Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin tanıtımı
|
K1 Bölüm 1
|
2
|
Dünyada matbaacılık faaliyetlerinin gelişimi
|
K1 Bölüm 2
|
3
|
Osmanlı Devleti`nde matbaa
|
K1 Bölüm 3
|
4
|
İbrahim Müteferrika ve çalışmaları
|
K1 Bölüm 4
|
5
|
İlk Türkçe gazeteler
|
K1 Bölüm 5
|
6
|
İlk özel gazeteler
|
K2 Bölüm 1
|
7
|
İlk özel gazeteler
|
K2 Bölüm 2
|
8
|
Jön Türk Basını ve önemli gazetecileri
|
K2 Bölüm 3
|
9
|
Jön Türk Basını ve önemli gazetecileri
|
K2 Bölüm 4
|
10
|
Basına Konan İlk Yasaklar
|
K2 Bölüm 5
|
11
|
II. Abdülhamid döneminde Osmanlı Basını
|
K3 Bölüm 1
|
12
|
Basının Kontrolü
|
K3 Bölüm 2
|
13
|
II. Abdülhamid Döneminde Jön Türk Basını ve Önemli gazeteciler
|
K3 Bölüm 3
|
14
|
II. Abdülhamid Döneminde Jön Türk Basını ve Önemli gazeteciler
|
K3 Bölüm 4
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Erol KARCI
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Topuz, H. (2003). II. Mahmut`tan Holdinglere Türk Basın Tarihi. Remzi Kitabevi, İstanbul.
K2. Koloğlu, O. (1994). Osmanlı`dan Günümüze Türkiye`de Basın. İletişim Yayınları, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. İnuğur, M.N. (1993). Basın ve Yayın Tarihi. Der Yayınları, İstanbul.
|
Dersin Amacı
|
Bu ders öğrencilere, dünyada ve Osmanlı Devleti`nde matbaacılık faaliyetlerinin ortaya çıkışı ve gelişimi ile 1828-1907 yılları arasında Osmanlı Devleti`ndeki basın ve yayın hayatını aktarmayı amaçlar.
|
Dersin İçeriği
|
Dünyada ve Osmanlı Devleti`nde matbaacılık faaliyetlerinin ortaya çıkışı, gelişimi ile 1828-1907 yılları arasında Osmanlı Devlet`indeki basın ve yayın hayatı.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir.
|
1
|
2
|
Sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular.
|
2
|
3
|
Bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir.
|
3
|
4
|
Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir.
|
-
|
5
|
Öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir.
|
3
|
6
|
Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
|
4
|
7
|
Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır.
|
-
|
8
|
Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde)
|
2
|
9
|
Sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır.
|
-
|
10
|
Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır.
|
-
|
11
|
Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
-
|
12
|
Sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
|
-
|