ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Sinema ve Tarih TAR432 GÜZ-BAHAR 3+0 S 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-20. Yüzyılda Ortadoğu?da meydana gelen sosyal, ekonomik ve politik gelişmeleri inceler.
    2-Tarih ve film arasındaki ilişkiyi analiz eder.
    3-Tarihi filmlerdeki gerçeklik ve tasvir arasındaki ilişkiyi inceler.
    4-Tarihsel olayları anlamamızda diğer disiplinlerin katkılarını analiz eder.
    5-Genellikle tarih kitaplarında yer almayan politik gelişmelerin sıradan halk üzerine etkisinin, sinema vasıtası ile izleyicilere nasıl aktarıldığını inceler.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14570
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   162
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,4 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin tanıtımı ve sinema ve tarih arasındaki ilişki.
    2 Film: Osama. Taliban rejimi altında Afganistan
    3 Film: Persepolis. İran Devrimi ve sonrasındaki siyasi ve kültürel gelişmeler
    4 Film: Tinar. İran?da devrim sonrasındaki sosyal ve ekonomik hayat
    5 Film: Vaat Edilen Cennet. Filistin-İsrail Çatışması
    6 Film: Omar. Filistin ve İsrail çatışmasının tarihi ve günümüze kadar olan etkileri
    7 Film: Cennetin çocukları. Ortadoğu?da çocuklar ve çocukların sosyal hayatları
    8 Film: Cennetin çocukları. Ortadoğu?da çocuklar ve çocukların sosyal hayatları
    9 Film: Kaplumbağalarda uçar. Saddam döneminde Irak?taki sosyal, ekonomik ve politik gelişmeler
    10 Film: Beşirle Vals. Lübnan ve iç savaş
    11 Film: Meydan. Mısır?da ki gelişmeler üzerinden Arap Baharının değerlendirilmesi
    12 Film: Suriyeli Gelin. Ortadoğu?daki azınlıkların sosyal, dini ve ekonomik hayatlarının değerlendirilmesi
    13 Filmler üzerinden tarihsel olayların değerlendirilmesi
    14 Filmler ve Tarih arasındaki ilişkinin genel değerlendirmesi
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Gör. Ali Çapar
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Marc Ferro, Sinema ve Tarih. Çev. Handan Demir. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
    Yardımcı Kitap Bernard Lewis, Ortadoğu. (Arkadaş Yayıncılık, 2005) William L. Clevland, Modern Ortadoğu Tarihi. (Agora Kitaplığı, 2008)
    Dersin Amacı Bu ders öğrencilere, filmler üzerinden 20. Yüzyılda Ortadoğu?da meydana gelen sosyal, politik, ekonomik ve kültürel gelişmeleri öğretmeyi ve modern Ortadoğu tarihi hakkında temel bilgilerle donatmayı amaçlar.
    Dersin İçeriği Sinema ve film ilişkisi, Sinema üzerinden Ortadoğu coğrafyasında meydana gelen politik, ekonomik ve sosyal gelişmeler, filmlerin tarihsel olayları anlamamıza katkıları, filmler ve tarih arasındaki ilişkinin genel değerlendirmesi
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Tarih bölümü mezunları, sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir. 4
    2 Tarih bölümü mezunları, sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular. -
    3 Tarih bölümü mezunları, sahalarında bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir. -
    4 Tarih bölümü mezunları, edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir. 4
    5 Tarih bölümü mezunları, öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir. -
    6 Tarih bölümü mezunları, sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır. 3
    7 Tarih bölümü mezunları, farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır. 2
    8 Tarih bölümü mezunları, yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) -
    9 Tarih bölümü mezunları, sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır. -
    10 Tarih bölümü mezunları, sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır. 3
    11 Tarih bölümü mezunları, beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. -
    12 Tarih bölümü mezunları, sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster