ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    TARİH BİLİMİNE GİRİŞ I TAR117 GÜZ 2+0 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Tarih biliminin tanımını, konusunu, tarih araştırmalarının toplumsal etkisini tartışır
    2-Tarih biliminin beşeri ve sosyal bilimler arasındaki yerini ve ilişkisini yorumlar
    3-Tarihe yardımcı bilimleri ve tarihçi için önemini tartışır
    4-Tarihi zaman, mekan ilişkisi içerisinde kavramanın önemini yorumlar
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)12448
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012525
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   131
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,37 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Tarih Bilimi ve Lisans eğitime giriş. Tarih nedir ? Tarihçi olmak. Tarihin biliminin amacı nedir? Tarihçiler ne yapar? Araştırma sorusu? K1- BÖLÜM 1 K2- BÖLÜM 1
    2 Araştırma sorusunun formülasyonu, araştırılabilir tarihsel bir soru ortaya çıkarma. Tarihin kullanımı. Tarihte objektiflik. Aynı kaynaklar, farklı sonuçlar. K1- BÖLÜM 1 K2- BÖLÜM 2
    3 İyi bir araştırma sorusunun önemi, iyi bir araştırma konusu bulma, araştırma sorusunu özgün hale getirmek, araştırma sorusunu keşfetme ve genişletme yöntemleri, genel araştırma yöntemleri. K1- BÖLÜM 2 K2- BÖLÜM 2
    4 Araştırma projesine başlama. Araştırma projesinin çerçevesini belirleme K1- BÖLÜM 3
    5 Tarihsel araştırmanın kaynakları ve bu kaynakların kullanımı. Arşiv belgeleri, jurnal ve gazeteler, sözlü kaynaklar, kuantitif verilerin kullanımı K2- BÖLÜM 3
    6 Dijital kaynaklara ulaşmak. E-kütüphaneciliği etkili şekilde kullanmak. Eserlere dikkatli bir şekilde yaklaşmak. Eser incelemesi nasıl yapılır? K2- BÖLÜM 4
    7 Eser yazarken özgün anlatı yaratma yöntemleri K1- BÖLÜM 5
    8 Arşiv araştırması. Arşiv belgelerine ulaşma yöntemleri. Arşiv belgelerine nasıl yaklaşmalıyız? K2- BÖLÜM 5
    9 Arşiv belgelerini yorumlama yöntem ve teknikleri. Arşiv belgeleri üzerinden kendi anlatımızı yaratmak. K3- BÖLÜM 1-2
    10 Eleştirel düşünme, tarihsel verileri yorumlama ve tarihi yazma K3-BÖLÜM 3
    11 Historiyografi ve Tarihsel disiplin. K1- BÖLÜM 6
    12 Historiyografi ve Tarihsel disiplin. K3- BÖLÜM 5
    13 Disiplinler arası çalışma. Akademik etik kuralları K1-K2-K3
    14 Araştırma ödevlerinin teslimi ve sunumu
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Ali ÇAPAR
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1- Ertaş. M. Y. (2019). Tarih Bilimi ve Metodolojisi. İdeal Kültür Yayıncılık. K2- Carr, E.H. (1996) Tarih Nedir?, Çev. Misket Gizem Gürtürk, 5. Bsk., İstanbul: İletişim Yay. K3- Tosh, J. (1997) Tarihin Peşinde, İstanbul, Tarih Vakfı.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bir bilimsel disiplin olarak tarihin yöntemi ve tarih araştırmacısının takip etmesi gereken usul ve esasların anlaşılmasını sağlamak.
    Dersin İçeriği Tarih biliminin tanımı ve konusu, Tarih biliminin beşeri ve tarihi bilimler arasındaki yeri ve bunlarla ilişkileri
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir. 3
    2 Sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular. 3
    3 Bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir. 3
    4 Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir. 4
    5 Öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir. 3
    6 Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır. 2
    7 Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır. 3
    8 Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) -
    9 Sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır. -
    10 Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır. 3
    11 Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. 3
    12 Sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster