|
Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
|
1
|
Derse Giriş ve İşleyiş Metodlarının Anlatımı
|
|
|
2
|
Çarlık Rusyası?nın Doğuşu ve Gelişim Seyri
|
|
|
3
|
Rus Çarlığının Kazan Hanlığı, Sibir Hanlığı, Hokand ve Buhara ile Hive Hanlıklarını İşgali
|
|
|
4
|
Kazak-Kırgız Hanlığı ile Kafkasları İşgal Politikaları
|
|
|
5
|
Kıpçak-Oğuz Mücadelesinin Askeri Yönleri ve Rus İlerleyişi
|
|
|
6
|
Kazakistan-Kırgızistan Sahasında Gubernatorlukların Tesisi ve Mujik İskânları
|
|
|
7
|
Orta Asya?da Ayaklanma Hareketleri I
|
|
|
8
|
Orta Asya?da Ayaklanma Hareketleri II
|
|
|
9
|
Rus Çarlığının Türkistan Hâkimiyetini Pekiştirmesi, Yerel Müttefikler
|
|
|
10
|
Kıtlık Yılları, İsyanlar ve Askeri Kargaşa Dönemi
|
|
|
11
|
Türkmen Ayaklanmaları ve Kafkasya İsyanları
|
|
|
12
|
Avrupa?da sanayi İnkılabı ve Rusya Üzerindeki Yansımaları
|
|
|
13
|
Çarlık Rusya?nın Yıkılışına Sebep Olan Fikir Akımları ve Sovyetlerin Tesisi Girişimleri I
|
|
|
14
|
Çarlık Rusya?nın Yıkılışına Sebep Olan Fikir Akımları ve Sovyetlerin Tesisi Girişimleri II
|
|
|
Ön Koşul
|
Yok
|
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç.Dr. Mustafa Kalkan
|
|
Dersi Verenler
|
-
|
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
|
Kaynaklar
|
SADIKOV H., R. ŞAMSUTDİNOV, (2000), Türkistan Çar Rassiyasi Müstamlakaçiligi Davrida, C. I, Toşkent.
KIRIMER C. S., (1997), Rus Yayılmacılığının Tarihî Kökenleri, Ankara.
CHALLEYE F., (1994), Mülkiyetin Tarihi, Terc. A. Kızgıntuğ, İstanbul
RYWKIN M., (1975), Asya?daki Rusya, Terc. B. Tunç, İstanbul.
BRZEZİNSKİ Z., (1992), Büyük Çöküş, Çev. G. Keskil, G. Pakkan, Ankara.
DUGİN A., (2004), Rus Jeopolitiği, Çev. V. İmanov, İstanbul.
|
|
Yardımcı Kitap
|
KURAT A. N., (1987), Rusya Tarihi (Başlangıçtan 1917?ye Kadar), Ankara.
RESULZADE M. E., (1993), Kafkasya Türkleri, Haz. Y. Akpınar, İ. M. Yıldırım, S. Çağın, İstanbul
|
|
Dersin Amacı
|
Çarlık Rusya?sının askeri ilerleme seyri içinde Orta asya sahasındaki yer altı ve yer üstü kaynaklarını ele geçirmesi, yayılımının nasıl gerçekleştiği ve bölge hâkimiyeti için Türk halklarının isyan hareketlerinin askeri direniş süreçlerine dönüşümü öğretilmeye çalışılacaktır.
|
|
Dersin İçeriği
|
Çarlık Rusyası, Türkistan, Sovyetler Birliği, Nüfus İskân Politikaları, Zenginlik Kaynakları
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|
1
|
Tarih bölümü mezunları, sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir.
|
4
|
|
2
|
Tarih bölümü mezunları, sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular.
|
-
|
|
3
|
Tarih bölümü mezunları, sahalarında bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir.
|
-
|
|
4
|
Tarih bölümü mezunları, edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir.
|
4
|
|
5
|
Tarih bölümü mezunları, öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir.
|
-
|
|
6
|
Tarih bölümü mezunları, sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
|
3
|
|
7
|
Tarih bölümü mezunları, farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır.
|
2
|
|
8
|
Tarih bölümü mezunları, yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde)
|
1
|
|
9
|
Tarih bölümü mezunları, sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır.
|
-
|
|
10
|
Tarih bölümü mezunları, sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır.
|
3
|
|
11
|
Tarih bölümü mezunları, beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
-
|
|
12
|
Tarih bölümü mezunları, sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
|
-
|