Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin tanımı ve sınırları
|
|
2
|
İkinci Dünya Savaşına sebep olan gelişmeler
|
K1 9.Bölüm
|
3
|
Savaşın başlaması, cepheler ve Savaşın sonu
|
K1 9.Bölüm
|
4
|
Soğuk Savaş Dönemi 1945-1960
|
K1 10.Bölüm
|
5
|
Soğuk Savaş Dönemini şekillendiren faktörler
|
K1 10.Bölüm
|
6
|
Asya, Uzakdoğu ve Ortadoğu`daki gelişmeler
|
K1 10.Bölüm
|
7
|
Savaş sonrası Türkiye 1945-1960(Türkiye`nin NATO`ya katılması)
|
K1 10.Bölüm
|
8
|
Savaş sonrası Türkiye 1945-1960(Türkiye`nin NATO`ya katılması)
|
K1 10.Bölüm
|
9
|
Dünya Politikasında Ortadoğu 1960-1980
|
K1 14.Bölüm
|
10
|
Türk dış Politikası (1960-1980)
|
K1 15.Bölüm
|
11
|
Yeniden yapılanma 1980-1995
|
K1 16.Bölüm
|
12
|
Ortadoğu ve Asya`daki Gelişmeler
|
K1 16.Bölüm
|
13
|
Sovyetler Birliği`nin dağılması
|
K1 16.Bölüm
|
14
|
Türk dış politikası 1980-2000
|
K1 16.Bölüm
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Mehmet Şah ÖZCAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Armaoğlu, Fahir. (1999), 20. Yüzyıl Siyasi Tarihi, (Cilt1-2:1914-1995),Alkım Yayınevi: İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Joll, James.(1990), Europe Since 1870, Penguin Books: London.
|
Dersin Amacı
|
Bu ders öğrencilere 2. Dünya Savaşı`ndan 21.yüzyıla kadar meydana gelen siyasi gelişmeleri öğretmeyi amaçlar.
|
Dersin İçeriği
|
2. Dünya Savaşı ve savaş sonrasında 21. yüzyıla kadar meydana gelen gelişmeler
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir.
|
3
|
2
|
Sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular.
|
4
|
3
|
Bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir.
|
4
|
4
|
Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir.
|
3
|
5
|
Öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir.
|
2
|
6
|
Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
|
3
|
7
|
Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır.
|
4
|
8
|
Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde)
|
3
|
9
|
Sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır.
|
3
|
10
|
Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır.
|
5
|
11
|
Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
3
|
12
|
Sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
|
2
|