Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Emevi ve Abbasi Dönemlerine Ait Kaynakların Tanıtımı
|
K1 Bölüm1ve YK1 Bölüm1
|
2
|
Emevilerin Kuruluşu ve Muaviye Devri
|
K1 Bölüm2
|
3
|
Yazid Zamanı, Abdulmalik B.Mervan
|
K1 Bölüm3
|
4
|
Al-Walid I ve Süleyman b. ABD Al-malik
|
K1 Bölüm4
|
5
|
Emevilerin Darbesi ve Çöküşü
|
K1 Bölüm5
|
6
|
Endülüs Emevileri
|
YK1 Bölüm4
|
7
|
Umyyadlarda Devlet, Sosyal ve Kültürel Gelişmeler, Düşünce Hareketleri
|
YK1 Bölüm5
|
8
|
Endülüs Emevilerinin Avrupa Kültürlerine Katkıları
|
K1 Bölüm6
|
9
|
Abbasi Devletinin kuruluşu,
|
YK1 Bölüm6
|
10
|
Saffah ve Al-Mansur Dönemleri
|
YK1 Bölüm2
|
11
|
Harun Al-Rashid Dönemleri, Al-Ma? Mun ve Al-Mu? Tasim
|
K1 Bölüm7
|
12
|
Sonraki Dönem Önemli Abbasi Halifeleri ve Abbasi`lerin Çöküşü
|
YK1 Bölüm6
|
13
|
Abbasids`de Devlet Yönetimi
|
YK1 Bölüm7
|
14
|
Dinsel ve Kültürel Düşünce Hareketleri
|
K1 Bölüm8
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Sayime Durmaz
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1.Hamdi Savaş, History of Islam, v. II, Umayyads and Abbasids Period, Erciyes Ü. Publications, Kayseri 1993
K2.Nuri ÜNLÜ, History of Islam with Outlines, Marmara University Faculty of Theology Publications, Istanbul 1984,
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bu ders, Peygamber döneminin sosyal, siyasi, askeri ve idari yapılarını öğretmeyi amaçlamaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Hz.Muhammed`in vefatından kısa bir süre sonra, arkadaşlarının siyasi ihtirasları İslam`da iktidar gücü düşüncesinde bir değişikliğe neden oldu. Bu da sosyal yapıyı zayıflatan iç mücadele ve kavgayla sonuçlandı. Ancak Endülüs örneği bilimde, yönetimde ve toplumda başarının sembolü haline geldi. İki örnek arasındaki benzerlikler ve farklılıklar açıklanmalıdır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir.
|
5
|
2
|
Sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular.
|
5
|
3
|
Bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir.
|
4
|
4
|
Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir.
|
3
|
5
|
Öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir.
|
5
|
6
|
Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
|
5
|
7
|
Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır.
|
4
|
8
|
Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde)
|
4
|
9
|
Sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır.
|
3
|
10
|
Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır.
|
5
|
11
|
Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
4
|
12
|
Sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
|
4
|