, kültürel ve askeri gelişmeler
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir.
|
3
|
2
|
Sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular.
|
2
|
3
|
Bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir.
|
3
|
4
|
Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir.
|
4
|
5
|
Öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir.
|
4
|
6
|
Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
|
2
|
7
|
Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır.
|
4
|
8
|
Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde)
|
3
|
9
|
Sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır.
|
4
|
10
|
Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır.
|
3
|
11
|
Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
2
|
12
|
Sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
|
3
|