Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin tanıtımı ve Ortadoğu neresi sorunsalı.
|
K1 SAYFA 1-10
|
2
|
Osmanlı Ortadoğusunda reform hareketleri
|
K1 SAYFA 149-166
|
3
|
Osmanlı Devletinin dağılma süreci ve Arap milliyetçiliği
|
K1 SAYFA 166-191
|
4
|
Arap bağımsızlık mücadelesi ve iki dünya savaşı arasındaki dönemde Ortadoğu (Mısır, Irak, Ürdün)
|
K1 SAYFA 217-241
|
5
|
Arap Bağımsızlık mücadelesi ve iki dünya savaşı arasındaki dönemde Ortadoğu (Suriye, Lübnan ve Suudi Arabistan.
|
K1 SAYFA 242-264
|
6
|
Filistin ve İsrail: Siyasal Siyonizmin doğuşu ve İsrail Devletinin kurulması
|
K1 SAYFA 265-300
|
7
|
Filistin ve İsrail: Birinci Arap-İsrail Savaşı
|
K1 SAYFA 265-300
|
8
|
Ortadoğu`da artan radikalleşme
|
K1 SAYFA 306-334
|
9
|
2. Dünya Savaşı`nın sonundan 1970`lere kadar Ortadoğu
|
K1 SAYFA 335-359
|
10
|
2. Dünya Savaşı?nın sonundan 1970?lere kadar Ortadoğu
|
K1 SAYFA 360-406
|
11
|
1970`lerden 1990`lara Ortadoğu: Baasçılığın güçlenmesi ve Israil-Filistin Meselesi
|
K1 SAYFA440-467
|
12
|
1970`lerden 1990`lara Ortadoğu: İran Devrimi ve Körfez Savaşı
|
K1 SAYFA 467-496
|
13
|
11 Eylül Saldırıları ve bölgede doğurduğu sonuçlar
|
K1 SAYFA 566-599
|
14
|
Arap Baharı ve etkileri
|
K1 SAYFA 566-599
|
Ön Koşul
|
yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Ali Çapar
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1) Cleveland L., (2008). Modern Ortadoğu Tarihi. İstanbul: Agora Kitaplığı.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1) Lewis, Bernard. (2005).Ortadoğu:İki Bin Yıllık Ortadoğu Tarihi. Arkadaş Yayıncılık.
|
Dersin Amacı
|
Bu ders öğrencilere, Osmanlı İmparatorluğunun son döneminden günümüze kadar Orta Doğu coğrafyasında meydana gelen politik, ekonomik, sosyal ve düşünsel gelişmeleri öğretmeyi ve modern Ortadoğu tarihi hakkında temel bilgilerle donatmayı amaçlar.
|
Dersin İçeriği
|
Arap bağımsızlık mücadelesi, Ortadoğu`da bağımsız devletlerin kurulma süreci, İsrail`in kurulma süreci, Filistin-İsrail meselesi, radikal İslam`ın ortaya çıkışı, Soğuk Savaş döneminde Ortadoğu, İran Devrimi, Körfez Savaşı, 11 Eylül saldırıları ve bölgeye etkisi, Arap baharı
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir.
|
4
|
2
|
Sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular.
|
-
|
3
|
Bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir.
|
-
|
4
|
Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir.
|
4
|
5
|
Öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir.
|
-
|
6
|
Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
|
3
|
7
|
Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır.
|
2
|
8
|
Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde)
|
-
|
9
|
Sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır.
|
-
|
10
|
Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır.
|
3
|
11
|
Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
-
|
12
|
Sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
|
-
|