Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
İslamiyet öncesi Arapların sosyal, ekonomik ve siyasal yapısı
|
K1 Bölüm 2.1
|
2
|
Peygamberden önceki dönemde Arapların, Tanrı ve din anlayışları
|
K1 Bölüm 2.2
|
3
|
Peygamberin İslam Öncesi Hayatı
|
K1 Bölüm 2.3
|
4
|
İlk Vahiy ve İlk Müslümanlar
|
K1 Bölüm 2.4
|
5
|
Açıktan Tebliğ Çalışmaları
|
K1 Bölüm 2.4
|
6
|
Mekke Müşriklerinin Tepkileri
|
K1 Bölüm 2.4
|
7
|
Habeşistana Hicretler
|
K1 Bölüm 2.4
|
8
|
Ara Sınav
|
K1 Bölüm 2
|
9
|
Habeşistana Hicretler
|
K1 Bölüm 2.4
|
10
|
Bedir, Uhud ve Hendek Savaşları
|
K1 Bölüm 2.5, 2.6
|
11
|
Mekke`nin Fethi ve Peygamberin Vefatı
|
K1 Bölüm 2.6, 2.9
|
12
|
Halife Ebubekir Dönemi
|
K1 Bölüm 3.1, 3.2
|
13
|
Halife Ömer Dönemi
|
K1 Bölüm 3.2
|
14
|
Halife Osman ve Halife Ali Dönemi
|
K1 Bölüm 3.4,3.5
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç.Dr. Sayime Durmaz
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Baş, E. Edt. (2013), İslam Tarihi El Kitabı, Ankara: Grafiker Yayınları.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Apak, .A. (2010). Anahatlarıyla İslam Tarihi I-II, İstanbul
YK2. Hizmetli, S. (1999). İslam Tarihi, Ankara
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı Hz. Muhammed`in önderliğinde islam düşüncesi ve pratiğinin sosyal, siyasi ve ekonomik kurumlarını dönüştürmesi ile onun takipçilerinin tüm dünyayı etkileyen faaliyetlerinin kavranmasını sağlamaktır.
|
Dersin İçeriği
|
İslamiyet öncesi Arapların sosyal,ekonomik ve siyasal yapısı, Peygamberden önceki dönemde Arapların, Tanrı ve Din anlayışları, Peygamberin İslam öncesi hayatı, ilk vahiy ve ilk Müslümanları açıktan tebliğ çalışmaları, Mekke Müşriklerinin tepkileri, Habeşistan`a hicret, Bedir, Uhud, Hendek Savaşları, Mekke`nin fethi ve Peygamberin vefatı
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir.
|
3
|
2
|
Sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular.
|
3
|
3
|
Bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir.
|
3
|
4
|
Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir.
|
5
|
5
|
Öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir.
|
5
|
6
|
Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
|
3
|
7
|
Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır.
|
4
|
8
|
Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde)
|
4
|
9
|
Sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır.
|
3
|
10
|
Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır.
|
2
|
11
|
Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
5
|
12
|
Sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
|
2
|