Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin Kaynakları
|
|
2
|
Tarih Öncesi Çağlarda İtalya: İtalyanlar, Yunanlar, Fenikeliler, Etrüskler, Latinler ve Roma?nın Kuruluşu
|
|
3
|
Krallık Dönemi
|
|
4
|
Cumhuriyet Dönemi (M.Ö: 509-31 )
|
|
5
|
Cumhuriyet Dönemi (M.Ö: 509-31 )
|
|
6
|
Principatus Augustus Dönemi,
İmparatorluk Yönetiminin Kurulması
|
|
7
|
Principatus Augustus Dönemi,
İmparatorluk Yönetiminin Kurulması
|
|
8
|
Roma`da Tarih Yazımı
|
|
9
|
Augustus`un Halefleri (M. S. 14-68),
İmparatorluğun Zirvesi (M.S. 69-180).
|
|
10
|
Augustus`un Halefleri (M. S. 14-68),
İmparatorluğun Zirvesi (M.S. 69-180).
Severus Hanedanı,
3. Yüzyıl Krizi, Emperyal Toplum
|
|
11
|
Severus Hanedanı,
3. Yüzyıl Krizi, Emperyal Toplum
|
|
12
|
Dominatus Dönemi
Diocletianus ve Normalleşme Dönemi (M.S. 284-305)
|
|
13
|
Hıristiyanlığın Doğuşu ve Yayılışı,
4. ve 5. Yüzyılda Roma İmparatorluğu
|
|
14
|
İmparatorluğun Batı`da Sona Erişi
|
|
Ön Koşul
|
YOK
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Ahmet GÖZLÜ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Oğuz Tekin, Eski Yunan ve Roma Tarihine Giriş, İletişim Yayınları, İstanbul 2008
|
Yardımcı Kitap
|
H. Demircioğlu, Roma Tarihi I. Cumhuriyet, Ankara 1987
B. İplikcioğlu, Eski Bati Tarihi I, Ankara 1997.
S. Diakov ve S. Kovalev. İlkçağ Tarihi 2: Roma, Çev. Özdemir İnce, Yordam Kitap, İstanbul 2008.
Doğu Batı Düşünce Dergisi, Romalılar 1, Sayı 49, Ankara 2009.
Doğu Batı Düşünce Dergisi, Romalılar 2, Sayı 50, Ankara 2009.
|
Dersin Amacı
|
Bu ders öğrencilere, Tarih öncesi dönemden yıkılışına kadar Roma İmparatorluğu`nun siyasi ve kültürel tarihini öğretmeyi ve Roma Tarihi hakkında öğrencileri temel bilgilerle donatmayı amaçlar.
|
Dersin İçeriği
|
Roma İmparatorluğu`nun sosyal ve kültürel yapısı, Antik dönem tarihi olayları ve Roma İmparatorluğu`nun dünya tarihindeki yeri incelenir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Tarih bölümü mezunları, sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir.
|
3
|
2
|
Tarih bölümü mezunları, sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular.
|
2
|
3
|
Tarih bölümü mezunları, sahalarında bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir.
|
-
|
4
|
Tarih bölümü mezunları, edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir.
|
3
|
5
|
Tarih bölümü mezunları, öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir.
|
-
|
6
|
Tarih bölümü mezunları, sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
|
-
|
7
|
Tarih bölümü mezunları, farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır.
|
1
|
8
|
Tarih bölümü mezunları, yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde)
|
-
|
9
|
Tarih bölümü mezunları, sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır.
|
-
|
10
|
Tarih bölümü mezunları, sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır.
|
2
|
11
|
Tarih bölümü mezunları, beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
3
|
12
|
Tarih bölümü mezunları, sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
|
-
|