Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin tanıtımı ve Ortadoğu neresi sorunsalı.
|
|
2
|
Osmanlı Ortadoğusunda reform hareketleri
|
|
3
|
Osmanlı Devletinin dağılma süreci ve Arap milliyetçiliği
|
|
4
|
Arap bağımsızlık mücadelesi ve iki dünya savaşı arasındaki dönemde Ortadoğu (Mısır, Irak, Ürdün)
|
|
5
|
Arap Bağımsızlık mücadelesi ve iki dünya savaşı arasındaki dönemde Ortadoğu (Suriye, Lübnan ve Suudi Arabistan.
|
|
6
|
Filistin ve İsrail: Siyasal Siyonizmin doğuşu ve İsrail Devletinin kurulması
|
|
7
|
Filistin ve İsrail: Birinci Arap-İsrail Savaşı
|
|
8
|
Ortadoğu2da artan radikalleşme
|
|
9
|
2. Dünya Savaşı`nın sonundan 1970`lere kadar Ortadoğu
|
|
10
|
2. Dünya Savaşı?nın sonundan 1970?lere kadar Ortadoğu
|
|
11
|
1970`lerden 1990`lara Ortadoğu: Baasçılığın güçlenmesi ve Israil-Filistin Meselesi
|
|
12
|
1970`lerden 1990`lara Ortadoğu: İran Devrimi ve Körfez Savaşı
|
|
13
|
11 Eylül Saldırıları ve bölgede doğurduğu sonuçlar
|
|
14
|
Arap Baharı ve etkileri
|
|
Ön Koşul
|
yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. Ali Çapar
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
William L. Clevland, Modern Ortadoğu Tarihi. (Agora Kitaplığı, 2008)
|
Yardımcı Kitap
|
Bernard Lewis, Ortadoğu. (Arkadaş Yayıncılık, 2005)
|
Dersin Amacı
|
Bu ders öğrencilere, Osmanlı İmparatorluğunun son döneminden günümüze kadar Orta Doğu coğrafyasında meydana gelen politik, ekonomik, sosyal ve düşünsel gelişmeleri öğretmeyi ve modern Ortadoğu tarihi hakkında temel bilgilerle donatmayı amaçlar.
|
Dersin İçeriği
|
Arap bağımsızlık mücadelesi, Ortadoğu`da bağımsız devletlerin kurulma süreci, İsrail`in kurulma süreci, Filistin-İsrail meselesi, radikal İslam`ın ortaya çıkışı, Soğuk Savaş döneminde Ortadoğu, İran Devrimi, Körfez Savaşı, 11 Eylül saldırıları ve bölgeye etkisi, Arap baharı
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Tarih bölümü mezunları, sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir.
|
4
|
2
|
Tarih bölümü mezunları, sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular.
|
-
|
3
|
Tarih bölümü mezunları, sahalarında bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir.
|
-
|
4
|
Tarih bölümü mezunları, edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir.
|
4
|
5
|
Tarih bölümü mezunları, öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir.
|
-
|
6
|
Tarih bölümü mezunları, sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
|
3
|
7
|
Tarih bölümü mezunları, farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır.
|
2
|
8
|
Tarih bölümü mezunları, yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde)
|
-
|
9
|
Tarih bölümü mezunları, sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır.
|
-
|
10
|
Tarih bölümü mezunları, sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır.
|
3
|
11
|
Tarih bölümü mezunları, beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
-
|
12
|
Tarih bölümü mezunları, sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
|
-
|