Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Tarih Bilimi ve Lisans eğitime giriş. Tarih nedir ? Tarihçi olmak. Tarihin biliminin amacı nedir? Tarihçiler ne yapar? Araştırma sorusu?
|
K1- BÖLÜM 1
K2- BÖLÜM 1
|
2
|
Araştırma sorusunun formülasyonu, araştırılabilir tarihsel bir soru ortaya çıkarma. Tarihin kullanımı. Tarihte objektiflik. Aynı kaynaklar, farklı sonuçlar.
|
K1- BÖLÜM 1
K2- BÖLÜM 2
|
3
|
İyi bir araştırma sorusunun önemi, iyi bir araştırma konusu bulma, araştırma sorusunu özgün hale getirmek, araştırma sorusunu keşfetme ve genişletme yöntemleri, genel araştırma yöntemleri.
|
K1- BÖLÜM 2
K2- BÖLÜM 2
|
4
|
Araştırma projesine başlama. Araştırma projesinin çerçevesini belirleme
|
K1- BÖLÜM 3
|
5
|
Tarihsel araştırmanın kaynakları ve bu kaynakların kullanımı. Arşiv belgeleri, jurnal ve gazeteler, sözlü kaynaklar, kuantitif verilerin kullanımı
|
K2- BÖLÜM 3
|
6
|
Dijital kaynaklara ulaşmak. E-kütüphaneciliği etkili şekilde kullanmak. Eserlere dikkatli bir şekilde yaklaşmak. Eser incelemesi nasıl yapılır?
|
K2- BÖLÜM 4
|
7
|
Eser yazarken özgün anlatı yaratma yöntemleri
|
K1- BÖLÜM 5
|
8
|
Arşiv araştırması. Arşiv belgelerine ulaşma yöntemleri. Arşiv belgelerine nasıl yaklaşmalıyız?
|
K2- BÖLÜM 5
|
9
|
Arşiv belgelerini yorumlama yöntem ve teknikleri. Arşiv belgeleri üzerinden kendi anlatımızı yaratmak.
|
K3- BÖLÜM 1-2
|
10
|
Eleştirel düşünme, tarihsel verileri yorumlama ve tarihi yazma
|
K3-BÖLÜM 3
|
11
|
Historiyografi ve Tarihsel disiplin.
|
K1- BÖLÜM 6
|
12
|
Historiyografi ve Tarihsel disiplin.
|
K3- BÖLÜM 5
|
13
|
Disiplinler arası çalışma
|
K1-K2-K3
|
14
|
Araştırma ödevlerinin teslimi ve sunumu
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Ali ÇAPAR
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1- Carr, E.H. (1996) Tarih Nedir?, Çev. Misket Gizem Gürtürk, 5. Bsk., İstanbul: İletişim Yay.
K2- Burke, P. (1994) Tarih ve Toplumsal Kuram, Çev. Mete Tunçay, İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yay.
K3- Tosh, J. (1997) Tarihin Peşinde, İstanbul, Tarih Vakfı.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bir bilimsel disiplin olarak tarihin yöntemi ve tarih araştırmacısının takip etmesi gereken usul ve esasların anlaşılmasını sağlamak.
|
Dersin İçeriği
|
Tarih biliminin tanımı ve konusu, Tarih biliminin beşeri ve tarihi bilimler arasındaki yeri ve bunlarla ilişkileri
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir.
|
3
|
2
|
Sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular.
|
4
|
3
|
Bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir.
|
3
|
4
|
Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir.
|
4
|
5
|
Öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir.
|
3
|
6
|
Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
|
2
|
7
|
Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır.
|
3
|
8
|
Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde)
|
4
|
9
|
Sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır.
|
-
|
10
|
Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır.
|
3
|
11
|
Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
4
|
12
|
Sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
|
3
|