ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Roma Tarihi TAR338 BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Roma İmparatorluğu`nun sosyal ve kültürel yapısına ilişkin çıkarımlarda bulunur.
    2-Roma uygarlığının sosyo-ekonomik ve kültürel önemini yorumlar.
    3-Roma tarihinin önemli olaylarını ve kişilerini kronolojik olarak sınıflandırır.
    4-Roma İmparatorluğu`nun dünya tarihindeki yeri ve etkisini değerlendirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   86
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,87 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 İtalya Yarımadası Tarihi ve Coğrafyasına Genel Bakış I K 5 Bölüm 1; K 9 Bölüm 1; K 12, Bölüm 1
    2 İtalya Yarımadası Tarihi ve Coğrafyasına Genel Bakış II K 5 Bölüm 1; K 9 Bölüm 1; K 12, Bölüm 1
    3 Prehistorik Dönemlerden Krallık Dönemine değin İtalya Yarımadası I K 1 Bölüm 2; K 9 Bölüm 1
    4 Prehistorik Dönemlerden Krallık Dönemine değin İtalya Yarımadası II K 1 Bölüm 2; K 9 Bölüm 1
    5 Prehistorik Dönemlerden Krallık Dönemine değin İtalya Yarımadası III K 1 Bölüm 2; K 9 Bölüm 1
    6 Krallık ve Cumhuriyet Dönemlerinde Roma I K 5 Bölüm 2-4; K 7 Bölüm 16; K8 sayfa 65-89; K 9 Bölüm 2-8; K 10 Bölüm 3; K 12, Bölüm 3
    7 Krallık ve Cumhuriyet Dönemlerinde Roma II K 5 Bölüm 2-4; K 7 Bölüm 16; K 8 sayfa 65-89; K 9 Bölüm 2-8; K 10 Bölüm 3; K11 sayfa 5-40; K 12, Bölüm 3
    8 Krallık ve Cumhuriyet Dönemlerinde Roma III K 5 Bölüm 2-4; K 7 Bölüm 16; K 8 sayfa 65-89; K 9 Bölüm 2-8; K 10 Bölüm 3; K11 sayfa 5-40
    9 Roma İmparatorluk Dönemi I K 5 Bölüm 5; K 7 Bölüm 17; K 8 sayfa 91-99; K 10 Bölüm 3; K 11 sayfa 41-262; K 12, Bölüm 6
    10 Roma İmparatorluk Dönemi II K 5 Bölüm 5; K 7 Bölüm 17; K 8 sayfa 91-99; K 10 Bölüm 3; K 11 sayfa 41-262; K 12, Bölüm 6
    11 Roma İmparatorluk Dönemi III K 5 Bölüm 5; K 7 Bölüm 17; K 8 sayfa 91-99; K 10 Bölüm 3; K 12, Bölüm 7-8
    12 Roma İmparatorluk Dönemi IV K 5 Bölüm 5; K 7 Bölüm 17; K 8 sayfa 91-99; K 10 Bölüm 3; K 12, Bölüm 7-8
    13 Krallık, Cumhuriyet ve İmparatorluk Dönemlerinde Roma Toplumu ve Kültürel Yapısı I K 2 Bölüm 1; K 3 Bölüm 1
    14 Krallık, Cumhuriyet ve İmparatorluk Dönemlerinde Roma Toplumu ve Kültürel Yapısı II K 2 Bölüm 2; K 3 Bölüm 1
    Ön Koşul YOK
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Erdinç BURULDAĞ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K 1. Thommen, L. (2012). An Environmental History of Ancient Greece and Rome. Çev. P. Hill. Cambridge University Press, Cambridge. K 2. Dupont, F. (1992). Daily Life in Ancient Rome. Blackwell, Oxford. K 3. Carcopino, J. (2003). Daily Life in Ancient Rome: The People and the City at the Height of the Empire. Yale University Press, New Haven. K 4. Wheeler, M. (2004). Roma Sanatı ve Mimarlığı. Çev. Z. Koçel-Erdem. Homer Kitabevi, İstanbul. K 5. Boatwright, M. T. Et. al. (2004). The Romans: From Village to Empire. Oxford University Press, Oxford. K 6. Tschen-Emmons, J. B. (2014). Artifacts from Ancient Rome. Greenwood, California. K 7. Kaya, M. A. (2015). İlk Çağ Tarihi ve Uygarlıklar. Pegem Akademi, Ankara. K 8. İplikçioğlu, B. (2007). Hellen ve Roma Tarihinin Anahatları. Arkeoloji ve Sanat Yayınları, İstanbul. K 9. Atlan, S. (2014). Roma Tarihinin Ana Hatları: I. Kısım, Cumhuriyet Devri. Türk Tarih Kurumu, Ankara. K 10. Tanilli, S. (2009). Yüzyılların Gerçeği ve Mirası, İlkçağ: Doğu, Yunan, Roma Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul. K 11. Gaius Suetonius Tranquillus, On İki Caesar`ın Yaşamı. Çev. F. Taletar, G. Özaktürk (2008). Türk Tarih Kurumu Yayınları, Ankara. K 12. Martin, T. R. (2022). Antik Roma: Romulus?tan Justinianus?a. Çev. S. Özgüler, Bilge Kültür Sanat, İstanbul.
    Yardımcı Kitap
    Dersin Amacı Bu ders, Tarih öncesi dönemden yıkılışına kadar Roma İmparatorluğu`nun siyasi ve kültürel tarihini aktarmayı ve Roma Tarihi hakkında temel bilgileri sunmayı amaçlar.
    Dersin İçeriği Kronolojik düzen içerisinde Antik Roma tarihinin birincil kaynakları ve antik Roma kültürünü yansıtan tüm unsurlar
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir. 3
    2 Sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular. 2
    3 Bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir. -
    4 Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir. 2
    5 Öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir. -
    6 Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır. -
    7 Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır. -
    8 Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) -
    9 Sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır. -
    10 Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır. 2
    11 Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. -
    12 Sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster