Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin tanıtımı
|
K. 1 Bölüm 1
|
2
|
II. Meşrutiyet dönemi basınına genel bir bakış
|
K. 1 Bölüm 1
|
3
|
II. Meşrutiyet döneminin önemli gazeteleri ve gazetecileri I
|
K. 1 Bölüm 1
|
4
|
II. Meşrutiyet döneminin önemli gazeteleri ve gazetecileri II
|
K. 1 Bölüm 1
|
5
|
II. Meşrutiyet döneminin önemli gazeteleri ve gazetecileri III
|
K. 1 Bölüm 2
|
6
|
Fikir akımları ve basın
|
K. 1 Bölüm 2
|
7
|
II. Meşrutiyet dönemi ve Osmanlı mizah basını
|
K. 1 Bölüm 2
|
8
|
Mütareke döneminin önemli gazeteleri ve gazetecileri I
|
K. 2 Bölüm 1
|
9
|
Mütareke döneminin önemli gazeteleri ve gazetecileri II
|
K. 2 Bölüm 1
|
10
|
Mütareke döneminin önemli gazeteleri ve gazetecileri III
|
K. 2 Bölüm 1
|
11
|
Milli Mücadele döneminde önemli gazeteler ve gazeteciler I
|
K. 2 Bölüm 2
|
12
|
Milli Mücadele döneminde önemli gazeteler ve gazeteciler II
|
K. 2 Bölüm 2
|
13
|
Cumhuriyet?in ilk yıllarında önemli gazeteler ve gazeteciler I
|
K. 2 Bölüm 2
|
14
|
Cumhuriyet?in ilk yıllarında önemli gazeteler ve gazeteciler II
|
K. 2 Bölüm 2
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Erol KARCI
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Topuz, Hıfzı. (2003) II. Mahmut`tan Holdinglere Türk Basın Tarihi, Remzi Kitabevi,
İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Koloğlu, Orhan. (1994) Osmanlı`dan Günümüze Türkiye`de Basın, İletişim Yayınları,
İstanbul.
YK2. İnuğur, M. Nuri. (1993) Basın ve Yayın Tarihi, Der Yayınları, İstanbul.
YK3. Tokmakçıoğlu, Erdoğan. (2011) Türk Basın Tarihi, İsim Yayınları, İstanbul.
|
Dersin Amacı
|
Bu ders öğrencilere, II. Meşrutiyet döneminden Cumhuriyetin ilk yıllarına kadar olan Türk
basın ve yayın hayatını aktarmayı amaçlar.
|
Dersin İçeriği
|
Dersin içeriği; bütün dünyada yaygın bir şekilde kullanılmaya başlayan basının gücünün Osmanlı Devletinde ne denli etkili olduğunu ve hangi biçimlerde kullanıldığını aktarmaktır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir.
|
2
|
2
|
Sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular.
|
-
|
3
|
Bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir.
|
2
|
4
|
Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir.
|
-
|
5
|
Öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir.
|
3
|
6
|
Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
|
-
|
7
|
Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır.
|
-
|
8
|
Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde)
|
2
|
9
|
Sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır.
|
-
|
10
|
Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır.
|
-
|
11
|
Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
2
|
12
|
Sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
|
-
|