ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    İslam Tarihi II TAR248 BAHAR 2+0 Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Emevi Ailesi`nin kuruluşu ve uygulamalarına yönelik tepkileri açıklar.
    2-Abbasi idaresi ve siyasi, sosyal durumunun farkına varır.
    3-Model bir dönem olarak Endülüs dönemini tanımlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14570
    Ödevler20000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2013030
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   158
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,27 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Emevi ve Abbasi Dönemlerine Ait Kaynakların Tanıtımı K1 Bölüm 1
    2 Emeviler`in Kuruluşu ve Muaviye Devri K1 Bölüm 4 ve YK1 Bölüm 1
    3 Abdulmelik B.Mervan ve Yezid Dönemi K2 Bölüm 2
    4 El-Velid I ve Süleyman b. Abdulmelik K1 Bölüm 4 ve YK1 Bölüm 2
    5 Emeviler`in Darbesi ve Çöküşü K1 Bölüm 4 ve YK1 Bölüm 2
    6 Endülüs Emevileri K1 Bölüm 4
    7 Emevilerde Devlet, Sosyal ve Kültürel Gelişmeler, Düşünce Hareketleri K1 Bölüm 4
    8 Endülüs Emevileri`nin Avrupa Kültürlerine Katkıları K1 Bölüm 4
    9 Abbasi Devleti`nin Kuruluşu, K1 Bölüm 5 ve YK2 Bölüm 1
    10 El-Seffah ve El-Mansur Dönemleri K1 Bölüm 5 ve YK2 Bölüm 1
    11 Harun El-Reşid, El-Memun ve El-Mutasım Dönemleri K1 Bölüm 5 ve YK2 Bölüm 1
    12 Abbasi Halifeleri ve Abbasiler`in Çöküşü K1 Bölüm 5 ve YK2 Bölüm 4
    13 Abbasiler`de Devlet Yönetimi K1 Bölüm 5
    14 Abbasiler`in Dinî ve Kültürel Düşünce Hareketleri K1 Bölüm 5
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Sayime Durmaz
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. BAŞ E. (2013). İslam Tarihi El Kitabı. Grafiker Yay. Ankara.
    Yardımcı Kitap YK1.APAK A. (2012). Anahatlarıyla İslam Tarihi III Emeviler Dönemi. İstanbul. YK2. APAK A. (2013). Anahatlarıyla İslam Tarihi IV Abbasiler Dönemi. İstanbul. YK3.SAVAŞ H.(1993). History of Islam, v. II, Umayyads and Abbasids Period. Kayseri: Erciyes Ü. Publications. YK4. ÜNLÜ N. (1984). History of Islam with Outlines. İstanbul: Marmara University Faculty of Theology Publications.
    Dersin Amacı Bu ders, Peygamber döneminin sosyal, siyasi, askeri ve idari yapılarını öğretmeyi amaçlamaktadır.
    Dersin İçeriği Hz.Muhammed`in vefatından kısa bir süre sonra, arkadaşlarının siyasi ihtirasları İslam`da iktidar gücü düşüncesinde bir değişikliğe neden oldu. Bu da sosyal yapıyı zayıflatan iç mücadele ve kavgayla sonuçlandı. Ancak Endülüs örneği bilimde, yönetimde ve toplumda başarının sembolü haline geldi. İki örnek arasındaki benzerlikler ve farklılıklar açıklanmalıdır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir. 3
    2 Sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular. 3
    3 Bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir. -
    4 Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir. 3
    5 Öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir. 2
    6 Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır. -
    7 Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır. -
    8 Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) -
    9 Sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır. -
    10 Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır. -
    11 Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. -
    12 Sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster