Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Ahmet Gözlü
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Atalay, İ.(2004). Türkiye Coğrafyası ve Jeopolitiği, İzmir: Meta Basım.
K2. Ulaş, B.(2011). Jeopolitik, İstanbul: Başlık Yayın Grubu.
K3. Defay, A.(2006). Jeopolitik. (Çev:İsmail Yerguz), Ankara: Dost Kitapevi.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Budak, Ö. (2006). Türkiye`nin Dünya Ülkeleri Açısından Jeopolitik Önemi ve Avrasya`daki Yeri, Ankara: Bilge Yayınları.
YK2. Gündoğdu, A. (2009). Türk Jeopolitiği, İstanbul: IQ Kültür Sanat Yayıncılık.
YK3. Wallerstein, I. (1998). Jeopolitik ve Jeokültür, İstanbul: İz Yayıncılık.
YK4. Overholt, W.H. (2011).Asya, Amerika ve Jeopolitiğin Dönüşümü, İstanbul: Efil Yayınevi.
YK5. Palabıyık, S. (2009). Batıda Jeopolitik Düşünce, Ankara: Orion Kitabevi.
YK6. Çomak, H. (2011). Dünya Jeopolitiğinde Türkiye, İstanbul: Hiperlink Yayınları.
|
Dersin Amacı
|
Tarih ve coğrafyadan hareketle, Jeopolitik, Jeopolitik Teoriler konusunda öğrencilere temel bilgi vermektir.
|
Dersin İçeriği
|
Jeopolitik teoriler, kullanım alanları, Türkiye`nin Jeopolitik önemi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir.
|
3
|
2
|
Sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular.
|
4
|
3
|
Bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir.
|
3
|
4
|
Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir.
|
4
|
5
|
Öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir.
|
5
|
6
|
Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
|
-
|
7
|
Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır.
|
-
|
8
|
Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde)
|
-
|
9
|
Sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır.
|
-
|
10
|
Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır.
|
-
|
11
|
Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
-
|
12
|
Sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
|
-
|