Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin tanıtımı ve sınırları
|
|
2
|
XIX. yüzyıl Avrupa?sına genel bir bakış
|
|
3
|
Birinci Dünya Savaşı(1914-1918)
|
|
4
|
Savaşın sonunda ortaya çıkan yeni yapı.
|
|
5
|
Barış Konferansı sonrası Avrupa, A.B.D., Milletler Cemiyeti.
|
|
6
|
Buhranlar ve barışın yıkılması (1929-1939)
|
|
7
|
Dönemin genel özellikleri
|
|
8
|
Faşizm:İtalya ve Almanya Örneği
|
|
9
|
Faşizm:İtalya ve Almanya Örneği
|
|
10
|
Japonya?daki gelişmeler
|
|
11
|
İspanya?daki gelişmeler
|
|
12
|
Çekoslovakya?nın parçalanması
|
|
13
|
İki Savaş arasında sanat ve kültür hareketleri
|
|
14
|
Türkiye?nin dış politikası (1919-1939)
|
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir.
|
4
|
2
|
Sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular.
|
-
|
3
|
Bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir.
|
-
|
4
|
Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir.
|
4
|
5
|
Öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir.
|
-
|
6
|
Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
|
3
|
7
|
Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır.
|
2
|
8
|
Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde)
|
1
|
9
|
Sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır.
|
-
|
10
|
Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır.
|
3
|
11
|
Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
-
|
12
|
Sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
|
-
|