ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Modern Ortadoğu Tarihi TAR430 GÜZ-BAHAR 2+0 S 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Ortadoğu`daki halkların anti-emperyalist mücadelesini ve yeni devletlerin kurulma sürecini inceler.
    2-Filistin-İsrail meselesini detaylıca analiz eder.
    3-Ortadoğu`da radikal İslam`ın ortaya çıkış sürecini inceler.
    4-Soğuk Savaş ve sonrasındaki dönemlerde meydana gelen siyasi, kültürel ve ekonomik gelişmeler analiz eder.
    5-İran`da ki İslami devrimi irdeler.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler1021428
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   148
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,93 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin tanıtımı ve Ortadoğu neresi sorunsalı. K1 SAYFA 1-10
    2 Osmanlı Ortadoğusunda reform hareketleri K1 SAYFA 149-166
    3 Osmanlı Devletinin dağılma süreci ve Arap milliyetçiliği K1 SAYFA 166-191
    4 Arap bağımsızlık mücadelesi ve iki dünya savaşı arasındaki dönemde Ortadoğu (Mısır, Irak, Ürdün) K1 SAYFA 217-241
    5 Arap Bağımsızlık mücadelesi ve iki dünya savaşı arasındaki dönemde Ortadoğu (Suriye, Lübnan ve Suudi Arabistan. K1 SAYFA 242-264
    6 Filistin ve İsrail: Siyasal Siyonizmin doğuşu ve İsrail Devletinin kurulması K1 SAYFA 265-300
    7 Filistin ve İsrail: Birinci Arap-İsrail Savaşı K1 SAYFA 265-300
    8 Ortadoğu`da artan radikalleşme K1 SAYFA 306-334
    9 2. Dünya Savaşı`nın sonundan 1970`lere kadar Ortadoğu K1 SAYFA 335-359
    10 2. Dünya Savaşı?nın sonundan 1970?lere kadar Ortadoğu K1 SAYFA 360-406
    11 1970`lerden 1990`lara Ortadoğu: Baasçılığın güçlenmesi ve Israil-Filistin Meselesi K1 SAYFA440-467
    12 1970`lerden 1990`lara Ortadoğu: İran Devrimi ve Körfez Savaşı K1 SAYFA 467-496
    13 11 Eylül Saldırıları ve bölgede doğurduğu sonuçlar K1 SAYFA 566-599
    14 Arap Baharı ve etkileri K1 SAYFA 566-599
    Ön Koşul yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Ali Çapar
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1) Cleveland L., (2008). Modern Ortadoğu Tarihi. İstanbul: Agora Kitaplığı.
    Yardımcı Kitap YK1) Lewis, Bernard. (2005).Ortadoğu:İki Bin Yıllık Ortadoğu Tarihi. Arkadaş Yayıncılık.
    Dersin Amacı Bu ders öğrencilere, Osmanlı İmparatorluğunun son döneminden günümüze kadar Orta Doğu coğrafyasında meydana gelen politik, ekonomik, sosyal ve düşünsel gelişmeleri öğretmeyi ve modern Ortadoğu tarihi hakkında temel bilgilerle donatmayı amaçlar.
    Dersin İçeriği Arap bağımsızlık mücadelesi, Ortadoğu`da bağımsız devletlerin kurulma süreci, İsrail`in kurulma süreci, Filistin-İsrail meselesi, radikal İslam`ın ortaya çıkışı, Soğuk Savaş döneminde Ortadoğu, İran Devrimi, Körfez Savaşı, 11 Eylül saldırıları ve bölgeye etkisi, Arap baharı
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir. 4
    2 Sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular. -
    3 Bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir. -
    4 Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir. 4
    5 Öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir. -
    6 Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır. 3
    7 Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır. 2
    8 Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) -
    9 Sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır. -
    10 Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır. 3
    11 Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. -
    12 Sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster