ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Kadınların Tarihi TAR416 BAHAR 2+0 S 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Kadın Tarihi çalışmaları hakkında bilgi sahibi olur.
    2-Tarih boyunca kadının toplum hayatındaki rolünü yorumlar
    3-Kadın Hakları kavramının gelişimini anlar.
    4-Tarihe damgasını vurmuş önemli kadınlar hakkında bilgi sahibi olur.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)10770
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   148
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,93 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Kadın Tarihinin Tanımı ve Kapsamı Kadınların Tarihini Yazmak K 1 SAYFA 10-90
    2 Tarihsel Aktör Olarak Kadınlar K 1 SAYFA 90-150
    3 İlkçağ Medeniyetlerinde Kadın K3 SAYFA 1-80
    4 Eski Türklerde Kadın K 3 SAYFA 80-120
    5 Kutsal Dinlerde Kadın K 2 SAYFA 1-100
    6 Ortaçağ Batı Dünyasında Kadın K 2 SAYFA 100-250
    7 Ortaçağ Türk-İslam Dünyasında Kadın K 4 SAYFA 1-150
    8 Ortaçağ Türk-İslam Dünyasında Kadın K 8 SAYFA 1-200
    9 Rönesans ve Reform Çağında Kadın K 5 SAYFA 1-220
    10 Osmanlı?da Kadın K 8 SAYFA 200-400
    11 Edebiyat ve Sanatta Kadın K 5 SAYFA 220-318
    12 Devrimler ve Aydınlanma Çağında Kadın K 7 SAYFA 1-314
    13 Feminizm ve Kadın Hakları K 6 SAYFA 1-114
    14 Modernite ve Kadın K 4 SAYFA 150-250
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Sayime Durmaz
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K 1) Gisela,Bock. (2004). Avrupa Tarihinde Kadınlar,(Çev. Zehra Aksu Yılmazer),Literatür Yayınları. K 2) Altan, Çetin. (2011). Ortaçağda Kadın, Lotus Yayınevi. Ankara. K 3)Çimen, Ali. (2009). Tarihi Değiştiren Kadınlar, Timaş Yayınları, İstanbul. K 4)Georges, Duby ve Michelle, Perrot. (Ed.), (2005). Kadınların Tarihi, 5 Cilt, İş Bankası Yayınları, İstanbul. K 5) Georges, Duby, (1991). Şövalye, Kadın ve Rahip: Feodal Fransa`da Evlilik, Ayrıntı Yayınları,İstanbul. K 6) Barbara, Hill. (2003). Bizans İmparatorluk Kadınları, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul. K 7) Serebryakova. Galina. (1998). Fransız Devriminde Kadınlar, Evrensel Basım Yayım.İstanbul. K 8)Üçok, Bahriye. (1965). İslam Devletlerinde Kadın Hükümdarlar, TTK Basımevi, Ankara.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Antikiteden günümüze kadar geçen tarihi süreçte kadınların toplumsal hayattaki konumlarını tartışarak,. tarihsel aktör olarak rollerini ortaya koymak.
    Dersin İçeriği Bu ders kadınlar tarihi hakkındadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir. 4
    2 Sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular. -
    3 Bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir. -
    4 Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir. 4
    5 Öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir. -
    6 Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır. 3
    7 Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır. 2
    8 Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) 1
    9 Sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır. -
    10 Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır. 3
    11 Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. -
    12 Sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster