Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin hedef, içerik, öğretim şekli, değerlendirme
yöntemlerinin tanıtılması.
|
K1 - Bölüm 1
|
2
|
Milli Mücadele, TBMM?nin Açılması, Cumhuriyetin ilanı.
|
K1 - Bölüm 2
|
3
|
Partileşme Hareketleri.
|
K2 - Bölüm 1
|
4
|
Tek Parti Dönemi.
|
K3 - Bölüm 1
|
5
|
Çok partili hayata geçişin iç ve dış sebepleri.
|
K4 - Bölüm 1
|
6
|
MKP ve DP?nin kuruluşu.
|
K4 - Bölüm 2
|
7
|
1946 Seçimleri.
|
K4 - Bölüm 2
|
8
|
1950 Milletvekili Genel Seçimi ve DP iktidarı.
|
K4 - Bölüm 3
|
9
|
27 Mayıs 1960 Darbesi ve Yassıada Mahkemesi .
|
K5 - Bölüm 1
|
10
|
1960-1971 yılları arası siyasi gelişmeler.
|
K5 - Bölüm 2
|
11
|
12 Mart 1971 Muhtırası ve öğrenci olayları .
|
K5 - Bölüm 2
|
12
|
1971-1980 yılları arası siyasi gelişmeler.
|
K5 - Bölüm 3
|
13
|
12 Eylül 1980 Darbesi I
|
K6 - Bölüm 1
|
14
|
12 Eylül 1980 Darbesi II
|
K6 - Bölüm 1
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doçent Doktor Recep BÜYÜKTOLU
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1: Armaoğlu, F., 20. Yüzyıl Siyasi Tarihi 1914-1915, Alkım Yayınevi, İstanbul.
K2: Atatürk, M. K. (1969). Nutuk, Türk Devrim Tarihi Enstitüsü Yayınları, İstanbul.
K3: Berkes, N. (1978). Türkiyede Çağdaşlaşma, İstanbul.
K4: Burçak, R. S. (1979). Türkiyede Demokrasiye Geçiş 1945-1950, Olgaç Yayınevi, Ankara.
K5: Karpat, K. (1967). Türk Demokrasi Tarihi, İstanbul.
K6: Tunaya, T. Z.. (1952). Türkiyede Siyasal Partiler, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Demokrasi bilinci oluşturmak ve ulusal iradeye saygıyı yaygınlaştırmak.
|
Dersin İçeriği
|
Türkiye Cumhuriyetinin kuruluş süreci ve sonrasında demokrasi kültürünün yaşadığı evreler ve seçimler konuları hakkındadır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir.
|
2
|
2
|
Sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular.
|
1
|
3
|
Bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir.
|
-
|
4
|
Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir.
|
2
|
5
|
Öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir.
|
3
|
6
|
Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
|
-
|
7
|
Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır.
|
1
|
8
|
Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde)
|
2
|
9
|
Sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır.
|
-
|
10
|
Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır.
|
2
|
11
|
Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
1
|
12
|
Sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
|
2
|